وسایل خانه از جنس ترموود؛ وسایلی با بیشترین دوام

ترموود یکی از متریال جذاب و چوبی برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی است. با استفاده از ترموود شما می‌تواند انواع سبک دکوراسیون را پیاده‌سازی کنید. از این چوب در فضای داخلی و وسایل خانه نیز استفاده می‌شود که از جمله این وسایل می‌توان به میز، صندلی، نیمکت و میز اشاره کرد. اما آیا با انواع ترموود مورد استفاده در ساخت وسایل آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که چوب ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم تا معرفی این چوب و انواع وسایل خانه از جنس ترموود بپردازیم.

وسایل خانه از جنس ترموود
وسایل خانه از جنس ترموود؛ وسایلی با بیشترین دوام

انواع متریال ترموود و ویژگی‌های آن

متریال ترموود نوع خاصی از چوب است که به دلیل فراوری پیشرفه و حرارتی، دارای استحکام و ماندگاری بیشتری نسبت به انواع دیگر چوب است.

در این رابطه خواندن مطلب “تغییرات چوب طی فرآیند ترمو” خالی از لطف نیست !

در نظر داشته باشید که چوب ترموود از چندین نوع چوب ساخته می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که ترموود در برابر کپک، حشرات موذی، موریانه، ساس و انواع قارچ بسیار مقاوم باشد.

به دلیل فناوری بالا در حین ساخت، چوب ترموود در رنگ و شکل ثبات بی‌نظیری دارد و تا چند سال زیبایی خود را حفظ می‌کند. مقاومت بالا در برابر فرسودگی چوب ترموود باعث می‌شود که شما بتوانید از آن در انواع وسایل و دکوراسیون استفاده کنید.

برای داشتن مقاومت بالا در برابر عوامل فرسایش، در ساخت چوب ترموود از متریالی مانند چوب زبان گنجشک و چوب گونه کاج استفاده می‌شود. این چوب اولین بار در کشور فنلاند مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن کشورهای آلمان و کانادا نیز از آن استفاده کردند. اکنون نیز در انواع دکوراسیون در فضاهای داخلی و خارجی از این چوب در ایران استفاده می‌شود.

انواع چوب ترموود در ساخت وسایل خانه

به طور کلی می‌توان چوب ترموودی که در ساخت وسایل خانه و انجام دکوراسیون از آن‌ها استفاده می‌شود را به دو نوع کلی S و D تقسیم کرد. از جمله تفاوت‌هایی که در این دو نوع وجود دارد نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که در نوع Thermo S چوب تا دمای 180 درجه گرما داده می‌شود. همچنین نوع S در مقابل ضربه از مقاومت کمتری نسبت به نوع دیگر خود برخوردار است. از نوع S نیز بیشتر در ساخت وسایل و اجزای داخلی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مبلمان، اجزای درب و پنجره، پارتیشن و میز اشاره کرد.

انواع چوب ترموود
انواع چوب ترموود در ساخت وسایل خانه

چوب ترموود به نسبت نوع اس در دمای بالاتر و در محدوده 220 درجه سانتی‌گراد ساخته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که ترموود نوع دی به نسبت نوع دیگر خود از مقاومت بالاتری نسبت به عوامل طبیعی داشته باشد. در نظر داشته باشید که از این نوع چوب نیز در نمای خارجچی ساختمان و دیوارها، درب‌های بیرون، قسمت‌های بیرونی پنجره، سونا، حمام و کفپوش استفاده می‌شود.

آشنایی با وسایل خانه از جنس ترموود

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که چرا از ترموود برای ساخته وسایل خانه استفاده می‌شود؟ مگر این نوع چوب چه مزایایی نسبت به انواع دیگر دارد؟ یکی از مزایای ساخت وسایل خانه از جنس ترموود این است که شما می‌توانید این وسایل را به راحتی و با هر نوع مواد شوینده‌ای تمیز کنید.

همچنین وسایل خانه ای که از جنس ترموود هستند، دارای دقت کار بالاتری نیز هستند. به‌خاطر این که چوب ترموود را می‌توان به‌صورت هلالی نیز برش زد، در حالی که در چوب‌های دیگر این امکان وجود ندارد.

در عین حال، نکته‌ای که باید درباره وسایل خانه ساخته‌شده از جنس ترموود در نظر داشته باشید این است که این وسایل دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل شرایط مختلف و رطوبت هستند. در ادامه نیز قصد داریم تا شما با برخی وسایل خانه که از جنس ترموود هستند، آشنا کنیم.

صندلی و نیمکت

صندلی و نیمکت از جمله وسایل خانه و بیشتر برای تزیین هستند که می‌توان آن‌ها از جنس ترموود ساخت. تصور کنید در بخشی از خانه خود فضایی را ایجاد کرده‌اید که دیزاینی کلاسیک دارد و یادآور خاطرات است. برای افزایش جذابیت این بخش نیز می‌توان از صندلی یا نیمکت‌های چوبی استفاده کرد.

آشنایی با وسایل خانه
آشنایی با وسایل خانه از جنس ترموود

بسیاری از خریداران صندلی و نیمکت‌های چوبی از این موضوع شکایت دارند که پس از کمی رطوبت یا تماس با آب، صندلی و نیمکت آن‌ها بافت خود را از دست می‌دهد. اما اگر در ساخت آن‌ها از چوب ترموود استفاده شود، به جرئت می‌توان گفت که تا سالیان سال شما با این مشکل مواجه نخواهید شد. در ساخت برخی مبل‌های راحتی نیز از چوب ترموود استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای افزایش جذابیت، از این چوب در دسته‌های این مبل‌ها استفاده می‌شود.

پارتیشن؛ از جمله وسایل خانه که از متریال ترموود در ساخت آن استفاده می‌شود

پارتیشن در واقع همان دیواری است که به شکلی تزیینی یک فضا را به چندین بخش تقسیم می‌کند. در نظر داشته باشید که در برخی دسته‌بندی‌ها ممکن است از پارتیشن به عنوان وسایل خانه یاد نشود. این در حالی است که برخی از پارتیشن‌ها که بیشتر جنبه تزیینی دارند، در دسته بندی وسایل خانه قرار می‌گیرند.

چوب ترموود یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت وسایلی مانند پارتیشن است که در کنار مقاومت بالا، جلوه‌ای ویژه را نیز به محیط شما می‌بخشد. در واقع، با کمک پارتیشنی با جنس ترموود، شما می‌توانید جذابیتی را به محیط ببخشید که نمونه آن را می‌توان به سختی پیدا کرد. از جمله دیگر مزایای استفاده از جنس ترموود در وسایل خانه مانند پارتیشن نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که حتی در صورت نیاز به اسباب‌کشی نیز به راحتی شما می‌توانید وسایلی از این جنس را بدون ترس شکستن و خرد شدن از هم جدا کنید تا اثاث‌کشی برای شما راحت‌تر شود.

انواع میز

میز یکی دیگر از وسایل خانه است که می‌توان در ساخت آن از متریال حنس ترموود استفاده کرد. در نظر داشته باشید که با کمک ترموود شما می‌توانید میزی با دقت کار بالا و همینطور کیفیتی مثال‌زدنی داشته باشید. به دلیل اینکه چوب ترموود قابلیت برش به شکل هلالی را دارد، میزهای این جنسی دارای دقت ساخت بالایی خواهند بود.

وسایل خانه بامتریال ترموود
از جمله وسایل خانه که از متریال ترموود در ساخت آن استفاده می‌شود

مهم نیست که در ساخت میز مدنظر شما از چه نوع چوب ترموودی استفاده شده باشد. در هر دو صورت استحکام این چوب به حدی زیاد است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ساخت وسایل خانه از جمله میز به شمار برود.

ترموود؛ گزینه‌ای مناسب برای استفاده در وسایل خانه

ترموود یکی از انواع متریال مناسب برای ساخت انواع میز، صندلی، نیمکت و پارتیشن است. وسایل خانه ای که از جنس ترموود هستند، چندین ویژگی خاص را به شما ارائه می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این متریال دارای استحکام بالایی هستند و تا سالیان سال جلوه خود را حفظ خواهند کرد. همچنین به دلیل قابلیت برش‌دادن به صورت هلالی، می‌توان از این متریال در ساخت انواع میز نیز استفاده کرد.

 

برچسب ها: