استفاده از چوب در خانه های جنگلی؛ زیبا و متفاوت

یکی از زیباترین سازه‌هایی که در طبیعت می‌توان ساخت، کلبه‌ یا خانه‌ جنگلی است. این ساختمان‌ها زیبایی بسیار زیادی دارند و در بین طبیعت‌گردها بسیار محبوب هستند. همچنین افراد زیادی برای اقامت‌های کوتاه، این کلبه‌ها را انتخاب می‌کنند تا شب رویایی را در دل جنگ بگذرانند. استفاده از چوب در خانه های جنگلی بسیار رایج است و افراد این سازه‌ها را بیشتر با این مصالح می‌سازند. در این مطلب با انواع مواد چوبی مناسب برای ساخت کلبه‌های چوبی در دل طبیعات و جنگل آشنا می‌شویم.

استفاده از چوب در خانه های جنگلی
استفاده از چوب در خانه های جنگلی؛ زیبا و متفاوت

دلایل استفاده از چوب در خانه های جنگلی

برای ساخت کلبه‌ها و خانه‌های چوبی در در جنگل و طبیعت عموما از چوب استفاده می‌شود. دلایل زیادی مانند سازگاری با محیط‌زیست، اجرای آسان و زیبایی منحصربه‌فرد باعث شده است که چوب به عنوان مصالح اصلی در ساخت این سازه‌ها استفاده شود. با دلایل استفاده از چوب در خانه های جنگلی آشنا می‌شویم.

سازگاری با محیط‌زیست

برای ساخت کلبه در دل جنگل یا طبیعت باید به قوانین و زیبایی آن احترام گذاشت و از مصالحی که باعث تخریب محیط‌زیست می‌شود، در ساخت کلبه‌های چوبی استفاده نکرد. به همین علت عموما در ساخت کلبه‌های چوبی در طبیعت از چوب استفاده می‌شود تا براثر ساخت این سازه، آسیبی به طبیعت وارد نگردد.

تناسب میان جنگل و مصالح چوبی

یکی از اصول معماری، تناسب میان طراحی و متریال سازه با جغرافیای منطقه است. در ساخت کلبه‌های چوبی نیز باید این تناسب را رعایت کرد. برای مثال ظاهر یک کلبه سیمانی یا آجری در دل طبیعت بسیار زننده است و باعث تخریب زیبایی و اصالت محیط می‌شود.

از آن‌جایی که چوب یک مصالح طبیعی به‌شمار می‌آید و سازه‌هایی که با آن ساخته می‌شوند تناسب خوبی با فضای طبیعت دارند، استفاده از چوب در خانه های جنگلی بسیار مناسب و مطابق با روح و فضای طبیعت است. همچنین باید اشاره کرد که استفاده از چوب در ساخت کلبه‌های چوبی باعث می‌شود تا در کلبه موردنظر روح طبیعت دمیده شود.

زیبایی منحصربه‌فرد خانه‌های چوبی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل استفاده از چوب در خانه های جنگلی، زیبایی بی‌نظیر این سازه‌ها است. چوب می‌تواند ظاهری بسیار زیبا و متفاوت به کلبه موردنظر شما ببخشید. طی سال‌های اخیر به علت زیبایی، استفاده از چوب در نمای ساختمان‌های شهری نیز رونق گرفته است. نمای چوبی در بین افراد و معماران طرفداران زیادی دارد و قطعا کلبه‌های چوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

سازه‌های چوبی به علت تناسبی که با فضای جنگل یا طبیعت دارند، می‌توانند نگاه هر رهگذری را به خود جلب کنند. همچنین ظاهر کلبه‌های چوبی می‌توانند خاطرات و نوستالژی‌های بسیار جذابی را از دوران کودکی در ذهن افراد زنده کنند.

زیبایی منحصربه‌فرد کلبه‌های چوبی

ساخت سریع و ارزان با استفاده از چوب در خانه های جنگلی

انتقال مصالح به داخل جنگل یا طبیعت بسیار دشوار است و به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین علت یکی از بهترین مصالح برای ساخت خانه یا کلبه در دل طبیعت چوب است. برای ساخت سازه‌های چوبی در دل طبیعت می‌توان استفاده از چوب در خانه های جنگلی را در نظر داشت؛ چرا که چوب در طبیعت به وفور یافت می‌شود و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، به مصالح موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.

بهترین انواع چوب برای ساخت کلبه‌های چوبی در جنگل

برای ساخت کلبه‌های چوبی در طبیعت می‌توان از چوب‌ درختان مختلفی مانند بلوط، سرو‌خمره‌ای و داگلاس‌فر استفاده کرد. چوب این درختان، از بهترین چوب‌ها برای ساخت خانه‌های چوبی در دل طبیعت به‌شمار می‌آیند. با بهترین انواع چوب برای ساخت کلبه‌های چوبی در جنگل آشنا می‌شویم.

در این رابطه خواندن مطلب ” ۶ مورد از برترین خانه های چوبی سال ۲۰۱۹ ” خالی از لطف نیست !

ترمووود؛ از بهترین انواع چوب مورداستفاده در خانه های جنگلی

شاید بتوان گفت بهترین نوع چوب برای ساخت خانه های جنگلی، چوب ترمو است. ترمووود یا چوب ترمو که استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است، یکی از بهترین گزینه‌های برای ساخت کلبه‌های چوبی در دل طبیعت به‌شمار می‌آید؛ چرا که این چوب دراثر فرایند‌های مختلف حرارتی در برابر رطوبت، پوسیدگی و انواع قارچ‌ها و کپک‌ها مقاوم شده است. از آن‌جایی که کلبه‌های چوبی ساخته شده در طبیعت در معرض شرایط محیطی سخت مانند باران، برف و نور خورشید قرار دارند، استفاده از چوب ترمو بهترین گزینه برای ساخت این کلبه‌ها به‌شمار می‌آید.

استفاده از چوب بلوط برای ساخت کلبه‌های جنگلی

از زمان‌ قدیم، افرادی برای ساخت سازه‌های چوبی از چوب بلوط استفاده می‌کردند. این چوب مقاومت بسیار بالایی در برابر خمش و پیچش دارد و به راحتی می‌تواند انواع بارهای وارده به سازه را تحمل کند. یکی از مزیت‌های اصلی چوب بلوط، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است.

استفاده از چوب بلوط برای ساخت کلبه‌های جنگلی

چوب بلوط زیبایی منحصربه‌فردی داشته و می‌تواند ظاهر کلبه شما را دگرگون کند. چوب بلوط به‌طور طبیعی در برابر آفات و حشرات موذی مانند موریانه نیز مقاوم است. باید اشاره داشت که به علت کمیاب‌بودن چوب بلوط، این چوب به نسبت انواع دیگر چوب مورداستفاده در ساخت خانه‌های چوبی، قیمت بالاتری دارد.

استفاده از سرو‌خمره‌ای برای ساخت کلبه جنگلی

یکی از درختانی که از چوب آن در ساخت سازه‌های چوبی استفاده می‌شود؛ درخت سرو‌خمره‌ای است. چوب این درخت مانند درخت بلوط مقاومت بسیار بالایی در برابر بارهای وارده و رطوبت دارد. یکی از مزیت‌های چوب درخت سرو‌خمره‌ای، رنگ تیره آن است که جلوه‌ای زیبا به نمای کلبه شما می‌دهد.

ساخت خانه‌های چوبی جنگلی با چوب داگلاس‌فر

چوب داگلاس‌فر یکی از بهترین گرینه‌ها برای ساخت سازه‌های چوبی به‌شمار می‌آید؛ چرا که تعداد گره‌های بسیار پایینی دارد. هرچه تعداد گره‌های یک چوب پایین‌تر باشد، در برابر انواع فشار‌ها مقاومت بیشتری خواهد داشت. به همین علت از این چوب می‌توان در انواع ساز‌ه‌های چوبی استفاده کرد. رنگ این چوب از زرد روشن تا قهوه‌ای مایل به سرخ است و استفاده از آن در ساخت کلبه‌های چوبی می‌تواند بسیار جذاب باشد. همچنین باید اشاره کرد که این چوب در برابر پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. از این چوب در ساخت سایر وسیله‌های چوبی مانند مبلمان و کابینت نیز استفاده می‌شود.

ساخت خانه‌های چوبی جنگلی با چوب داگلاس‌فر

با چوب‌های پارس آرای کوهستان، کلبه جنگلی خود را بسازید

مجموعه پارس آرای کوهستان واردکننده و فروشنده بهترین انواع چوب، مانند چوب ترمو است. این مجموعه می‌تواند چوب موردنیاز برای ساخت انواع سازه‌های چوبی مانند کلبه‌های چوبی، پرگولا، دکینگ و سونای خشک را تامین کند. همچنین شما می‌توانید اجرا و نصب سازه چوبی خود را به کارکنان مجرب این مجموعه بسپارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به کلبه رویایی خود دست پیدا کنید.

برچسب ها: