نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری

فضایی را تصور کنید که گرمای رنگ چوب و زیبایی طرح‌های کاغذدیواری در آن باظرافت بسیاری با یکدیگر ادغام شده‌اند. شما در این فضا شاهد سازگاری بی‌نظیر رنگ طبیعت و هنر دست انسان هستید که فضایی لذت‌بخش و خیره‌کننده را آفریده است. انتخاب کاغذدیواری مناسب و پارکت چوبی که باهم هارمونی چشم‌نوازی ایجاد کنند، یک قدم مهم در طراحی دیزاین داخلی بوده که می‌تواند در عمق، وسعت و زیبایی فضا بسیار تأثیرگذار باشد.

اما  ست کردن این دو آیتم اساسی در طراحی داخلی باید هماهنگی و تناسب بسیاری داشته باشد. در غیر این صورت می‌تواند تأثیر عکس بر روی فضای موردنظر داشته باشد‌. در ادامه عوامل تأثیرگذار بر نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم، با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری

همان‌طور که می‌دانید پارکت چوبی و کاغذدیواری دوجزئی هستند که ایجاد تغییر در آن‌ها بر فضای خانه بسیار تأثیر می‌گذارد. ست کردن اصولی کاغذدیواری و پارکت‌های چوبی می‌تواند حتی فضا را بزرگ‌تر نشان دهد و در دلبازتر بودن فضای اتاق نقش اساسی ایفا ‌کند. در ادامه سه معیار کلیدی که نقش بسیاری درست‌کردن کاغذدیواری و پارکت دارند را توضیح می‌دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری

1. تناسب رنگی بین پارکت و کاغذدیواری

نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری نقش اساسی در ظاهر و دیزاین خانه یا محل کار شما ایفا می‌کند. این دو عنصر باید تناسب رنگی خوبی داشته باشند تا هارمونی و حسی از انسجام را به فضا ببخشد. علاوه بر این، ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری، می‌تواند بر وسعت و نوردهی خانه و محیط کار تأثیر بسیاری داشته باشد.

در انتخاب پارکت‌های چوبی یا کاغذدیواری سعی کنید رنگ‌هایی خنثی مثل سفید، طوسی، کرم و بژ استفاده کنید تا زمینه‌ خلق فضایی آرام و دلنشین را فراهم آورید. این رنگ‌های خنثی سبب می‌شود در انتخاب عناصر دیگر اتاق نظیر مبل، میز و صندلی، فرش، پرده‌ها آزادانه‌تر عمل کنید و دستتان در انتخاب رنگ آن‌ها بازتر باشد. متضاد بودن رنگ‌های بین پارکت‌های چوبی و کاغذدیواری، به جذاب‌تر شدن فضای اتاق کمک بسیاری می‌کند‌.

به‌عنوان‌مثال، اگر رنگ پارکت چوبی اتاق تیره یا سیاه باشد، می‌توان از رنگ‌های روشن مثل سبز، آبی، سفید یا زرد برای کاغذدیواری استفاده کرد. همچنین، بسیاری از طراحان داخلی با بهره‌گیری از رنگ‌های هم‌خانواده برای پارکت و کاغذدیواری، فضایی یکپارچه و آرام به اتاق می‌بخشند.  بسیاری از آن‌ها از طیف رنگی قهوه‌ای برای پارکت و کاغذدیواری استفاده می‌کنند.

با به‌کارگیری رنگ‌های تیره و روشن قهوه‌ای، فضایی کلاسیک و چشم‌نواز ایجاد می‌شود. علاوه بر این، اگر اقلام و اثاث دیگر خانه‌، از قبل خریداری کرده‌اید یا قصد تعویض آن‌ها را ندارید، انتخاب رنگ‌ پارکت و کاغذدیواری باید باتوجه‌به دیگر وسایل و سبک دیزاین داخلی منزل یا محل کار انجام شود.

اگر وسایل منزل یا محل کارتان مدرن هستند، سعی در استفاده از رنگ‌های خنثی داشته باشید. سعی کنید، کاغذ دیواری‌تان دارای نقش‌هایی مثل خطوط یا منحنی‌های مستقیم باشد. با این کار فضایی مینیمال به وجود می‌آید‌.

2. نقش نورپردازی در هارمونی پارکت چوبی و کاغذدیواری

تمامی طراحان داخلی بر نقش اساسی نورپردازی و تأثیر بسیارش در چشم‌انداز محیط داخلی یک ساختمان آگاه هستند و در دیزاین فضا از نورپردازی بیشترین بهره را می‌برند. نورپردازی به‌عنوان یک عنصر معجزه‌آسا سبب ایجاد تعادل زیبایی بین پارکت‌های چوبی و کاغذدیواری می‌شود.

نقش نورپردازی در هارمونی پارکت چوبی و کاغذدیواری

نورپردازی می‌تواند ترکیب رنگی و ترکیب بافت‌های این دو جزء اساسی دکوراسیون را زیباتر کند یا از جلوه‌ آن کم کند؛ بنابراین نورپردازی نقش اساسی در تناسب بین پارکت‌های چوبی و کاغذدیواری ایفا می‌کند. یک طراح حرفه‌ای لازم است به‌تمامی جوانب نورپردازی مصنوعی و تأثیر نورهای طبیعی بر ست شدن این دو عنصر توجه کند. نور تأثیر بسیاری بر جلوه پارکت یا کاغذدیواری دارد و حتی می‌تواند سبب تغییر رنگ آن‌ها شود‌.

نور طبیعی بیشترین تأثیر را در نشان‌دادن جزئیات ریزتر کاغذدیواری و پارکت‌های چوبی دارد. به همین دلیل زیباسازی محیط‌های نورگیر برای طراحان داخلی بسیار راحت‌تر است. در محیط‌های بسته‌ای که نورگیر نیستند نیز با به‌کارگیری نور مصنوعی به‌جا و درست، به طرح‌ها و رنگ‌های پارکت و کاغذدیواری جلوه بیشتری می‌بخشند.

در هنگام انتخاب رنگ‌های پارکت‌های چوبی و کاغذدیواری باید به نورهای طبیعی و مصنوعی محیط موردنظر توجه کنید و یک طرح ابتدایی از آنچه می‌خواهید در ادامه حاصل گردد در ذهن خود مجسم کنید. نحوه ست کردن پارکت چوبی و کاغذدیواری به شکلی درست است که باتوجه‌به نورگیری اتاق انجام شود. نورپردازی درست سبب می‌شود هارمونی میان کاغذدیواری و پارکت‌های چوبی به بهترین نحو نمایان شود.

نورپردازی درست می‌تواند فضای اتاق را طوری نشان دهد که در آن سازگاری پارکت چوبی و کاغذدیواری به بهترین نحو به نظر برسند و سبب آرامش فضا شوند. همان‌طور که گفته شد، به‌طورکلی رنگ‌های مخالف یا هم‌سو در پارکت و کاغذدیواری انتخاب می‌شوند و نورپردازی صحیح سبب تشکیل یک فضای سه‌بعدی زیبا و چشم‌نواز می‌شود. توجه به این نکات ریز در خرید و انتخاب پارکت‌های چوبی و کاغذدیواری سبب ایجاد تفاوت میان فضای لوکس و دیزاین شده با یک فضای معمولی می‌شود.

3. ایجاد فضایی زیبا باتوجه‌به هارمونی طرح‌ها و رنگ‌ها بین پارکت و کاغذدیواری

در دیزاین فضای داخلی خانه یا محل کار، ست کردن پارکت‌های چوبی با کاغذدیواری سبب به‌وجودآمدن فضایی هنری می‌شود. در این فضای طراحی‌شده، درواقع بازی یا رنگ‌ها و بافت‌های موجود در پارکت و کاغذدیواری، سبب آفرینش اثری پویا نیز می‌شود.

برای خلق چنین هماهنگی نیاز است به جزئیات محیط و اقلام اساسی توجه و دقت شود. برای مثال، در سبک سنتی دیزاین داخلی، از پارکت‌های قوی و گرم با درزهای مشخص و کاغذدیواری با طرح‌های سنتی و تجملاتی استفاده می‌شود و گرمای بسیاری به فضا می‌بخشد. درحالی‌که در سبک معاصر، طراحان داخلی از پارکت‌های رنگ روشن و کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مینیمال استفاده می‌کنند.

ایجاد فضایی زیبا باتوجه‌به هارمونی طرح‌ها و رنگ‌ها بین پارکت و کاغذدیواری

بهترین و متنوع‌ترین پارکت‌های چوبی را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید

به‌طورکلی در هنگام انتخاب و ست کردن پارکت و کاغذدیواری، در مرحله اول به سلیقه خود توجه کنید. زیرا اساسی‌ترین نکته در انتخاب کف‌پوش و کاغذدیواری، سازگاری آن‌ها با سلیقه‌تان و سایر اجزای منزل شما است. با رعایت نکات گفته‌ شده می‌توانید پارکت‌ چوبی و کاغذدیواری خود را به‌ صورتی هماهنگ کنید که در نهایت فضایی دلنشین حاصل شود و به شما حس خوبی دهد.

انتخاب پارکت باکیفیت و مرغوب نقش بسیاری در زیبایی فضا و ایجاد هماهنگی با کاغذدیواری دارد. شما می‌توانید بهترین پارکت‌های چوبی را با تنوع بالا و کیفیت فوق‌العاده از پارس آرای کوهستان تهیه کنید.

برچسب ها: