استفاده از چوب در نمای ساختمان؛ یک انتخاب مناسب برای شهروندان

استفاده از چوب در نمای ساختمان بدون شک باعث داشتن نمایی قابل توجه و دوست‌داشتنی هم برای کارفرمایان و هم برای بینندگان خواهد بود. به عنوان مثال در غرب کشور امروزه شاهد کاربرد گسترده این نماهای چوبی در سازه‌ها هستیم. همچنین در پایتخت و برخی از شهرهای دیگر نیز استفاده از چوب در نمای ساختمان طرفداران زیادی دارد. نمای چوبی به خصوص ترموود، زیباترین نمای چوبی است. زیرا ترموود نمادی از دل طبیعت و منتقل‌کننده حس آرامش و راحتی برای افراد است. در همین راستا لازم است تا مزایای استفاده از چوب در نمای ساختمان‌ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از چوب در نمای ساختمان؛ یک انتخاب مناسب برای شهروندان

چرا استفاده از نمای چوب در ساختمان تا این حد طرفدار دارد

چوب از یک سو باعث می‌شود تا یک ساختمان، لوکس، مدرن و با عظمت به نظر برسد. نمای چوب از نظری دیگر باعث القای حس و حال کلاسیک نیز به افراد می‌شود و این موضوع را در کمتر متریال کاربردی برای نمای ساختمان می‌توان شاهد بود. نمای چوبی سبب می‌شود تا هم از جنبه بصری و هم از نظر جنس، تاثیرات بسیار مثبتی بر روحیه افراد وجود داشته باشد.

همیشه واکنش‌ها به چوب مثبت است و در بین افراد نیز محبوبیت زیادی دارد. حتی اگر تصمیمی برای استفاده از چوب در نمای ساختمان نداشته باشید، می‌توانید آن را برای سایر بخش‌های محل زندگی و یا کار خود مانند دکوراسیون داخلی، روف گاردن و یا محوطه‌سازی استفاده کنید.

چوب به ما کمک می‌کند تا از وضعیت مصنوعی بودن یا صرفا آهنی بودن سازه‌ها تا حد زیادی کم کنیم و تجربه‌ای از زندگی در محیطی با المان‌های طبیعی داشته باشیم. در این بین اما نمای چوبی ترموود، یکی از پرطرفدارترین کاندیداها برای زیبایی نمای ساختمان است.

با مزایای استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان آشنا شویم

با توجه به تمایل هر چه بیشتر معماران و شهروندان به طراحی با سبک و سیاق مدرن، امروزه کاربرد ترموود در طراحی نمای ساختمان‌ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بازگشت دوباره چوب به صنعت معماری و استفاده از آن در طراحی فضاهای داخلی و خارجی گرمای بیشتری به محیط می‌بخشد. با وجود اینکه مصالح بسیار دیگری نیز وجود دارند، اما ترموود همچنان از اهمیت خاصی در بخش فنی و مهندسی طراحی دکوراسیون نمای ساختمان‌ها برخوردار است.

مزایای استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان

ترموود مراحل نصب آسانی دارد

سرعت نصب ترموود در نماها بسیار بالا است. هر نصاب ماهری می‌تواند از چوب ترموود در نمای ساختمان استفاده کند و مراحل نصب آن را به راحتی پیاده‌سازی کند. همین مساله سبب می‌شود تا در صورتی که عجله‌ای برای نصب نمای ساختمان خود داشته باشیم، بتوانیم به کمک این متریال امور را سریع‌تر پیش ببریم. اگر خودتان هم از مهارت و توانایی کافی در زمینه نصب برخوردار باشید، می‌توانید به سرعت این کار را انجام دهید. البته پیشنهاد ما این است که انجام این کار را به تیمی متخصص بسپارید.

در این رابطه خواندن مقاله ” نمونه نماهای ترموود | نماهایی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف ” میتواند مفید باشد !

تعویض آسان؛ از دلایل استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان

حتی اگر قبلا با نماهای چوبی کار کرده باشید و بخواهید آن را تغییر دهید، باز هم فرایند نصب و تعویض ترموود با نمای قبلی، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. در واقع این بار سرعت نصب به اندازه همان سرعت نصب اولیه است. حتی اگر بدترین شرایط را هم تصور کنید، جایگزینی نمونه نماهای چوبی در صورت دشوار بودن، به هیچ عنوان غیر ممکن نخواهد بود. از سویی دیگر هزینه‌ای هم که بابت زمان و نصب نمای جدید می‌پردازید، به مراتب کمتر خواهد بود.

رنگ کردن

یکی دیگر از مزایای استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان، قابلیت رنگ کردن آن است. اگر به هر دلیلی قسمتی از نمای شما تخریب شده باشد و نیاز به جایگزینی داشته باشید، می‌توانید چوب‌های ترموود را در رنگ‌های دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید و آن‌ها را مجددا به نمای ساختمان اضافه کنید. انجام این کار حتی در مقایسه با روشی مانند تعویض نما، به مراتب هزینه‌های کمتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان‌

با استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان‌، ایده‌هایی خلاقانه را عملی کنید

چوب‌های ترموود در طرح‌ها، ابعاد و همچنین رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. وجود همین تنوع باعث شده تا طراحان نمای ساختمان‌ها، ایده‌ها و گزینه‌های بیشتری را برای اجرای نما با استفاده از این متریال‌ها داشته باشند. در ادامه چند ایده اجرایی مناسب برای طراحی نمای ترموود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده از ترکیب چوب ترموود، سنگ و بتن در نمای ساختمان

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ترموود به دلیل برخورداری از ساختاری طبیعی و همچنین القای حس طبیعت، برای بسیاری از افراد خوشایند است. به همین دلیل می‌توانیم این متریال را با سایر عناصر طبیعی مانند سنگ‌های مختلف ترکیب و یک ساختار جدید را به وجود بیاوریم. به این شکل که رنگ‌های خنثی در سنگ مانند سفید، طوسی، کرمی و مشکی می‌توانند با تلفیق رنگ قهوه‌ای ترموود، نمایی زیبا را ایجاد کنند.

استفاده از ترکیب دو رنگ مختلف چوب ترموود در نمای ساختمان

یکی از ساده‌ترین روش‌های پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه برای طراحی نمای ترموود و داشتن یک نمای متفاوت، ترکیب دو رنگ مختلف چوب ترموود در نمای ساختمان با یکدیگر است. با استفاده از این متد، طراحان می‌توانند نمای ساختمان‌ها را از حالت سادگی خارج کنند و جلوه‌ای زیبا به این المان مهم ببخشند.

ترموود در نمای ساختمان حس زنده بودن به بیننده منتقل میکند

با ترموود در نمای ساختمان حس زنده بودن به بیننده منتقل می‌شود

استفاده از نمای چوبی ترموود یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها در معماری مدرن شهر‌ها است. زیرا خاصیت زیبایی طبیعی چوب حفظ شده و حس زنده بودن، پویایی و طراوت به بیننده منتقل می‌شود. ترموود، متریالی است که از فرایندهای حرارت‌دهی مخصوص ترمو شکل می‌گیرد و کاربردهای آن تنها محدود به نماسازی نیست و در داخل ساختمان نیز کاربرد دارد. در نتیجه اگر شما در مناطقی زندگی می‌کنید که عوامل مختلف جوی به مرور بر روی نمای ساختمان شما تاثیر می‌گذارند، بهتر است به فکر استفاده از نمای چوبی ترموود در ساختمان خود باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان با 17 سال تجربه کاری، شرکتی معتبر در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌های نما با استفاده از ترموود در سراسر کشور است. پارس آرای کوهستان در حال حاضر با به‌کارگیری کادری مجرب از معماران و مهندسان رشته‌های مختلف فعالیت‌های خود را در موضوعاتی مانند معماری داخلی، محوطه‌سازی، طراحی روف گاردن و همچنین مبلمان شهری پیگیری می‌کند.

برچسب ها: