جنگل ها چه تاثیری بر روی اقتصاد فنلاند دارند؟ ؛ احتمالا به این نکته پی برده اید که یکی از صنایع بسیار مهم و معروف کشور فنلاند وابسته به جنگل های آن کشور می باشد. مساحت بسیار زیادی از این کشور را جنگل ها تشکیل داده اند و فنلاند هم به خوبی از این ویژگی خدا دادی استفاده کرده است. تولید چوب های ترموود و پارکت های چوبی یکی از محصولاتی می باشد که این کشور از جنگل های خود بدست می آورد.

ولی شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که این صنعت چقدر بازدهی دارد و درآمد این کشور از این صنعت چه میزان میباشد؟

با ما همراه باشید تا با تمام راز و رمز های این کشور و صنعت بیشتر آشنا شویم.

مساحت جنگل های فنلاند

با توجه به مقدمه این مقاله متوجه شده اید که جنگل ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد فنلاند دارند. به طوری کلی کشور فنلاند چیزی حدود 20.3 میلیون هکتار جنگل دارد که حجم درختان این جنگل ها 2.3 میلیارد متر مکعب است. جالب اینجاست که با استفاده زیاد این کشور از درختان سالانه 104 میلیون متر مکعب به حجم درختان این کشور در حال اضافه شدن می باشد.

جنگل های فنلاند در دست بخش خصوصی

یکی دیگر از نکته های جالب در مورد این کشور مالکیت جنگل های آن می باشد. چیزی حدود 60 درصد از جنگل های این کشور متعلق به بخش خصوصی است و تنها سهم دولت از این جنگل ها 27 درصد میباشد و مابقی برای سایر بخش های این کشور است.

حدود 60 جنگل های این کشور متعلق به مردم و بخش خصوصی فنلاند می باشد. در فنلاند 630 هزار خانواده وجود دارد که مالکیت این جنگل ها را بر عهده دارند و 14 درصد از مردم این  کشور جنگل دارند. جنگل ها در فنلاند به صورتی ارثی می باشد و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می کند به همین دلیل جنگل خانوادگی واژه نا آشنایی نیست و از آن استفاده های زیادی می شود.

چوب و تاثیر مثبت آن بر روی اقتصاد
جنگل ها چه تاثیری بر روی اقتصاد فنلاند دارند؟

جنگل های فنلاند چند گونه درخت دارد؟

عمده درختان این کشور را سوزنی برگان تشکیل داده اند. این نوع از درختان به دلیل خواصی که دارند برای ترمو کردن بسیار مناسب و محبوب می باشند. انواع گونه های موجود در این کشور کاج ها، صنوبر، توس و … هستند. ولی یکی از بهترین درختان برای استفاده در صنعت ساختمان سازی درختان کاج هستند. این گونه از درختان دارای سرعت رشد بالایی می باشند که یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تمام کشور ها و محیط زیست است.

بافت سوزنی برگان به گونه ای است که به راحتی می توان بر روی آن ها فراوری های گوناگونی انجام داد در حالی که پهن برگان مقاومت بیشتری نسبت به این فراوری ها دارند و با داشتن سرعت رشد بسیار کمتر به مراتب قیمت بالاتری نیز دارند.

تاثیر جنگل ها بر روی اقتصاد این کشور

یکی از بخش های تاثیر گذار بر روی اقتصاد کشور فنلاند جنگل ها می باشند به گونه ای رابطه ای بسیار نزدیک با یکدیگر دارند. جنگلداری و صنعت در یکدیگر تنیده شده اند و بدون هم وجود ندارند و همین باعث سود آوری این صنعت شده است. این کشور به میزان بسیار زیاد از صنایع چوبی استفاده می کند و همین باعث شده است که خود بزرگترین خریدار چوب های این جنگل ها باشد.

در آمد این کشور از جنگل ها 1.5 تا 2 میلیارد یورو و تولید ناخلص داخلی آن 4.1 درصد می باشد. البته تنها سود آوری ملاک نیست بلکه جنگل داری به این وسعت دارای هزینه هایی هم هست که چیزی حدود 300 میلیون یورو هزینه برمی دارد. نکته ای دیگر این می باشد که ارزش ناخالص محصولات تولید شده توسط این کشور از جنگل های خود 20 میلیارد یورو است.

چوب های ترموود
جنگل ها چه تاثیری بر روی اقتصاد فنلاند دارند؟

کشور فنلاند سرمایه گذاری های زیادی را بر روی این صنعت انجام داده است به گونه ای که در سال 2017 ارزش افزوده این کشور از جنگل های خود 8.4 میلیارد دلار بوده است و 36 درصد ارزش افزوده اقتصاد این کشور را تشکیل داده.

این درآمد نقش مهمی را در اقتصاد فنلاند بازی می کند به همین دلیل نیاز به مراقبت هایی نیز می باشد زیرا در غیر این صورت به طور کلی میحط زیست این کشور از بین می رود و حتی می تواند تاثیرات منفی را بر روی آب و هوای دنیا نیز بگذارد. به همین دلیل تنها 2.7 میلیون هکتار از جنگل های این کشور برای این صنعت استفاده می شود که 12 درصد کل را تشکیل می دهد.

پارس آرای کوهستان

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: