چوب ماده محبوب بشر ؛ بشر توانسته است از گذشته تا به امروز چوب را برای رفع نیاز های خود استفاده کند به همین منظور چوب را که می توان ماده شگفت انگیز نیز صدا کرد که به حالت های گوناگون قابل تبدیل می باشد. سوزاندن چوب به منظور ایجاد گرما و دور ماندن از خطرات حیوانات، ستون سازی و ایجاد بنا های تاریخی بیشمار، انجام فراوری های گوناگون و به وجود آوردن چوب های ترموود و پارکت برای استفاده در نما ساختمان و کف منازل، استفاده در ساخت انواع مبلمان و …. هزاران مورد دیگر از استفاده های بیشماره این ماده است.

پس ویژگی اصلی چوب که انعطلاف پذیری و ابزار خوری آن می باشد باعث محبوبیت اصلی آن شده است. این ویژگی دلیل استفاده آن در صنعت های گوناگون شده و در ساختمان سازی نیز میزان استفاده از این متریال به مراتب بالا تر رفته است.

چوب را می توان یکی از بهترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت. این ماده در طراحی داخلی، طراحی خارجی، ساخت مبلمان قالب سازی و …. استفاده می شود. البته چوب ها دارای دو نوع سوزنی و پهن برگ هستند و با ترموو کردن آن ها کاربرد های متفاوتی پیدا می کنند.

معماران نیز علاقه زیادی به این ماده شگفت انگیز دارند و در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم عادی و سازندگان قرار گرفته است. دلیل این علاقه مندی افراد و متخصصان به این ماده ترکیب شدن چوب با محیط اطراف می باشد. چوب ها دارای رنگ های متفاوتی می باشند و در صورت فراوری کردن آن ها دوباره تغییر رنگ پیدا می کنند این در حالی است که چوب ها قابلیت رنگ پذیری خوبی دارند و این یکی دیگر از دلیل ها می باشد.

چوب در ساختمان

زیبایی بصری چوب و استفاده از آن در ساختمان های جدید به مراتب بیشتر از مصالح دیگر می باشد. استفاده از این ماده را می توان در ساختمان های مجلل و پروژه های نما پارس آرای کوهستان مشاهده کنید. ادغام این ماده به همرا دیگر وسایل منزل و متریال های دیگر بسیار زیبا می باشد و حسی آرامش بخشی را القا خواهد کرد.

پروژه های اجرا شده توسط پارس آرای کوهستان

چندین سال است که به واسطه تحقیقات گسترده کشور های جهان چوب های ترموود دست خوش تغییر های بسیار زیادی شده اند و می توان از آن ها در مکان های مختلفی استفاده کرد. چوب ها دارای طرح ها و رنگ های گوناگونی می باشند و با توجه به نوع آن ها که در بالا اشاره شده دارای تفاوت های زیادی هستند.

بیشتر نما ساختمان های کشور ایران از سنگ ها تشکیل شده اند و همین دلیل چوب های ترموود می توانند تغییرات بسیار زیادی را در جلو شهر به وجود بیاورند از طرفی می توانند ساختمان شما را از دیگر ساختمان ها متمایز کنند.

در ساختمان های قدیمی چوب تنها برای ساخت سرپناه استفاده می شد و به زیبایی آن توجه خاصی نمی شد. ولی چوب در کنار مرغوبیت و مقاومتی که دارد دارای زیبایی بصری نیز می باشد. حال استفاده از این ماده بسیار آسان تر از گذشته شده است و به با پیشرفت تکنولوژی سرعت تولید این چوب ها نیز بیشتر شده است پس می توان بر روی زیبایی آن بیشتر کار کرد.

موارد استفاده از چوب ها در ساختمان

نما ساختمان

پارکت چوبی

ساخت آلاچیق و پرگولا

سونا خشک

روف گاردن

تاریخچه استفاده از چوب در معماری

در حدود 4200 سال پیش بود که آریایی ها از چوب برای ساخت سرپناه در استفاده کردند. در زمان هخامنشیان هم چوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. این اهمیت هم از نظر کاشت درختان و هم از نظر استفاده آن در سازه ها بوده است.

یکی از قدیمی ترین آثار چوبی که بعد از دین اسلام ساخته شده است دو ستون چوبی در ناحیه ترکستان می باشد که متعلق به قرن سوم می باشد. در آن زمان مانند امروز از چوب ها استفاده های زیادی نمی شد و به دلیل خواص ذاتی چوب این امکان برای نجاران به وجود نمی آورد که مکان های بیشتری از این ماده استفاده کنند به همین دلیل از این ماده تنها در ساخت پنجره، در ها، گاری ها استفاده می شد.

دلایل علاقه معماران به استفاده از چوب

مقاومت بسیار بالا

عایق صدا مناسب

ظرفیت حرارتی عالی

شکل پذیری مناسب

رنگ و زیبایی مناسب

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: