مزایای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خانه چوبی با ترمووود

از گذشته تا به امروز چوب از مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز بوده است. چوب‌های ساختمانی دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. اما یکی از باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین آن‌ها ترمووود است. این چوب‌ها به دلیل اینکه تحت‌تأثیر فرایندهای حرارتی قرار می‌گیرند هیچ نوع ماده شیمیایی یا صمغی ندارند و به دلیل ماندگاری بالا و سازگاری با محیط اطراف در طراحی بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی سازه مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم ضمن معرفی انواع مختلف این چوب، مزایای خانه چوبی با ترمووود را به شما معرفی کنیم.

تقسیم‌بندی‌های رایج متریال ترمووود

پیش از اینکه به بررسی مزایای خانه چوبی با ترمووود بپردازیم می‌خواهیم دو نوع طبقه‌بندی ترمووود را بررسی کنیم. ترمووودها از لحاظ روش تولید به دو دسته یا کلاس ترمو اس و ترمو دی تقسیم می‌شوند. هدف از تولید ترمووود اس، پایداری در برابر شرایط محیطی است.

از ترمووود اس بیشتر در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • مبلمان
  • اتصالات درب و پنجره
  • کف‌پوش‌ها

نوع دیگری از ترمووود نیز وجود دارد که به آن ترمو دی گفته می‌شود. سرحرف D به معنای دوام است و ویژگی بارز این ترمووودها، دوام بالای آن‌ها است. این دسته از ترمووودها را تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند که همین مسئله باعث افزایش مقاومت ترمووود D در برابر شرایط محیطی می‌شود.

نوع دیگری از تقسیم‌بندی ترمووود بر اساس گونه چوب وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • ترمووود نرم‌چوب که از درختان سوزنی برگی مانند سرو، کاج و صنوبر ساخته می‌شود
  • ترمووود سخت‌چوب که از درختان پهن‌برگ مانند گیلاس، راش، گنجشک و افرا ساخته می‌شود

مهم‌ترین مزایای ساخت خانه چوبی با ترمووود

پروسه ساخت ترمووودها به‌گونه‌ای است که باعث ایجاد ویژگی تحت عنوان تعادل رطوبتی می‌شود. بر همین اساس، میزان جذب و تبادل رطوبت میان چوب و محیط اطراف کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. از طرفی به دلیل شکسته‌شدن و تجزیه سلولزهای چوب در طول پروسه ترمو، این دسته از چوب‌ها در برابر نفوذ حشرات موذی مقاومت بسیار بالایی دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی مزایای ساخت خانه چوبی با ترمووود بپردازیم.

مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف از مزایای کلیدی ساخت خانه چوبی با ترمووود است

یکی از مزایای برجسته ترمووود، مقاومت بسیار بالای این متریال در برابر شرایط جوی است. همین مزیت است که در واقع ترمووود را به گزینه‌ای مناسب برای نمای بیرونی ساختمان و فضای باز تبدیل کرده است. از طرفی طبیعت ترمووود هم به دلیل نوع پروسه تولید به شکلی است که تغییرات دمایی فصول مختلف تأثیری بر روی بافت این متریال نمی‌گذارد.

ترمووود در مقابل حملات حشرات و پوسیدگی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد

به‌طورکلی در چوب‌های معمولی ساختار سلولزی موجود در بافت چوب، یک منبع مغذی برای حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی به شمار می‌آید. این حشرات و قارچ‌ها در طول زمان به چوب آسیبی را وارد می‌کنند. اصولاً در ترمووود به علت فشار و حرارت بالای پروسه ساخت، تمامی حشرات و موجودات میکروسکوپی درون‌چوب به طور کامل از بین می‌‎روند. همچنین ساختار سلولزی درون‌چوب (زنجیره قندی) نیز تجزیه شده که این مسئله چوب ترمووود را در برابر پوسیدگی‌ها و حملات حشرات مقاوم می‌کند.

یکی از مزایای ساخت بخش‌های مختلف خانه چوبی با ترمووود، خالص‌بودن آن است

در واقع زمانی كه الوارهای چوبي تحت عمل فراوری ترمو قرار می‌گيرند، صمغ و مواد مضر آن مانند فرمالدهيدها حذف می‌شوند. در نتیجه ماده‌اي خالص و استريل به دست می‌آید که کاربردهای مختلف داخلی و خارجی دارد. ترمووود به‌دست‌آمده از این فرایند، یکنواختی بسیار منحصربه‌فردی دارد و سراسر سطح آن دارای یک‌رنگ و یک حالت است. همین مسئله نیز منجر می‌شود تا ترمووود جزو مصالح ساختمانی بسیار مناسب برای طراحی و ساخت یک سازه به شمار رود.

ترمووود عایق مناسبی برای گرما است

از دیگر تأثیرات فرایند ترمو کردن، افزایش خاصیت عایقی چوب در مقایسه باحالت عادی می‌باشد. رسانایی گرمایی ترمووود در طی فرایند حرارتی، در حدود 20-25% نسبت به چوب‌های فراوری نشده کمتر می‌شود. در حقیقت این متریال‌ها چیزی در حدود یک‌چهارم چوب‌های عادی دما را از خود عبور می‌دهند.

از مزایای ساخت خانه چوبی با ترمووود، غیرسمی بودن این متریال است

در ساخت ترمووودهای مجموعه پارس آرای کوهستان تنها از حرارت و بخار آب استفاده می‌شود. این ترمووودها تماماً طبیعی و بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی و یا نگهدارنده است که همین موارد چوب را سالم و غیرسمی می‌کند. خوب است بدانید که طبیعی بودن ترمووود فنلاندی از اصلی‌ترین مشخصه‌های این محصول و متمایزکننده آن از سایر محصولات مشابه موجود در بازار است.

مقاومت در برابر حریق

از مزایای بسیار مهم ساخت خانه چوبی با استفاده از ترمووود، مقاومت شگفت‌انگیز این متریال در برابر آتش‌سوزی است. با ذکر مثالی اهمیت این جنبه از مزایای ترمووود را برای شما روشن می‌کنیم. برای نمونه سازه‌های استیل بعد از رسیدن به درجه حرارت معینی فرومی‌ریزند. درصورتی‌که سرعت احتراق در چوب‌های ترمووود تنها یک میلی‌متر در دقیقه می‌باشد. به همین خاطر نیز در سازه‌هایی که با استفاده از ترمووود ساخته شده‌اند، در زمان حریق ساکنان فرصت کافی برای ترک ساختمان را دارند.

پارس آرای کوهستان؛ قطب عرضه ترمووودهای با‌کیفیت وارداتی

از عوامل اصلی که باعث محبوبیت گسترده متریال ترمووود در بین معماران و مهندسان شده است، سازگاری این آیتم کلیدی با محیط‌زیست است. زیرا در تولید ترمووود از هیچ نوع ماده شیمیایی یا مصنوعی استفاده نمی‌شود. به همین خاطر نیز ترمووود در صورت تجزیه‌شدن هیچ‌گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه چوب‌های ترمووود باکیفیت وارداتی است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید برای بخش‌های مختلف سازه خود از قبیل محیط‌های داخلی و خارجی اقدام به ثبت سفارش ترمووود کرده یا خدمات کامل تأمین متریال، نصب و اجرای ترمووود را درخواست کنید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین کاربردهای ترمووود در بخش‌های مختلف سازه کدام موارد هستند؟

ساخت قرنیز، روف‌گاردن، سونا و استخر، نمای چوبی داخلی و بیرونی، کف‌پوش فضای باز و داخلی، آلاچیق، پرگولا و انواع مبلمان فضای باز از مهم‌ترین کاربردهای متریال ترمووود به شمار می‌آیند.

آیا ترمووود عایق صوت است؟

ترمووود می‌تواند به بهترین شکل ممکن اکو و سروصدا را جذب کند.

برای رنگ‌آمیزی ترمووود از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

برای رنگ‌آمیزی ترمووود از رنگ‌هایی با پایه آب و روغن استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها باتوجه‌به این که بر پایه آب هستند، می‌توانند تا عمق 2 تا 3 میلی‌متر به سطح ترمووود نفوذ کرده و لایه‌ای جهت جلوگیری از پوسته‌شدن رنگ در برابر اشعه ماورای‌بنفش تشکیل دهند.

برچسب ها: