کابینت ترموود بهترین جایگزین نسل‌های قدیمی کابینت مانند MDF است

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها و افزایش جذابیت در این محیط، انتخاب یک کابینت مناسب است. کابینت ترموود، جلوه‌ای دیگر از کاربردهای تمام‌نشدنی این متریال چوبی بی‌نظیر است که علاوه بر ایجاد جذابیت برای خانه، به مرتب‌سازی فضای آشپزخانه نیز کمک می‌کند. ترموود یا چوب فراوری شده حرارتی نه‌تنها یک جایگزین مناسب برای نسل‌های قدیمی کابینت مانند فلزی و MDF است، بلکه رقیبی قدرتمند برای کابینت‌های مدرنی مثل هایگلاس و ممبران به شمار می‌آید. در این مطلب هرآنچه که باید در خصوص کابینت‌های ترموود بدانید برای شما شرح داده می‌شود.

مزایایی که ترموود را به گزینه‌ای مناسب برای ساخت کابینت تبدیل کرده‌اند

کابینت‌های ترموود جذابیت و گرمای خاصی را به محیط آشپزخانه تزریق می‌کند و همین ویژگی نیز باعث شده است تا ترموود انتخاب اول برای ساخت کابینت‌هایی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف باشد و بتواند با سبک‌های مختلف دکوراسیون مانند مدرن و کلاسیک سازگاری پیدا کند. در ادامه مزایای استفاده از کابینت‌های ترموود را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب ترموود علاوه بر داشتن مدل‌های متنوع، قابلیت سفارشی بودن بالایی دارد

یکی از مزایای استفاده از کابینت‌های ترموود در آشپزخانه‌ها، تنوع بالا و سفارشی بودن آن‌ها است. اما این مزیت دقیقاً چیست؟ در حقیقت تنوع کابینت ترموود منحصر به تنوع بالای چوب نمی‌شود؛ بلکه به اصطلاحاً به علت وجود خاصیتی به نام ابزارخوری بالا، امکان ساخت انواع نماها مانند منبت‌کاری بر روی کابینت‌های ترموود وجود دارد. همچنین این کابینت‌ها به‌گونه‌ای هستند که امکان طراحی و ساخت شخصی آن مطابق باسلیقه فردی نیز فراهم است.

کابینت‌های ترموود دوام بالایی دارند و عایقی قدرتمند برای صدا هستند

تفاوتی نمی‌کند که چوب ترموود مورداستفاده در ساخت کابینت از گردو یا بلوط باشد؛ درهرصورت کابینت‌های ترموود دوام بالایی دارند. درست است که برخی از مدل‌ها نسبت به دیگری ماندگاری و دوام بیشتری دارند؛ اما این موضوعی کلی است که کابینت‌های ترموود بادوام‌تر از سایر انواع هستند.

همان طور که گفته شد ترموود عایقی خوب برای صدا است. این موضوع با ذکر یک مثال برای شما ملموس‌تر می‌شود. فرض کنید لیوانی استیل از دست شما می‌افتد اگر سطحی که به آن برخورد می‌کند چوبی باشد یا فلزی، کدام صدای کم‌تری ایجاد می‌کند؟ کاملاً درست حدس زدید. اگر سطح چوبی باشد سروصدای ایجاد شده کم‌تر و قابل‌تحمل‌تر است. این موضوع در مورداستفاده از کابینت‌های ترموود، باعث برقراری آرامش بیشتر در محیط آشپزخانه می‌شود.

کابینت ترموود، نصب آسان و کم‌هزینه‌ای دارد

یکی دیگر از مزایای کابینت‌های ترموود، نصب آسان‌ها است. در واقع هزینه نصب و تعمیر کابینت‌های ساخته شده از ترموود در مقایسه با دیگر متریال‌ها، کم‌تر و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این مورد، انطباق‌پذیری بالا و امکان نصب انواع یراق‌آلات و دستگیره از دیگر ویژگی‌های مثبت کابینت ترموود هستند.

برای ساخت کابینت‌های ترموود چه اقداماتی انجام می‌شود؟

نخستین مرحله در ساخت کابینت‌های ترموود، اندازه‌گیری دقیق ابعاد فضا و مشخص‌کردن محل قرارگیری لوازم مختلفی مانند گاز است. در مرحله بعدی طرح‌، رنگ، نوع چوب و یراق‌آلات مصرفی مشخص می‌شوند. سپس نوبت به برش‌کاری ترموود می‌رسد.

اندازه‌گیری و لبه‌چسبانی از مراحل مهم در ساخت کابینت‌های ترموود هستند

در این مرحله است که تیم نصب کابینت ترموود مطابق اندازه‌گیری‌ها، قطعات مختلفی از چوب طبیعی را برای ساخت کابینت برش می‌زند. اگر کابینت ترموود نیاز به طراحی یا منبت‎‌کاری هم داشته باشد، در این مرحله به این مسئله پرداخته می‌شود. از دیگر مراحل نصب کابینت‌های ترموود، لبه‌چسبانی است. این کار باهدف ایجاد زیبایی و محافظت از کابینت ترموود در مقابل رطوبت انجام می‌شود. به طور معمول برای پوشاندن لبه‌ها از نوارهای چوب یا پی‌وی‌سی با ضخامت یک تا 2 میلی‌متر استفاده می‌شود.

سوراخ‌کاری کابینت ترموود باهدف اتصال بدنه کابینت، کشو و ریل انجام می‌شود

نوبت به سوراخ‌کاری کابینت ترموود می‌رسد. سوراخ‌زنی عمدتاً به‌منظور اتصال بدنه کابینت، کشو یا ریل انجام می‌شود. بعد از سوراخ‌کاری رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. رنگ‌آمیزی در بسیاری از موارد بعد از به‌پایان‌رسیدن ساخت کابینت ترموود انجام می‌شود تا پوشش رنگ موجود در سطح، در طول مراحل مختلف ساخت دچار آسیب نشود. مرحله نهایی نیز مونتاژکردن است. در این مرحله قسمت‌های مختلف کابینت به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند. معمولاً بخشی از مونتاژکاری روی دیوار و بخشی از آن هم بعد از نصب انجام می‌شود.

کابینت‌های ترموود سازگاری بالایی با سبک‌های مختلف طراحی دارند

کابینت‌های ترموود از نظر سبک طراحی به سه دسته اصلی و پرطرف‌دار یعنی کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تقسیم‌بندی می‌شود. ابتدا از سبک کلاسیک آغاز می‌کنیم. کابینت ترموود سبک کلاسیک به کابینتی گفته می‌شود که در ساخت آن از روش‌هایی مانند منبت‌کاری و حکاکی بر روی درب و قسمت‌های مختلف کابینت استفاده شده است. در نتیجه می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت چوبی کلاسیک را درب‌های چوبی ابزارخورده و سرستون‌های منبت‌کاری شده عنوان کرد. به‌طورکلی اگر می‌خواهید از کابینت‎های ترموود کلاسیک استفاده کنید باید بدانید که این کابینت‌ها طرح‌های شلوغی دارند؛ به‌گونه‌ای که از بخش تاج، ستون، سرستون، پاخور و زیر چراغ به طور کامل منبت‌کاری شده‌اند.

سادگی کابینت‌های ترموود مدرن، نظم بیشتری به فضای آشپزخانه می‌دهند

کابینت‌های ترموود که سبک آن‌ها مدرن است دقیقاً برعکس کابینت‌های کلاسیک، طراحی ساده‌ای دارند. وجود همین سادگی در سبک مدرن، باعث می‌شود آشپزخانه شما منظم‌تر به نظر برسد. درصورتی‌که فضای آشپزخانه شما کوچک است، سبک مدرن بهترین گزینه برای شما است که به علت خلوت بودن و همچنین نوع طراحی، فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. در این سبک شما می‌توانید کابینت ترموود را با رنگ طبیعی خود و بدون هرگونه دستگیره و یا با دستگیره مخفی استفاده کنید.

سبک نئوکلاسیک کابینت‌های ترموود، تلفیقی از ویژگی‌های سبک کلاسیک و مدرن است

کابینت ترموود نئوکلاسیک ترکیبی از کابینت‌های ترموود کلاسیک و مدرن است. در این سبک دیگر خبری از جزئیات پیچیده کابینت‌های کلاسیک نیست. البته سادگی طرح‌های مدرن نیز در سبک نئوکلاسیک به چشم نمی‌خورد. در کل می‌توان این‌طور گفت که کابینت ترموود نئوکلاسیک طراحی به‌مراتب ساده‌تری در مقایسه با کابینت چوبی کلاسیک دارد. اما در مقایسه با سبک مدرن، هم شلوغ‌تر و هم پرکارتر است.

با پارس آرای کوهستان، نصب و چیدمان کابینت ترموود اصولی انجام می‌شود

کابینت‌های ترموود تنوع بسیار بالایی دارند و علاوه بر اینکه باهدف مرتب‌سازی منزل و آشپزخانه استفاده می‌شوند، جزو یکی از عناصر اصلی در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز به شمار می‌آیند. پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مرکز عرضه چوب ترموود در ایران است. برای ساخت کابینت‌های ترموود برای منازل و محل کار می‌توانید با کارشناسان پارس آرای کوهستان تماس بگیرید تا بعد از دریافت مشاوره رایگان و آنالیز ابعاد آشپزخانه، طراحی اولیه چیدمان کابینت و دکوراسیون آشپزخانه شما انجام شود.

برچسب ها: