پارکت چوب گردوپارکت چوب گردو ؛ پارکتی لوکس برای خاص پسندان!

پارکت چوبی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌ها به شمار می‌روند، که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جذابیت محیط دارند. پارکت‌های چوبی با استفاده از چوب انواع درختان مختلف ساخته شده و برای تزیین کف محل زندگی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارکت چوب گردو یکی از خوش‌نقش‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین انواع آن‌ها به شمار می‌رود که بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

همان‌طور که گفته شد برای ساخت پارکت‌ها انواع چوب‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند، که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد و خاصی دارند. اگر به دنبال پارکت چوبی زیبا و باکیفیت هستید تا جلوه خاصی به محیط زندگی‌تان بدهید، این پارکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. در ادامه این مقاله از پارس آرای کوهستان همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی‌ها و مزایای پارکت چوب گردو پرداخته و شما را با بهترین نوع پارکت چوبی آشنا کنیم.

"</p

پارکت چوب گردو

درخت گردو از درختان بومی ایران است و از گذشته برای ساخت دیوار یا سقف خانه‌ها و وسایل چوبی مختلف مورداستفاده قرار می‌گرفت. استحکام بالای این چوب، مقاومت خوب آن در مقابل حشراتی همچون ساس و موریانه و زیبایی آن باعث شده تا بسیاری از افراد برای کف‌پوش منزل و یا محل کارشان به دنبال استفاده از پارکت چوب گردو باشند.

چوب گردو دارای سختی بالایی بوده و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. البته لازم به ذکر است که سخت بودن شرایط کاشت درخت گردو و میوه ارزشمند آن باعث می‌شود، تا کمتر کسی به فکر قطع‌کردن این درخت باشد و از همین رو قیمت این نوع چوب گران‌تر از سایر انواع موجود در بازار مصرف است.

ویژگی‌های پارکت چوب گردو

درخت گردو دارای واریته‌های مختلفی است، که هر کدام از آن‌ها دارای رنگ و طرح‌های متفاوتی هستند. رنگ این چوب از قهوه‌ای تیره تا عسلی را شامل می‌شود. استفاده از چوب گردو به دلیل داشتن رنگ‌های گرم، گرما و روحی تازه به خانه‌تان خواهد بخشید.

برای داشتن یک‌خانه لوکس و مدرن می‌توانید از پارکت چوب گردو با گره‌های سنجاقی ریز و ظاهری یکنواخت استفاده کنید. اما اگر به‌دنبال‌داشتن خانه‌ای کلاسیک هستید، گره‌های سنجاقی بزرگ برای شما مناسب خواهد بود.

"ویژگی‌های

مزایای استفاده از پارکت چوب گردو

دارای رنگ و بافت بسیار زیبایی است و جلوه بسیار خاصی به محل زندگی‌تان خواهد بخشید. همچنین سختی بالای این نوع چوب باعث می‌شود، تا عمر بیشتری نسبت به برخی از چوب‌های دیگر داشته باشد. چوب گردو عملکرد بسیار خوبی در مقابل رنگ‌پذیری دارد. همین ویژگی باعث شده تا شاهد تنوع بالای رنگ در این نوع پارکت باشیم.

این کفپوش‌ در مقابل سایش و قارچ زدگی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و از همین رو کمترین میزان تغییر شکل در مقایسه با سایر پارکت‌ها را دارد. وزن پایین پارکت چوب گردو و آسانی حمل‌ونقل آن از ویژگی های این چوب است. همچنین رنگ‌خوری مناسب، تنوع بالا در رنگ، صیقل‌پذیری و قابلیت ساب خوردن آسان، قابلیت میخ‌خوری مناسب و اشتعال پذیری دیرهنگام از جمله مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود.

"مزایای

معایب پارکت چوب گردو

هر کدام از انواع پارکت‌ها در مقابل مزایا و ویژگی‌های خوب، دارای معایبی نیز هستند. چوب گردو نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. چوب گردو در برابر نور خورشید، رطوبت و راه‌رفتن مداوم مقاومت بالایی ندارد. از همین رو توصیه می‌شود، در مکان‌هایی با تردد بالا، فضاهای باز و راهروها استفاده نکنید.

در هنگام نصب این پارکت توجه داشته باشید، تا از لاک و جلای مناسب استفاده کنید. چرا که رنگ چوب گردو همچون سایر پارکت‌ها در طی زمان تغییر کرده و روشن‌تر می‌شود. استفاده از جلا و لاک مناسب تا حد بسیار زیادی از روشن‌شدن رنگ آن در طی زمان جلوگیری می‌کند.

نکات مهم برای خرید پارکت چوب گردو

در هنگام خرید پارکت چوب گردو لازم است، به مواردی همچون آب‌وهوای محل سکونت، میزان بودجه، میزان آفتاب‌گیر بودن محل موردنظر برای نصب آن، جهت جغرافیایی محل، سیستم گرمایشی و سرمایشی و میزان دقت در نگهداری توجه کافی داشته باشید.

به یاد داشته باشید، که این پارکت همچون بسیاری از مواد طبیعی دیگر ممکن است منجر به ایجاد حساسیت در شما و یا سایر اهالی منزل شود و استفاده از آن برای افرادی که به چوب و یا مواد طبیعی حساسیت دارند، مشکل‌زا باشد. البته توجه داشته باشید که آزمایش‌ها حاکی از آن است که مهارت‌های حرکتی نوزادان بر روی پارکت چوب طبیعی زودتر پیشرفت می‌کند.

همچنین استفاده از آن هنگام خواب آرامش بیشتری برایتان به ارمغان خواهد آورد؛ بنابراین اگر حساسیتی نسبت به مواد طبیعی و یا چوب گردو ندارید، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

چگونگی تشخیص پارکت چوب گردو اصل

تشخیص چوب گردو اصل حتی برای افراد حرفه‌ای هم اندکی دشوار است! طرح‌هایی که بر روی چوب گردو قرار دارند، الگوی یکسان و یا مشخصی ندارند و تشخیص آن بسیار دشوار است. بهترین راه برای اطمینان از خرید چوب گردو اصل، مراجعه به یک فروشگاه باسابقه و مطمئن است.

"چگونگی

خرید پارکت چوب گردو از پارس آرای کوهستان

پارکت چوبی از جنس گردو از آن دسته پارکت‌های بسیار زیبا به شمار می‌رود که از دیرباز موردتوجه سازندگان و مصرف‌کنندگان این محصول بوده و زیبایی خیره‌کننده‌ای در محل زندگی مصرف‌کنندگان خود خلق کرده است. ظاهر طبیعی این کفپوش در کنار رنگ‌های زیبا و خاص آن، جذابیت را به محل زندگی‌تان خواهد آورد.

اگر به دنبال خرید بهترین نوع پارکت با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید پارکت چوب گردو را پیشنهاد می‌کنیم، واگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد این پارکت یا انواع دیگر چوب ها و قیمت آن‌ها داشته باشید، از طریق تماس با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان همراه باشید.

 

برچسب ها: