پارکت چوبی پازلی

انتخاب پارکت چوبی مناسب برای منزل از جمله مسائلی است که باید با صبر، حوصله خاصی و دقت بالا صورت پذیرد. با پارکت‌های چوبی، حس گرمای طبیعت را به خانه خود می‌آورید. پارکت‌های طبیعی باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شوند. همچنین، آب‌وهوای مطبوعی در محیط داخلی ایجاد می‌کنند.

یکی از انواع پارکت‌های چوبی، پارکت پازلی است. قبل از انتخاب پارکت چوبی پازلی حتماً به جواب این سؤالات فکر کنید. زندگی روزانه شما چطور می‌گذرد؟ در خانه شما چند نفر زندگی می‌کنند؟ آیا در خانه خود کودک نوپا نیز دارید؟ آیا در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید؟

علاوه بر فاکتورهایی همچون اندازه اتاق، سلیقه فرد و بودجه موردنظر، باید پاسخ هر یک از این سؤالات در انتخاب پارکت‌های چوبی در نظر گرفته شود. با این کار بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم قبل از نصب پارکت از نوع پازلی بپردازیم.

4 نکته مهم قبل از نصب پارکت چوبی پازلی

پارکت‌ چوبی پازلی علاوه بر زیبایی، فضایی لوکس برای شما ایجاد خواهد کرد. پارکت‌های چوبی به دلیل مواد و چوب طبیعی که در آن به کار گرفته شده، دارای عمر و ماندگاری طولانی‌تری در مقایسه با دیگر کف‌پوش‌ها هستند. اما لازم است که نکات و اصولی قبل از نصب پارکت‌های چوبی در نظر گرفته شود که در این قسمت به آن‌ها پرداخته می‌شود.

4 نکته مهم قبل از نصب پارکت چوبی پازلی 

1. تماس با فرد متخصص

همان‌طور که در مقالات قبلی این سایت بارها اشاره شده، برای نصب پارکت‌ چوبی باید به فرد متخصصی مراجعه کنیم. بنابراین، قبل از نصب از دوستان و نزدیکان خود پرس‌و‌جو کنید، تحقیقات لازم را انجام دهید و یکی از بهترین متخصصان را برای نصب پارکت انتخاب کنید؛ چرا که نصب پارکت یک پروسه حساس و مهم است و در صورت نصب نادرست متضرر خواهید شد.

2. درنظرگرفتن نور اتاق

در اتاق‌هایی که مربعی‌شکل هستند، قبل از نصب به نور توجه کنید. پارکت‌های چوبی که در جهت نور نصب می‌شوند، زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. اما در اتاق‌هایی که مستطیلی شکل هستند، توصیه می‌شود پارکت را در جهت طول اتاق نصب کنید.

3. ایجاد فاصله از دیوار

فراموش نکنید که پارکت‌ها نباید به دیوار بچسبند و حتماً یک فاصله حداقل ۸ میلی‌متری را از دیوار در نظر بگیرید.

4. خرید چند تایل پارکت بیشتر

هنگام خرید بهتر است چند تایل پارکت بیشتر از فضای خود خریداری کنید تا هنگام نصب کم‌وکسری پیش نیاید.

خرید چند تایل پارکت بیشتر

آشنایی با نحوه نصب پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی به روش‌های مختلفی نصب می‌شوند. شرایط محیطی و معماری حاکم بر فضا از جمله فاکتورهایی هستند که به شما یادآور می‌شوند کدام یک از شیوه‌ها را برای نصب پارکت خود انتخاب کنید. با رعایت اصولی نحوه نصب پارکت چوبی، ماندگاری و طول عمر محصول نصب شده، بیشتر می‌شود. در این قسمت از مقاله نحوه نصب درست پارکت چوبی را بررسی می‌کنیم.

  • آماده‌سازی کف اتاق برای نصب پارکت چوبی

قبل از نصب پارکت‌های چوبی از هر جنس و رنگ و کیفیتی، ابتدا باید کف اتاق آماده‌سازی شود. آماده‌سازی کف اتاق بدین معناست که در صورت وجود رنگ، چسب و یا گردوغبار نسبت به پاک‌سازی اقدام نمایید. بعدازاین که کف تمیز شد، باید صبر کنید تا به طور کامل خشک شود و فوراً عملیات نصب پارکت را آغاز نکنید.

  • صاف‌کردن کف اتاق قبل از اجرای پارکت

کف اتاق مسلماً دارای پستی و بلندی‌های زیادی است. هنگامی که قرار است پارکت نصب شود، باید از صاف و هموار بودن کف اتاق اطمینان داشته باشید. سیمان و گچ به شما کمک می‌کند تا کف اتاق را کاملاً صاف کنید. هنگام نصب نباید هیچ فاصله‌ای بین پارکت و کف وجود داشته باشد.

صاف‌کردن کف اتاق قبل از اجرای پارکت

  • زیرسازی کف برای نصب پارکت

بعدازاین که کف اتاق را از وجود گردوغبار و یا مواد دیگر مانند چسب پاک کردید، حالا باید سطحی هموار را در اختیار داشته باشید. حال، برای زیرسازی باید از فوم استفاده کنید. فوم می‌تواند در انواع نایلونی، معمولی و سایلنت وجود داشته باشد. به‌منظور پوشاندن کف با پارکت‌های چوبی، از فوم‌های سایلنت ۲ میلی‌متری استفاده کنید.

از مزایای استفاده از فوم سایلنت می‌توان به عایق بودن در برابر حرارت و صدا اشاره کرد. فوم سایلنت باعث می‌شود که هنگام راه‌رفتن صدای جیرجیر را زیر پای خود نشنوید و علاوه بر این از شل‌شدن از ایجاد لرزش در پارکت جلوگیری خواهد کرد. قبل از نصب، باید رول فوم روی زمین پخش شود. به‌نحوی‌که تمام کف با آن پوشانده شود. فراموش نکنید که کف نباید در هیچ قسمتی بدون رول فوم سایلنت باشد.

  • نصب پارکت چوبی

بعد از طی‌کردن مراحل بالا، باید پارکت چوبی پازلی نصب شود. باید بادقت بالا، قطعات پارکت از لبه اتاق کنار هم چیده شوند. بعد از پارکت کردن نیمی از اتاق به طور کامل، کف و فوم را بچسبانید. بعد از چیده شدن نیمی از اتاق با پارکت، پازل‌ها را بردارید. چسب سرد را بریزید، سپس پارک‌ها را به‌جای خود برگردانید.

اگر در قسمت انتهایی اتاق، نیاز به تایلی کوچک‌تر از اندازه استاندارد است، آن را با اره‌برقی به‌اندازه دلخواه برش دهید. بعد از پایان کار نیز باید نصاب با استفاده از غلتکی نرم روی زمین راه برود تا مطمئن شود که پارکت‌ها کاملاً به زمین وصل شده‌اند. تا زمانی که چسب کامل خشک نشده است، از راه‌رفتن روی پارکت خودداری کنید.

نصب پارکت چوبی باتوجه‌به نکات گفته شده، باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. انجام این کار به‌تنهایی و بدون استفاده از فرد متخصص نتیجه کار را برای شما مطلوب نخواهد ساخت و مطمئناً هزینه‌های زیادی را برای تعویض پارکت به شما تحمیل خواهد کرد.

نصب پارکت چوبی

خرید بهترین پارکت‌های چوبی پازلی از مجموعه پارس آرای کوهستان

پارکت‌های چوبی در انواع متنوعی موجود و به شیوه‌های متفاوتی نیز نصب می‌شوند. اما نصب اصولی پارکت چوبی پازلی از جمله نکاتی است که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد. پارس آرای کوهستان سال‌هاست که در حیطه ارائه پارکت‌های چوبی به شکلی کاملاً حرفه‌ای فعالیت می‌کند. پارکت‌های باکیفیت و متنوع این مجموعه محصول کشورهایی همچون سوئیس و آلمان هستند.

به دلیل کیفیت بالای پارکت‌ها، تعداد مشتریان افزوده شده و درصد رضایت بالایی دارند. انواع پارکت‌های چوبی مجموعه پارس آرای کوهستان برای تمامی محیط‌ها مناسب هستند. اعم از محیط‌های مرطوب همچون آشپزخانه، حمام و دستشویی و… شما می‌توانید پارکت‌های چوبی مخصوص محیط‌های خارجی همچون بالکن و فضاهای باز را با بهترین کیفیت از پارس آرای کوهستان تهیه کنید.

 

برچسب ها: