سرامیک با طرح ترموود؛ محصولی زیبا اما بدون حس طبیعت

درگذشته بسیاری از مردم برای انجام پروژه‏ های ساخت‌وساز از موزاییک و سیمان استفاده می‎کردند که این متریال ‎ها از نظر رنگ و طرح دارای محدودیت بودند و جلوه زیبایی نیز نداشتند. اما استفاده از این دو متریال این روزها تقریباً منسوخ شده و از متریال ‎های دیگری نظیر ترموود و حتی سرامیک با طرح ترموود استفاده می‎شود. این نوع سرامیک‎ ها یکی از گزینه ‎های پیش رو برای طراحی کف، دیوار و سایر بخش ‎های دکوراسیون به شمار می‎ آیند و از کاربردهای بسیار زیادی نیز برخوردار هستند. به همین دلیل، ما این مطلب را به‌نقد و بررسی سرامیک با طرح ترموود اختصاص داده‎ایم.

منظور از سرامیک با طرح ترموود چیست؟

سرامیک با طرح ترموود این روزها توسط بسیاری از افراد و مجموعه‎ های مختلف مورداستفاده قرار می‎گیرد. باتوجه‌به شباهت بسیار زیادی که این سرامیک ‎ها به چوب ترموود دارند، افراد متعددی در پروژه‎ های ساخت و ساز خود، این متریال را مورد استفاده قرار می‎‌دهند، یکی از اصلی‎ ترین دلایل استفاده از این نوع سرامیک ‎ها، قیمت مناسب آن‎ها نسبت به چوب ترموود است. امکان دارد شما با دیدن این سرامیک‎ ها متوجه تفاوت ظاهری آن‎ها با ترموود نشوید. با وجود اینکه سرامیک طرح ترموود از نظر سطح کیفی در حد و اندازه ‎های چوب ترموود نیست، اما مزایایی دارد که ممکن است برای شما جالب باشد.

مزایای استفاده از این سرامیک‎ها به شرح زیر هستند:

  • شکل ظاهری بسیار زیبا و مشابه با ترموود
  • تنوع بسیار زیادی سرامیک ‎های طرح چوب ترمو
  • مدل‎ های متفاوت در سبک‎های متنوع مانند روستیک آنتیک، کلاسیک و…
  • استفاده در آشپزخانه، اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و حمام
  • قابلیت تولید این سرامیک ‎ها در ابعاد مختلف
  • نصب سریع و قیمت مناسب

نکاتی در خصوص کاربردهای سرامیک ترموود

سرامیک طرح ترموود دارای کاربردهای بسیار زیادی است و باتوجه‌به مشخصات فنی خاصی که دارد، از آن می‎توان در پروژه ‎های مختلف و محیط ‎های متنوع استفاده کرد. یکی از اصلی ‎ترین کاربردهای این نوع سرامیک ‎ها، پوشش کف است. در واقع با استفاده از سرامیک طرح چوب ترمو می‎توان کف خانه، آشپزخانه، اتاق‌خواب و… را طراحی کرد. البته کاربردهای این سرامیک‏ ها تنها به این مورد محدود نمی‏شود.

برای مثال با استفاده از سرامیک با طرح ترموود می‎توان به طراحی نمای بیرونی ساختمان پرداخت. این سرامیک ‎ها به‌عنوان جایگزینی برای چوب ترموود در نمای بیرونی ساختمان به کار می‎روند. البته طبیعی است که این متریال در مقایسه با ترموود در برابر برف، باران، طوفان، اشعه ماورای‌بنفش و… مقاومت بالایی را از خود نشان نمی‏‎دهد.

یکی دیگر از کاربردهای سرامیک ترموود طراحی سازه‎های بیرونی و ساخت تراس یا بالکن است. علاوه بر این با استفاده از این سرامیک می‎توان به طراحی دیوارپوش داخلی نیز پرداخت. سرامیک ‎های طرح چوب ترموود در فضای داخلی ساختمان به‌عنوان دیوارپوش جهت طراحی فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه، اتاق، محیط‎ های اداری و…به کار می‎روند و گزینه ه‎ای ارزان‌قیمت برای این فرآیند هستند.

از سایر کاربردهای سرامیک با طرح ترموود می‎توان به طراحی مبلمان و دکوراسیون داخلی اشاره کرد. این سرامیک‎ ها می‎توانند به‌عنوان مواد تزئینی یا اصلی به‌منظور تولید مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون داخلی به کار گرفته شوند. ظاهری طبیعی این سرامیک‎ ها گرمای خاصی را به محیط می‎بخشد.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت سرامیک با طرح چوب ترموود

اگر قصد خرید سرامیک با طرح ترموود را داشته باشید، یکی از مواردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، قیمت این متریال است. در ابتدا باید گفت که قیمت این نوع سرامیک ‎ها در قیاس با چوب ترموود ارزان‎ تر می‎باشد.

علاوه بر این هزینه خرید این متریال متغیر است و باتوجه‌به فاکتورهای مختلفی تعیین می‎شود. برای مثال ابعاد سرامیک تأثیر زیادی در این قیمت دارند. از سایر عوامل مؤثر بر قیمت سرامیک ‎های طرح چوب ترمو می‎توان به طرح آن اشاره کرد. طبیعی است که هر چقدر طرح زیباتر و پیچیده ‎تر باشد، قیمت سرامیک نیز افزایش می‎یابد.

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین قیمت این سرامیک ‏‎ها، تعرفه مجموعه موردنظر و موقعیت جغرافیایی آن‎ها است. در واقع اگر شما خرید خود را از یک مجموعه که موقعیت جغرافیایی بهتری دارد انجام دهید، ممکن برای شما گران‎تر تمام شود. علاوه بر این مواردی مانند کیفیت سرامیک، ارائه خدمات اضافی مانند نصب یا حمل‌ونقل سرامیک با طرح ترموود نیز در قیمت آن مؤثر خواهند بود.

برتری ترموود در قیاس با سرامیک طرح ترموود

سرامیک با طرح ترموود یکی از متریال‏ هایی است که قیمت ارزان‎‏تری نسبت به ترموود دارد. اما این قیمت ارزان به‌هیچ‌عنوان بی‎ دلیل نیست، چرا که سرامیک طرح ترموود به هیچ عنوان از مقاومتی که چوب‎ های ترموود دارند، برخوردار نیست و نمی‎تواند کیفیت ترموود را ارائه کند. در ضمن طول عمر سرامیک‎ های طرح چوب ترموود نیز هیچ‏گاه مانند چوب ترموود اصلی نیست.

اگر این سرامیک ‎ها با خرابی و آسیب مواجه شوند، شما نمی‎توانید برای تعمیر آن اقدام کنید، چرا که این متریال قابلیت تعمیر ندارد. همچنین مقاومت فشاری این سرامیک ‎ها و میزان دوام آن‎ها در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار پایین ‎تر از ترموود است و ممکن است به زودی با آسیب و ترک‎ خوردگی مواجه شوند. با وجود این که ترموود قیمت بیشتری از این سرامیک‎ ها دارد، اما ارزش خرید داشته و بهترین نتیجه را برای شما به همراه دارد. پس بهتر است با کمی هزینه بیشتر برای خرید ترموود اقدام کنید.

ترموود را جایگزین سرامیک با طرح ترموود کنید

همانطور که اشاره شد، شما با خریداری ترموود به جای تهیه سرامیک با طرح ترموود، از متریالی بهره‌مند می‎شوید که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، رطوبت، حرارت .و تغییر ابعاد دارد و همچنین از زیبایی طبیعی نیز برخوردار است. شما برای خرید چوب ترموود و اجرای آن باید یک مجموعه معتبر و باسابقه را انتخاب کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان چندین سال در زمینه ارائه خدمات فروش و اجرای ترموود فعالیت می‎کند و همواره به فکر جلب رضایت مشتریان بوده است. مجموعه ما از نیروهای مجرب برای نصب ترموود استفاده می‎کند و از باکیفیت ‎ترین چوب‎ های ترمو برخوردار است. پارس آرای کوهستان پروژه ‎های بسیار زیادی را سراسر کشور انجام داده و گارانتی کیفیت ترموود و همچنین کیفیت اجرا را ارائه می‎کند.

سوالات متداول

خرید سرامیک با طرح ترموود چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

شما با خرید سرامیک‎ هایی که طرح ترموود دارند، ممکن است با مشکلاتی نظیر پوسیدگی و ترک ‎خوردگی، نفوذ آب، هدر رفتن وقت، هزینه ‎های مجدد خریداری متریال جدید و … مواجه شوید.

برای نصب اصولی ترموود چه باید کرد؟

حتی اگر از ابزار لازم برای نصب ترموود نیز برخوردار هستید، بهتر است با کسب اطلاعات درباره مجموعه ‎های مجری ترموود، پروژه خود را به یک مجموعه متخصص، معتبر و حرفه‎ای بسپارید.

برچسب ها: