بررسی مزایا و معایب انواع پارکت چوبی برای تراس

استفاده از پارکت چوبی برای تراس یکی از روش‌های تزیین خانه‌ها به شمار می‌رود. طراحان زیادی از این روش استفاده می‌کنند تا دکوراسیون منازل و خانه‌ها را بهبود بخشیده و حس و حال خاصی به تراس خانه‌ها ببخشند. پارکت و کف‌پوش‌های چوبی در بسیاری از محیط‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما استفاده از پارکت چوبی برای تراس با چالش‌هایی همراه است.

در این مقاله از پارس آرای کوهستان به بررسی مزایا و معایب استفاده از پارکت‌های چوبی در تراس و بالکن می‌پردازیم؛ بنابراین برای آشنایی با مزایا و معایب استفاده و شناخت انواع آن، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع پارکت چوبی برای تراس

تراس در خانه‌های آپارتمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش زیادی از جذابیت خانه را به خود اختصاص می‌دهد. برای تزیین این بخش از خانه‌ها، استفاده از پارکت چوبی انتخاب بسیار مناسبی است؛ اما باتوجه‌به این که باید کف محکم و درعین‌حال زیبا باشد، از هر نوع پارکت چوبی نمی‌توانید استفاده کنید.

یکی از بهترین انتخاب‌های پارکت چوبی برای تراس ، چوب ترموود است. در میان مدل‌های طبیعی پارکت چوبی بهترین ‌انتخاب برای فضای بیرون خانه است که می‌توانید از آن استفاده کنید. جنس این پارکت‌ها از چوب ساج یا کاج است که مقاوم‌ترین چوب در میان درختان شناخته می‌شوند. پارکت ترموود با استفاده از مکانیزم‌های حرارتی و از چوب‌های فراوری شده و طبیعی ساخته می‌شود. به همین دلیل مقاومت بالایی دارد.

دلیل استفاده از پارکت چوبی، القا حس طبیعی و بخشیدن جذابیت به محیط است. برای همین هم در بسیاری موارد از پارکت‌های دیگری با طرح چوب در تراس بهره می‌برند. پارکت پلاست WPC یکی از انواع این پارکت‌هاست که دوام و ماندگاری مناسبی دارد و قابل‌استفاده است.

"انواع

مزایا و معایب پارکت چوبی برای تراس چیست؟

در بخش قبل، به معرفی انواع پارکت چوبی برای تراس پرداختیم. در میان انواع پارکت‌های چوبی، بهترین نوع برای تراس ترموود با طرح چوب است. این دو نوع ، مزایا و معایبی دارند که پیش از استفاده باید با آن آشنا شوید.

مزایای پارکت چوبی ترموود برای تراس

  • باتوجه‌به روش ساختی که دارند، برای فضای بیرونی مانند تراس بسیار مناسب خواهند بود.
  • به دلیل زیره پلاستیکی، نیازی به زیرسازی نخواهید داشت.
  • باتوجه‌به این که در فشار و دمای زیاد ساخته شده‌اند، رطوبت که عاملی مهم در خراب‌شدن چوب است در آن وجود ندارد.
  • قابلیت حمل بسیار آسان
  • دوام بالایی دارند و تا 30 سال بدون مشکل مورداستفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل هزینه‌های نگهداری و مشکلات مربوط به آن را نخواهید داشت.

معایب پارکت چوبی ترموود برای تراس

  • پارکت‌های چوبی با چوب طبیعی، از چوب کاج ساخته می‌شوند و به همین دلیل از قیمت بسیار بالایی برخوردارند؛ هرچند باتوجه‌به دوام بسیار بالا، خرید این نوع محصول مقرون‌به‌صرفه بوده و توجیه اقتصادی دارد.
  • پارکت ترموود منافذی برای ورود موریانه ندارد؛ اما ممکن است باگذشت چند سال، موریانه‌ها راه خود را پیدا کرده و به داخل آن نفوذ کنند. دقت کنید که نگهداری و مراقبت از چوب‌ها باید به‌درستی صورت بگیرد تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

"معایب

مزایای پارکت چوبی پلاست برای تراس

  • مزیت مهم این کف‌پوش‌ها ضد آب بودن آن‌هاست. مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت باعث می‌شود تا با خیالی آسوده از این پارکت در فضای بیرونی مانند تراس استفاده کنید و برای شست‌وشوی آن نیز مشکلی نخواهید داشت.
  • پارکت چوب پلاست دارای هیچ انقباض و انبساطی نخواهد بود و به همین دلیل نگرانی از بابت خلل‌وفرج در پارکت وجود نخواهد داشت.
  • در این نوع پارکت‌ها مشکل موریانه وجود ندارد و بدون نیاز به نگهداری خاصی تا مدت‌ها دوام خواهد آورد.
  • یکی از مزیت‌های مهم در این پارکت‌ها، قیمت و هزینه بسیار پایین در مقایسه با پارکت چوبی ترموود است.

معایب پارکت چوبی پلاست برای تراس

در کنار مزایای بسیاری که این نوع پارکت‌ها دارند، یک ایراد مهم نیز برای آن‌ها وجود دارد و آن‌ هم جذب بالای گرماست. در فصل تابستان با جذب بالای گرما، محیط تراس گرم شده و به همین دلیل چندان مناسب نخواهد بود.

استفاده از پارکت چوبی مزایا و معایبی به همراه دارد که در این بخش به آن اشاره کردیم. برای خرید پارکت چوبی توجه به این نکات مهم است تا به‌درستی هزینه‌های خود را مدیریت کرده و طراحی زیبایی برای تراس خود به ارمغان آورید.

"معایب

انتخاب بهترین پارکت برای تراس با مجموعه حرفه ای پارس آرای کوهستان

پارکت چوبی برای تراس یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های داخلی برای این بخش از خانه به شمار می‌رود. شما می‌توانید از پارکت ترموود یا پلاست برای این کار استفاده کنید که بهترین نوع پارکت برای فضاهای بیرونی هستند. این پارکت‌ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی نصب و استفاده می‌شوند.

ما در پارس آرای کوهستان مفتخریم تا بهترین نوع پارکت‌های چوبی را برای مصارف مختلف در اختیار شما قرار بدهیم. شما می‌توانید با مشاهده کاتالوگ‌های مختلف، با محصولات ما بیشتر آشنا شده و با کارشناسان ما برای ثبت سفارش از طریق تماس با ما مشورت کنید.

برچسب ها: