چوب در دکوراسیون مدرن؛ جلوه‌‌ای زیبا برای هر نوع فضا

چوب یکی از لوازم مناسب برای اجرای انواع دکوراسیون از جمله دکوراسیون مدرن است که به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی جذاب را ایجاد کنید. به طور کلی می‌توان گفت که از چوب می‌توان در بخش‌های مختلف یک فضا از جمله دیوار، کف یا حتی سقف نیز استفاده کرد. همچنین در حین استفاده از چوب در فضای دکوراسیون خود باید به سبک دکوراسیون نیز توجه داشته باشید. برای مثال، باید از چوب‌هایی با طیف رنگی خنثی در دکوراسیون مدرن استفاده کنید. اگر قصد آشنایی با مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن و انواع آن‌ها را بدانید، این مطلب را مطالعه کنید.

چوب در دکوراسیون مدرن؛ جلوه‌‌ای زیبا برای هر نوع فضا

کاربردهای استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن

به طور کلی می‌توان گفت که از چوب در فضاهای داخلی و حتی خارجی با دیزان‌های مدرن نیز می‌توان استفاده کرد. اما در حین استفاده از چوب در فضاهای خارجی باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است در صورت استفاده از چوب نامناسب، در مدت کوتاهی، دکوراسیون شما خراب شود و جلوه خود را از دست بدهد.

برای اجرای دکوراسیون می‌توان از متریال مختلفی استفاده کرد. اما چه موضوعی باعث می‌شود که ما چوب را نسبت به سنگ یا حتی فلز ترجیح دهیم؟ اولین موضوع که باید به آن توجه داشته باشید این است که چوب بر خلاف متریال‌هایی مانند سنگ قابلیت ارتجاعی دارد و دارای بافتی نرم است. همچنین میزان جذب ضربه توجه چوب نیز به لطف قابلتی ارتجاعی خود به مراتب بیشتر از سنگ و فلز است. چرا که سنگ ممکن است در اثر یک ضربه خرد شده و فلز نیز به لطف قابلیت چکش‌خواری خود به راحتی قر شود.

کاربردهای استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن

اگر در فضاهایی مانند کف از سنگ استفاده کنید، در فصول سرد سال نمی‌توانید پا برهنه روی آن‌ها قدم بگذارید. این در حالی است که به لطف ماهیت گرم چوب، شما سرمای آنچنانی را احساس نخواهید کرد. همچنین عایق صوتی مناسب دلیل دیگری برای این است که شما از چوب در انواع دکوراسیون از جمله مدرن استفاده کنید. چرا که چوب این قابلیت ار دارد تا اختلاف طول موج صدا را متعادل کند.

تمام ویژگی‌های چوب دست به دست هم می‌دهند تا این مصالح به عنوان متریالی مناسب برای انجام دکوراسیون مدرن به شمار برود. از چوب می‌توان در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد که در ادامه قصد داریم تا به برخی از آن‌ها بپردازیم.

پنل‌های چوبی دیوار

گاهی اوقات، شما متوجه می‌شوید که روی دیوار رد سوراخ و خط و خش‌های مختلفی وجود دارند. از این رو، برای پوشش آن‌ها می‌توانید از متریال‌های چوبی به عنوان پنل استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا و البته به‌روز را به فضای مورد نظر شما ببخشند. در نظر داشته باشید که پنل‌های دیواری در ابعاد و اشکال گوناگونی ساخته می‌شوند و به لطف طرح‌ها و رنگ‌های متنوع آن‌ها، می‌توان از پنل در فضاهای مختلف مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب و راهرو استفاده کرد.

پارتیشن چوبی

به دنبال یک نمای چوبی هستید که در داخل یک اتاق بزرگ با سبک دکوراسیون مدرن اجرا کنید؟ ما به شما پارتیشن را پیشنهاد می‌دهیم. پارتیشن‌های چوبی همان دیوارهای حائل چوبی هستند که می‌توان از آن‌ها در تمام فضاها از جمله فضاهای مسکونی و تجاری مدرن استفاده کرد. با این کار، بدون نیاز به ساخت دیوار و تحمل دردسرهای آن، شما تفکیک فضای مورد نظر خود را نیز انجام می‌دهید.

پارتیشن چوبی

تخته‌های چوبی عمودی و افقی

تخته‌های چوبی عمودی و افقی را می‌توان در لیست گزینه‌های مناسب برای استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن دانست. تخته‌های در سایزها و رنگ‌های متنوع قابل سفارش هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در هر نوع دکوراسیون مدرنی استفاده کنید.

راه‌پله چوبی

اگر شما نیز دارای فضایی دوبلکس هستید و قصد دارید تا در آن یک محیط جذاب را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از راه‌پله چوبی برای دسترسی به قسمت بالایی استفاده کنید. با این کار، شما می‌توانید علاوه بر القای یک حس مدرن، حسی لوکس را نیز به فضای مورد نظر خود القا کنید.

کفپوش و پارکت چوبی

از انواع پارکت در سبک دکوراسیون مینیمال نیز استفاده می‌شود. کفپوش و پارکت گزینه‌های مناسبی برای اجرای دکوراسیون هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا با کمک آن‌ها دکوراسیون مدرن جذابی را داشته باشید. لازم به ذکر است که پارکت چوبی نیز مانند انواع روش‌های دکوراسیون چوبی دیگر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شود تا بتوان گفت که در هر محیطی چه مدرن و کلاسیک با هر رنگ و هارمونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین چوب‌های مناسب برای اجرای دکوراسیون مدرن

برای اجرای دکوراسیون مدرن باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. از جمله این موارد نیز می‌توان به این اشاره کرد که برای اگر برای فضای خارجی قصد ایجاد نمای چوبی دارید، نمای مد نظر شما باید از چوب باکیفیتی مانند ترموود باشد. چرا که فضاهای خارجی دائما در تماس با عوامل طبیعی مانند باد و باران هستند و این موضوع روی فرسایش آن‌ها تاثیر می‌گذارند. اگر شما از متریال ضعیفی در این نوع فضاها استفاده کنید، در مدتی کوتاه دوباره مجبور به تعویض نما خواهید شد. همچنین اجرای این دکوراسیون باید براساس طرح‌های مدرن انجام شود.

بهترین چوب‌های مناسب برای اجرای دکوراسیون مدرن

چوب ترموود یکی از متریال‌های چوبی مناسب برای استفاده در محیط‌های مختلف از جمله نمای داخلی و خارجی است که در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. همچنین رنگ و شکل این متریال نیز دارای ثبات بی‌نظیری هستند و تا سال‌ها جذابیت خود را حفظ خواهند کرد. در تولید این نوع متریال چوب برای انواع دکوراسیون از جمله مدرن نیز از چوب زبان گنجشک و چوب گونه کاج استفاده شده است.

استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن؛ جذاب‌تر از همیشه

چوب یکی از متریال‌های مناسب برای انواع دکوراسیون از جمله دکوراسیون مدرن است. شما با کمک این متریال به راحتی می‌توانید انواع فضاهای داخلی و خارجی را زیباسازی کنید. از جمله کاربردهای چوب در دکوراسیون مدرن نیز می‌توان به پارکت، راه‌پله، پارتیشن، تخته عمودی و افقی و پنل‌های دیواری اشاره کرد. بهتر است که برای هرکدام از این کاربردها از چوبی باکیفیت مانند ترموود استفاده کنید که تا چند سال ذره‌ای از زیبایی آن کاسته نشود.

برچسب ها: