شرح مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام

مراحل نصب پارکت چوبی با توجه به سطح مورد استفاده و همچنین نوع پارکت، شامل مراحل متفاوتی پیش و پس از نصب می‌شود. با توجه به اینکه پارکت برای کف‌پوشی ساختمان‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید نحوی نصب و اجرای آن، طول عمر مناسبی داشته و از کیفیت آن کاسته نشود. در این زمینه، علاوه بر اینکه باید از پارکت با جنس مناسب و باکیفیت بالا استفاده کنید، لازم است مراحل نصب پارکت چوبی به صورت دقیق و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

در این مقاله به بررسی مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام در محیط‌های مختلف می‌پردازیم. پیش از بررسی این موضوع، باید با ابزار و مواد لازم برای این کار آشنا شوید. همچنین راجع به نحوه آماده‌سازی زمین قبل از نصب پارکت اطلاعاتی کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

شرح مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام

ابزار و مواد لازم برای نصب پارکت

برای مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام باید نصاب از ابزار و مواد لازم برای این کار استفاده کند. با این کار مراحل به درستی انجام می‌شود. همچنین، هیچ درز و شکافی در هنگام نصب پارکت باقی نمی‌ماند. استفاده از ابزار نامناسب ممکن است باعث ایجاد اختلال در مراحل کار و در نهایت نتیجه نامطلوب در نصب پارکت شود.

ابزار لازم در مراحل نصب پارکت عبارت‌اند از:

  • چکش نصب پارکت برای جاانداختن تایل‌ها و یکدست شدن قطعات
  • رطوبت سنج برای بررسی رطوبت سطح و نیاز برای عایق کاری
  • انواع کاردک برای از بین بردن اضافات زیر کف پارکت
  • ابزار تاشو نصب برای نصب پارکت در راه پله‌ها و کنج دیوار
  • اره برای بریدن تایل‌ها در انتهای ردیف
  • اسکوتی‌ها برای جایگزین‌ کردن قرنیز در مکان‌هایی نصب قرنیز سخت باشد و برخی ابزار دیگر

شرکت‌ها و افرادی که برای نصب پارکت با کارفرمایان خود قرارداد امضا می‌کنند، باید این ابزار را به صورت کامل در اختیار داشته باشند تا با استفاده از آن‌ها، مراحل نصب پارکت را آغاز کنند.

ابزار و مواد لازم برای نصب پارکت

آماده‌سازی و تسطیح زمین قبل از نصب پارکت

برای اینکه پارکت چوبی پس از نصب دچار مشکل نشود، باید مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام انجام شود. علاوه بر این مورد، زمین موردنظر را قبل از پیاده‌سازی مراحل نصب انجام شود. برای این کار باید زمین موردنظر را بررسی کرده و هرگونه عیب و ایراد و نقص را برطرف کنید. در صورتی که زمین سطحی ناهموار دارد، باید با استفاده از ابزار و مواد مناسب تسطیح شود تا زمین سطحی صاف و هموار داشته باشد.

پس از اینکه زمین آماده و مسطح شد، باید آن را آماده نصب پارکت کرد. برای این کار باید سطوح و لایه‌های زیرین را برای جلوگیری از تأثیرات رطوبت نصب کنید. لایه‌ها که از جنس‌هایی مانند نئوپان تهیه می‌شوند. علاوه بر اینکه عایق رطوبتی به شمار می‌روند، در مقابل حرارت نیز مقاوم هستند. در نتیجه از آسیب رسیدن به پارکت جلوگیری می‌کنند.

مرحله آخر آماده‌سازی زمین برای نصب پارکت، مربوط به چیدمان و تنظیم زیرساخت‌های موردنیاز می‌شود. در این مرحله باید زیرساخت‌های موردنیاز را با توجه به اولویت و نیاز آماده کنید. سیم‌کشی برق و لوله‌کشی آب گرم از جمله این موارد است، که باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شوند تا از صحت و درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

همچنین باید پارکت‌ها را برای هماهنگی بیشتر با محیط، دو روز زودتر به محل نصب منتقل کنید. در صورتی که کف موردنظر از جنس سرامیکی است، لق بودن یا نبودن آن‌ها را کنترل کنید و بعد پارکت‌ها را نصب نمایید. پس از اینکه این نکات و آماده‌سازی‌ها انجام شد، می‌توانید مراحل نصب پارکت را آغاز کنید.

آماده‌سازی و تسطیح زمین قبل از نصب پارکت

انجام مراحل نصب و تکمیل پارکت

پس از اینکه مراحل آماده‌سازی را پشت سر گذاشتید و طول و عرض زمین موردنظر را به خوبی اندازه گرفتید، نوبت به مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام می‌رسد. مراحل نصب پارکت چوبی به صورت زیر اجرا می‌شود:

  • در مرحله اول، پس از انجام زیرسازی به سراغ نصب فوم مناسب می رویم. سپس روی فوم چسب ریخته تا تایل‌ها را روی آن بچسبانیم.
  • تایل‌های پارکت را به آرامی روی چسب قرار داده و درزها را نیز با چسب مخصوص بپوشانید.
  • در صورتی که در کناره‌های دیوار تایل‌ها کم یا زیاد شدند، باید به اندازه مناسب از تایل بریده و جدا کنید و در جای مناسب قرار دهید.
  • پس از پاک کردن گردوخاک روی تایل‌ها، با استفاده از سنباده و لاک مخصوص درزها و سوراخ‌های روی پارکت را بپوشانید.
  • و در آخر پس از خشک شدن چسب، باید سطح پارکت پولیش شود.

یکی از نکاتی که در طول مراحل نصب باید به آن دقت شود، در نظر گرفتن فاصله چند میلی‌متری پارکت با دیواره‌ها است. این کار باعث می‌شود تا در صورت انبساط، پارکت دچار شکم نشده و تخریب نشود.

انجام مراحل نصب و تکمیل پارکت

خرید و نصب پارکت با مجموعه پارس آرای کوهستان

در مراحل نصب پارکت به صورت گام به گام نیازمند ابزار و لوازم مناسب این کار هستیم. همچنین برای اجرای درست و دقیق مراحل نصب پارکت، باید از افراد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا این مراحل نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارند. تسطیح زمین و انجام برخی امور فنی پیش از شروع مراحل نصب از اهمیت بالایی برخوردار است که به تفصیل در این باره صحبت شد.

پارس آرای کوهستان برترین مرجع تامین کننده پارکت‌های باکیفیت و مطابق با استاندارهای روز دنیا است. واردکننده بهترین پارکت ها از شرکت‌های خارجی و اجرای تمامی مراحل نصب پارکت از ابتدا تا انتها، مفتخر است بهترین‌ها را برای شما فراهم کند. چنانچه برای انتخاب و نصب پارکت مناسب در محل زندگی خود نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان واحد فروش این مجموعه از طریق بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

 

برچسب ها: