با چوب ترمووود نگرانی از بابت اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس ندارید

ترمووود در طول فرایند ساخت خود دما و حرارت بالایی را به خود جذب می‌کند که همین موضوع منجر به خشک شدن شیره و صمغ درون چوب می‌شود. در نتیجه فرایند ترمو، این متریال ساختمانی مقاومت و دوام بالایی پیدا می‌کند و به همین علت به یک چوب پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده است. علاوه بر قابلیت‌های فنی، جذابیت بصری بالای این محصول هم زمینه‌ساز کاربرد وسیع آن برای طراحی داخلی و خارجی شده است. یکی از ده‌ها کاربرد ترمووود مربوط به ساخت نمای لوور، سقف، و فلاورباکس می‌شود که در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با نکات مهم اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترموود آشنا کنیم.

چرا اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترمووود گزینه برتر است؟

یکی از خصوصیات برجسته ترمووود که باعث شده برای چرا اجرای نما لوور، زیر سقفی و فلاورباکس مورداستفاده قرار بگیرد (مخصوصاً نماسازی و فلاورباکس که در محیط‌های خارجی قرار دارند) سازگاری و مقاوم‌بودن آن در دماها و شرایط جوی گوناگون است. همین ویژگی آن را مناسب استفاده در نمای بیرونی ساختمان و فضای باز می‌کند. در ادامه این بخش دیگر مزایای اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترمووود را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترموود در مقابل حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی مقاوم است

در چوب‌های معمولی ساختار سلولزی موجود در بافت چوب، منبعی مغذی برای حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی است. این حشرات و قارچ‌ها در گذر زمان به چوب آسیب وارد می‌کنند. در ترموود به دلیل فشار و حرارت بالای فرایند ساخت، همه ‌حشرات و موجودات میکروسکوپی درون‌چوب از بین می‌‎روند. از سویی دیگر ساختار سلولزی درون‌چوب (زنجیره قندی) نیز تجزیه شده که چوب ترمووود را در مقابل این پوسیدگی‌ها و حمله حشرات مقاوم می‌کند.

اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترموود به علت سالم و طبیعی بودن این محصول

در ساخت ترموود پارس آرای کوهستان تنها از حرارت و بخار آب استفاده می‌شود. ترموود به طور کامل طبیعی و است بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی و نگهدارنده می‌باشد که این مسئله چوب ترمووود را سالم و غیرسمی می‌کند. طبیعی بودن ترمووود از اصلی‌ترین مشخصه‌های این محصول و متمایزکننده آن از سایر محصولات ساختمانی مشابه بازار است.

از دیگر مزایای ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق گرما: از دیگر تأثیرات فرایند ترمو کردن، افزایش خاصیت عایقی چوب نسبت به حالت عادی می‌باشد. رسانایی گرمایی ترمووود در فرایند حرارتی، حدود 20-25% نسبت به چوب‌های فراوری نشده کمتر می‌شود. در حقیقت ترموود چیزی حدود یک‌چهارم چوب‌های عادی دما را از خود عبور می‌دهد
  • ترموود ثبات ابعاد دارد: بعد از انجام فرایند ترمو روی چوب، درصد رطوبت چوب تا حد بسیار زیادی كاهش يافته و چوب داراي ويژگي موسوم به تعادل رطوبتی می‌شود. در نتيجه‌ این اتفاق جذب رطوبت و تبادل حرارت ترمووود با محيط اطراف آن به شكل قابل‌توجهی كاهش پیدا می‌کند. این امر تأثیر قابل‌توجهی بر ثبات ابعاد و كاهش ترك خوردگی الوارهای چوب ترمووود در گذر زمان دارد

نکات اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترمووود

نمای لوور یکی از انواع نمای ساختمانی است که از آن به‌عنوان سایبان به‌منظور کنترل‌کردن تابش نور خورشید استفاده می‌شود. برای اینکه شما درک بهتری از نمای لوور پیدا کنید، بهتر است تصویر پرده‌های کرکره‌ای را در ذهن خود مجسم کنید؛ یعنی ردیف‌هایی که کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند و میزان نور ورودی به محیط داخل را کنترل می‌کنند. نمای لوور هم دقیقاً به همین شکل است؛ یعنی از نوارهای افقی یا عمودی تشکیل شده است که در بیرون غالباً بر روی قسمت شیشه‌ای ساختمان نصب می‌شوند.

یکی از کاربردهای عمده لوور مربوط به نمای سازه‌‌ها و در مقابل پنجره‌‌ها می‌باشد. استفاده از ترموود لوور در نما نه منجر به جذابیت و زیبایی خاصی می‌شود، بلکه سبب می‌شود هوا و نور در جریان باشند. در حقیقت بزرگ‌ترین توانایی این سازه‌‌ها جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است و می‌توان بدون استفاده از پرده اتاق‌ها و محیط داخل خانه را شخصی‌سازی کرده و روزانه از نور طبیعی در محیط داخلی بهره گرفت.

اجرای سقف با چوب ترمووود

شما پیش ‌از اجرای سقف ترمووود باید نوع چوب مورد نظر خود را انتخاب کنید. ترمووود از انواع گوناگون و متفاوتی از چوب‌ها تولید می‌شود. این موضوع منجر به این شده تا هر نوع ترموودی رنگ، طرح و ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد خود را داشته باشد. به طور معمول اجرای این سقف‌ها با نصب پروفیل‌‌ها به‌صورت عمودی شکل می‌گیرد.

سقف‌های ترموود به‌عنوان روشی مدرن و نوین در عملیات بازسازی و ساخت سقف، کاربردهای گسترده‌ای دارند. این سقف‌ها از ترکیب چوب طبیعی و پلیمرهای سینتیک تشکیل شده و ویژگی‌های برتری از جمله مقاومت در برابر آب و رطوبت را دارند.

یکی از کاربردهای مهم سقف‌های ترمووود، استفاده در زمینه بازسازی سقف‌های قدیمی است. زمانی که ساختمان‌های قدیمی به‌سرعت خراب می‌شوند و نیاز به جایگزینی سقف دارند، سقف ترمووود به‌عنوان گزینه‌ای مناسب ظاهر می‌شود. نصب سقف ترمووود بر روی سقف موجود نیاز به تخریب کامل نداشته و به‌سادگی بر روی ساختار قدیمی نصب می‌شود.

سقف‌های ترمووود برای ساخت ساختمان‌های جدید نیز استفاده می‌شوند. با طراحی مدرن و ظاهر زیبا، این سقف‌ها به فضاهای داخلی شخصیت و جذابیت می‌بخشند. در ضمن مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و آب، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای مناطق با آب‌وهوای مرطوب تبدیل کرده است.

سقف‌های ترمووود از نظر عملکرد حرارتی نیز عالی عمل می‌کنند. خواص عایق حرارتی طبیعی چوب و پلیمرهای سینتیک باعث می‌شود که سقف ترموود عملکرد بهینه‌تری در حفظ دمای داخلی ساختمان داشته باشد و از انتقال حرارت ناخواسته جلوگیری کند. در ادامه بحث اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترمووود شما را با فلاورباکس‌های ترموود آشنا خواهیم کرد.

فلاورباکس ترموود چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

به علت تنوع سایز و ابعاد ترموود و با توجه به اینکه که خواص بسیاری دارد و به ما این امکان را می‌دهد که قطعات مختلف آن را بهم چسبانده، بدون آنکه نگران مشکل خاصی باشیم. در نتیجه می‌توان با نظر طراحان، فلاورباکس‌ها را در هر ابعاد و فضایی که می‌خواهیم بسازیم و یا حتی آن را به صورت پیش ساخته انجام داد.

نمای زیبای فلاورباکس ترمووود منجر به این می‌شود که بتوانیم از آن در هر فضایی استفاده کنیم. این جعبه گلدان چوبی نه‌تنها در دکوراسیون داخلی که برای دکوراسیون خارجی و استفاده در مناطقی مانند روف‌گاردن، نمای بیرونی، حیاط و آلاچیق به‌عنوان کف‌پوش فضای سبز یا برای مصارف دیگر مناسب می‌باشد.

اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس با چوب ترمووود با پارس آرای کوهستان

ترمووود با چوب معمولی تفاوت‌های قابل‌ملاحظه‌ای مانند برخورداری از مقاومت بالاتر در شرایط محیطی مختلف، مقاومت بیشتر در برابر پوسیدگی و فرسایش، سازگاری بیشتر با محیط‌زیست، به حداقل رسیدن انقباض و انبساط، مقاومت بالا در برابر حشرات و آفات و همین‌طور وزن کمتر و عدم جذب آب را دارد. مجموعه پارس آرای کوهستان برترین مرجع اجرای پروژه‌های معماری با ترمووود است. شما به‌منظور اجرای نما لوور، سقف و فلاورباکس با ترمووود می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

قیمت نمای لوور ترمووود به چه عواملی بستگی دارد؟

به‌طورکلی قیمت انواع طرح‌های لوور بر روی نما باتوجه‌به نوع متریال مصرفی، طرح و متراژ متغیر است.

چرا باید به رنگ‌آمیزی چوب ترمووود برای اجرای نما لوور، زیر سقفی و باکس توجه شود؟

رنگ‌آمیزی ترمووود را مخصوصاً هنگامی که برای کار در فضای خارجی و دکوراسیون بیرون ساختمان به آن نیاز دارید، باید انجام دهید. چرا که رنگ ترمووود منجر به دوام و طول عمر بیشتر و همچنین زیبایی و جلای آن خواهد شد.

برچسب ها: