خرید پارکت چوبی در اصفهان

یکی از محبوب‌ترین و درعین‌حال مدرن‌ترین کف‌پوش‌ها برای خانه و محل کار، پارکت چوبی است. کف‌پوش چوبی سال‌هاست وارد بازار شده و تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. این کفپوش مناسب فضاهای سنتی و همچنین فضاهای مدرن است. سازگاری کف‌پوش چوبی با انواع دکوراسیون‌ها و دیزاین‌ها دلیل محبوبیت آن است. در ادامه اطلاعاتی درباره خرید پارکت چوبی در اصفهان در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

دسته‌بندی چوب در پارکت‌های چوبی

از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی پارکت، میزان انقباض و انبساط آن است که بستگی به نوع چوب استفاده شده، میزان تراکم و میزان فشردگی بافت چوب و رطوبت ذاتی چوب دارد. برای مثال میزان تراکم و فشردگی بافت چوب در تغییر میزان انقباض و انبساط پارکت چوبی نقش زیادی را ایفا می‌کند. برای نشان‌دادن میزان مقاومت، پارکت‌ها بر اساس استانداردها و معیارهایی درجه‌بندی شده‌اند.

با افزایش تراکم چوب میزان انقباض و انبساط آن کاهش‌یافته و سبب استحکام بیشتر پارکت می‌شود. میزان تراکم و رطوبت ذاتی در هر چوب متفاوت است و به همین دلیل پارکت چوبی درختان مختلف با هم در عملکرد متفاوت هستند. متداول‌ترین نوع چوب‌هایی که در پارکت‌های چوبی استفاده می‌شوند، در سه دسته قرار می‌گیرد.

دسته‌بندی چوب در پارکت‌های چوبی

  1. پرمصرف‌ترین چوب‌ها: چوب درختان بلوط، گردو، گیلاس، کاج و افرا
  2. گران‌قیمت‌ترین چوب‌ها: چوب‌های ماهون و چوب درختان گرمسیر
  3. جدیدترین چوب در تولید پارکت: چوب درخت بامبو

برای انتخاب درست پارکت و گرفتن استعلام خرید پارکت چوبی در اصفهان بهتر است انواع چوب‌ها را بشناسید. در ادامه درباره انواع چوب در ساخت پارکت سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

انواع چوب در ساخت و تولید پارکت چوبی

همان‌طور که اشاره شد، نکته حائز اهمیت در انتخاب و خرید پارکت چوبی در اصفهان شناخت انواع چوب است. انتخاب درست نوع چوب، اگر باتوجه‌به محیط و شرایط اقلیمی انجام شود، کار شما را آسان‌تر می‌سازد. چوب‌ها از نظر تراکم و ویژگی‌های ذاتی چوب به دودسته چوب سخت و چوب نرم تقسیم می‌شوند. این گروه‌بندی چوب‌ها باتوجه‌به گونه درخت و نوع آن مشخص می‌شود.

  • چوب سخت در ساخت پارکت چوبی

چوب‌های سخت، شامل درختان همیشه‌سبز نمی‌شوند و شامل درختانی هستند که در پاییز برگ‌هایشان می‌ریزد. چوب سخت درختان برای تولید پارکت چوبی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و قیمت بالاتری نسبت به پارکت‌هایی با چوب نرم دارند. پارکت‌هایی که با این درختان تولید می‌شوند، استحکام بیشتری داشته و ماندگارتر هستند. از میان متداول‌ترین چوب‌های سختی که با آن‌ها پارکت تولید می‌شود، می‌توان به درخت بلوط، گردو، توس، افرا و ماهون اشاره کرد. چوب این درختان نسبت به چوب درختان نرم قیمت بالاتری داشته و فروش بیشتری دارند.

چوب سخت در ساخت پارکت چوبی

  • چوب نرم در ساخت پارکت چوبی

درختان همیشه‌سبز چوب نرمی دارند. این درختان در تمام فصول همواره سبز هستند، در پاییز تغییر رنگ نمی‌دهند و برگ‌هایشان نمی‌ریزد. پارکت‌هایی که با این درختان تولید می‌شوند، به نسبت ارزان‌تر هستند. این نوع پارکت‌ها ماندگاری کمتری داشته و در هر فضایی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

درختان کاج، سدر، صنوبر و نراد دارای چوب نرم هستند. چوب این درختان در برخی پارکت‌ها به کار می‌رود؛ اما این پارکت‌ها مناسب نواحی بسیار گرم، بسیار سرد و مرطوب نیستند. بنابراین، برای خرید کف پوش چوبی در اصفهان، چوب درختان نرم پیشنهاد نمی‌شوند‌.

 کف‌پوش چوبی مناسب اصفهان

 همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، چوب سخت برای تولید کف‌پوش چوبی، ایده‌آل‌ترین گزینه است و قیمت بالاتری نیز دارد. این کفپوش چوبی با مزایایی که دارد، به‌خصوص ماندگاری بالا ارزش هزینه بیشتر را دارد. اغلب پارکت‌های چوبی از چوب‌های سخت تولید می‌شوند. این چوب‌ها رگه‌های بسیار کمتری داشته و بافت متراکم‌تری دارند.

 این نوع پارکت دیرتر می‌سوزد و مقاومت بیشتری دارد. ازآنجایی‌که در میان چوب‌های سخت تنوع بالایی وجود دارد، انتخاب پارکت چوبی بسیار مشکل است. تجارب نشان می‌دهند چوب درخت بلوط، بهترین گزینه برای تولید کف‌پوش چوبی است و پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید کف‌پوش چوبی دارید، از این نوع کف‌پوش‌ها خریداری کنید.

درخت گردو نیز در میان پارکت‌های چوبی گزینه مناسبی است. البته هر نوع پارکت چوبی درجه‌های مختلفی دارد و بسته به شرایط می‌توانید پارکت مناسب را خریداری کنید. درجه‌های بالاتر کفپوش چوبی، قیمت بیشتری دارند و رابطه مستقیم کیفیت و قیمت کف‌پوش چوبی، موضوعی آشکار است. پارکت‌های چوبی باکیفیت و گران‌تر، گره‌های کمتری داشته و خوش‌رنگ‌تر هستند.

 کف‌پوش چوبی مناسب اصفهان

خرید کف‌پوش چوبی باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی اصفهان

در هنگام انتخاب کف‌پوش چوبی، باید به شرایط اقلیمی اصفهان توجه ویژه نشان دهید. انتخاب پارکت مناسب این اقلیم کمی مشکل است. زیرا اصفهان آب‌وهوای گرم و خشک دارد و گرمای بیش از حد آن، سبب انبساط پارکت چوبی و در نهایت آسیب به آن می‌شود. گرمای زیاد همچنین گاهی سبب ایجاد شکاف و شکم آوردن کف‌پوش چوبی می‌شود.

بنابراین، باید پارکت سخت، متراکم و مقاوم در برابر گرما انتخاب کنید که در آب‌وهوای اصفهان آسیب نبیند. پارکت انتخابی شما همچنین بهتر است رطوبت ذاتی زیادی نداشته و درجه بالایی داشته باشد. برای شهر اصفهان پارکت‌های چوبی بلوط و گردو و سایر کف‌پوش‌های درختان سخت پیشنهاد می‌شود.

برای خرید پارکت چوبی در اصفهان بهتر است از خرید پارکت‌های چوبی که از درختان چوب نرم ساخته شده‌اند، امتناع کنید. زیرا چوب درختان نرم رطوبت ذاتی بالایی داشته و تراکم آن‌ها بسیار پایین است؛ بنابراین بافت آن‌ها منبسط و باریک می‌شود و به همین دلیل نگهداری از چنین پارکت‌هایی در اصفهان مشکل است.

خرید کف‌پوش چوبی باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی اصفهان

خرید پارکت‌ چوبی در اصفهان از پارس آرای کوهستان

در خرید پارکت چوبی توجه به کیفیت محصول ملاک بسیار مهمی است. پیش از توجه به هر عامل دیگری لازم است کیفیت پارکت را در نظر داشته باشید. در این راستا انتخاب مرجع مطمئن و معتبر برای خرید پارکت بسیار کمک‌کننده و حائز اهمیت است. شما می‌توانید انواع پارکت‌های چوبی خوب و باکیفیت بالا را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید. تیم ما با استفاده از تجاربی که سال‌ها در خصوص ارائه پارکت و نصب آن کسب نموده است،  شما را در خرید پارکت‌های چوبی به بهترین نحو راهنمایی خواهد کرد.

کارشناسان ما باتوجه‌به شرایط اقلیمی محیط موردنظرتان، به شما بهترین و مناسب‌ترین کف‌پوش چوبی را معرفی کرده و آن را به شما عرضه می‌کنند. علاوه بر تهیه پارکت، شما می‌توانید نصب آن را نیز به پارس آرای کوهستان بسپارید. مجموعه ما پروژه‌های متعددی در طی سال‌ها در شهرستان‌های مختلف انجام داده است و اکنون نیز می‌توانید در اصفهان و دیگر شهرستان‌ها نصب پارکت‌های چوبی را به ما بسپارید.

جدا از کیفیت و قیمت پارکت، نصب آن‌ها نقش مهمی در میزان ماندگاری و دوام محصول دارد. بهتر است نصب دقیق پارکت‌هایتان را با خیال راحت به تیم ما بسپارید  و بابت نتیجه کار نگران نباشید. کارشناسان پارس آرای کوهستان به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

 

برچسب ها: