انواع پارکت و مزایای آن ها ؛ پارکت های چوبی دارای تنوع بسیار زیادی هستند به همین خاطر شما گزینه های بسیار زیادی را پیش رو دارید تا محل مورد نظر خود را به طور کلی تغییر دهید. یکی از مشابه های پارکت، لمینت ها هستند ولی لازم به ذکر است که تفاوت های بین پارکت چوبی و لمینت ها وجود دارد. در این مقاله می خواهیم به تعدادی از پارکت های پارس آرای کوهستان بپردازیم و ویژگی های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در جهان چندین هزار گونه درخت وجود دارد و این امکان وجود دارد از هر کدام نوعی پارکت خاص تولید کرد و می توان گفت که یکی مهم ترین مزیت پارکت های چوبی می باشد. البته این تفاوت ها فقط در ظاهر نیستند و در میزان مقاومت در برابر رطوبت، استحکام، دوام و … نیز با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

استفاده از چوب قرن هاست که رایج می باشد به همین دلیل چوب را می توان میراثی از گذشتگان دانست. ساخت خانه های چوبی، قایق ها، سقف های قوس دار و …. از استفاده این ماده می باشد که همواره در سختی ها کنار انسان ها بوده و باعث پیشرفت بشر شده است.

تست Brinell مناسب برای اندازه گیری مقاومت پارکت ها

البته پیشرفت تکنولوژی نیز کمک های زیادی به این صنعت کرده است به طوری که آزمونی وجود دارد به نام  “Brinell”که در اصل این آزمون برای دست پیدا کردن به درجه سختی فلزات به وجود آمده است. این آزمون با کمی تغییر بر روی پارکت ها نیز قابل انجام است و با فشاری که بر روی قطعات چوب ها وارد می شود می توان میزان سختی و مقاوت آن ها دست آورد.

این آزمون دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا برای نصب پارکت در مکان هایی که رفت و آمد بسیار زیادی دارند مانند شرکت ها باید از پارکت های بسیار مقاوم تر استفاده کرد. سنجش میزان مقاومت یکی از مزایای پیشرفت تکنولوژی در این صنعت می باشد. کمتر شدن احتمال حمله حشرات چوب خوار و قارچ گذاشتن، مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، عایق حرارتی و صدا و … از دیگر تغییراتی می باشد که طی چندین سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی در این صنعت به وجود آمده است.

پارکت های چوبی پارس آرای کوهستان

پارکت با چوب بلوط

درخت بلوط دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد از طرفی دوام و مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و از گذشته های دور تا امروز یکی از چوب های محبوب بشر بوده است. از این چوب در خانه سازی ها استفاده می شده و امروز از آن پارکت های بسیار زیبایی تولید می شود.

پارکت با چوب گردو

درخت گردو از جمله درختان پهن برگ می باشد به همین دلیل دارای چوبی بسیار مقاوم است. این نوع از درختان دارای تراکم آونگی بسیار زیادی هستند به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند و این امر باعث شده است که نسبت به درختان سوزنی برگ فراوری های کمتری بر روی آن ها انجام شود. این درخت در ایران دارای محبوبیت بسیار زیادی است به طوری که گفته می شود زادگاه این درخت در ایران بوده و از ایران به کشور های دیگر راه پیدا کرده است. مقاومت بالای این چوب باعث شده که در صنعت مبلمان سازی بیشتر استفاده شود ولی به دلیل پهن برگ بودن آن و سرعت رشد پایینی که دارد از قیمت بالاتری نسبت به چوب های درختان سوزنی برگ برخوردار میباشد. این نوع از پارکت ها که با چوب های گردو تولید می شوند دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

پارکت با چوب راش

این نوع از چوب مانند چوب های گردو و بلوط دارای مقاومت بالایی هستند به گونه ای که می توان از آن در محیط های پر رفت و آمدی مانند سالن های پذیرایی استفاده کرد. از ویژگی های این چوب محبوب می توان به وزن پایین آن اشاره کرد. این چوب در کشور های اروپایی نیز بسیار محبوب بوده و در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گرفته که نشان دهنده کیفیت این چوب می باشد.

پارس آرای کوهستان

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: