با ترموود در دکوراسیون جلوه متفاوتی به منزل خود بدهید

یکی از بخش‌های مهم در هر ساختمانی، دکوراسیون داخلی آن است که نقش بسیار زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت دارد. فضای داخلی هر ساختمان جایی است که افراد با یکدیگر بیشترین ارتباط را دارند. به همین دلیل این مکان باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند محیطی جذاب برای کار و یا زندگی باشد. اصولا برای طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. یکی از مصالح مقاوم و پرکاربرد در ساختمان‌سازی و دکوراسیون، چوب ترموود است. استفاده از ترموود در دکوراسیون علاوه بر زیبایی باعث شده است تا امروزه این متریال، به یک محصول خاص و بسیار پرطرفدار تبدیل شود.

ترموود در دکوراسیون
با ترموود در دکوراسیون جلوه متفاوتی به منزل خود بدهید

ترموود به کار رفته در دکوراسیون چه تفاوتی با چوب‌های معمولی دارد

چوب ترموود به کار رفته در دکوراسیون از مقاومت بالاتری در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف در مقایسه با چوب‌های معمولی برخوردار است. چوب ترموود در برابر پوسیدگی و فرسایش به دلیل اینکه در فرایند ترمو کردن آن رطوبت تا حد بسیار زیادی از بین می‌رود، مقاومت زیادی دارد.

از سویی دیگر به دلیل اعمال فرایندهای حرارتی خاص بر روی این متریال طی پروسه ترمو کردن، میزان انقباض و انبساط نیز به حداقل خود در مقایسه با چوب معمولی رسیده است. چوب ترموود به دلیل نداشتن صمغ، در برابر حشرات و آفت‌ها مقاوم است. به همین دلیل است که از ترموود در بخش‌های مختلف دکوراسیون چوبی نیز استفاده می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های اساسی ترموود استفاده شده در دکوراسیون و چوب معمولی به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • چوب ترموود در مقایسه با چوب معمولی در برابر خمیده شدن و یا تاب برداشتن از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهد
  • به دلیل حذف صمغ و آب درون ترموود، این چوب وزن کمتری نسبت به چوب معمولی دارد
  • ترموود آب را به خود جذب نمی‌کند و دقیقا به همین علت است که ترک نخورده و پوسته‌‌ پوسته نیز نمی‌شود

در این رابطه خواندن مقاله ” برتری‌های ترموود نسبت به چوب ” میتواند مفید باشد !

نگاهی به کاربردهای چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

به صورت کلی نصب چوب ترموود در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد نوعی حس گرما و طبیعی بودن در محیط می‌شود. امروزه نیز در سراسر جهان برای اینکه دکوراسیون را به سمت عناصر مدرن ببرند، از این متریال کمک‌های زیادی می‌گیرند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این چوب، نگاهی خواهیم داشت.

طراحی و ساخت کفپوش‌ دکوراسیون با ترموود

طراحی و ساخت کفپوش‌ دکوراسیون با ترموود

یکی از مهم‌ترین کاربردهای چوب ترموود در دکوراسیون، کفپوش است. طراحی و ساخت کفپوش‌های چوبی به دلیل نقش موثری که در زیباسازی فضا و همچنین دوام بالا دارند، برای سلامتی کودکان و بزرگسالان هیچ ضرری ندارند. به همین دلیل است که ترموود به عنوان متریالی مطمئن شناخته می‌شود.

ترموود در دیوارپوش چوبی دکوراسیون

یکی دیگر از موارد کاربرد چوب ترموود در دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار، طراحی دیوارهای داخلی با استفاده از طرح‌های مختلف است. طراحی دیوارهای داخلی سازه با استفاده از متریال منحصر‌به‌فردی مانند ترموود، نما و جلوه خاصی را به محیط منزل می‌بخشد. به همین دلیل اگر روزی در منزل خود یک میهمانی ترتیب بدهید، هر بیننده‌ای با اولین نگاه مجذوب ذوق و سلیقه شما در انتخاب این متریال خواهد شد.

 ساخت راه‌پله‌های چوبی در دکوراسیون با ترموود

همانطور که در ابتدای مطلب نیز صحبت کردیم، چوب ترموود اصولا مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل از این متریال برای ساخت راه‌پله‌های چوبی استفاده می‌کنند. چنین راه‌پله‌هایی با طراحی زیبا و جذابی که دارند، بیشتر در ساختمان‌های دوبلکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. انجام این کارها باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و خاص به فضای داخلی ساختمان می‌شود. از این نوع راه‌پله‌هایی که با استفاده از ترموود ساخته می‌شود در هتل‌ها و ساختمان‌های مجلل نیز استفاده می‌کنند.

 ساخت راه‌پله‌های چوبی در دکوراسیون با ترموود

طراحی دکوراسیون فضای داخلی سونا و استخر با استفاده از ترموود

سونا و استخر از قسمت‌های مهم هر ساختمان به شمار می‌آیند که از چوب ترموود در طراحی دکوراسیون آن‌ها استفاده می‌شود. چوب‌های ترموود به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، گزینه‌ای مناسب برای ساخت محیط استخر و سونا به شمار می‌آیند. این مکان‌ها با وجود متریالی مانند ترموود، هرگز دچار پوسیدگی نخواهند شد. از طرفی به دلیل مقاومت بالایی که چوب ترموود در برابر درجه حرارت بالا دارد، در طراحی و ساخت اتاقک‌های سونا نیز از این محصول پرکاربرد استفاده می‌کنند.

طراحی سقف‌های زیبا با نمایی جذاب با استفاده از ترموود در دکوراسیون

به شکل طبیعی سقف بناها به دلیل ویژگی درگیری چشمی بالا و همچنین اثرات زیادی که بر جلب توجه و دیده شدن سایر قسمت‌های دکوراسیون داخلی بنا دارد، بسیار مهم است. به‌کارگیری چوب ترموود در دکوراسیون داخلی و طراحی سقف یک گزینه عالی برای مشحص کردن سبک طرح‌های اجرایی است. این متریال از جنبه زیبایی و دوام برای محلی مانند سقف بهترین گزینه است. از طرف دیگر به دلیل جلوه طبیعی و گرمایی که به محیط خانه می‌دهد استفاده از آن در سقف، بین کارفرمایان بسیار پرطرفدار است.

چگونه از ترموود نگهداری کنیم

متریال ترموود به صورت کلی به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز ندارد. شما می‌توانید تنها با استفاده از یک پارچه نم‌دار آن را به راحتی شست و شو دهید. البته لازم به ذکر است که ترموود نسبت به نور خورشید، حساس و تاثیرپذیر است و ممکن است در صورت عدم توجه کافی به آن، تغییر رنگ بدهد. در نتیجه در صورت استفاده از این محصول برای نقاطی که نور خورشید به صورت مستقیم می‌تابد، باید حتما از رنگ‌های مخصوص استفاده کنید تا جلوی این اتفاق را بگیرید.

با استفاده از ترموود در دکوراسیون آرامش و زیبایی را به خود هدیه کنید

با استفاده از ترموود در دکوراسیون آرامش و زیبایی را به خود هدیه کنید

کاربردی که ترموود در دکوراسیون داخلی دارد، شاید بیش از موارد دیگر کاربرد آن به چشم بیاید. توانایی‌های چوب ترموود در محیط زندگی بسیار گسترده است. ترموودها تولیداتی مقاوم، زیبا و با کیفیت بالا هستند که می‌توانند بهترین انتخاب برای تبدیل محیط خانه به محیطی آمیخته با حال و هوای طبیعت باشند.

کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی می‌تواند از پوشش دادن تمامی قسمت‌ها تا به عنوان یک اکسسوری کوچک و تزئینی متفاوت باشد. مجموعه پارس آرای کوهستان با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و فضاسازی محیطی و شهری، همواره در تلاش است تا بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات خود را با قیمت مناسب به کارفرمایان ارائه دهد.

برچسب ها: