نمونه نماهای ترموود؛ نماهایی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف

ساختمان‌ها به طور کلی با توجه به نوع کاربری و طراحی خاصی که دارند، دارای نماهای مختلفی هستند. نمونه نماهای ترموود گروهی از مدل‌های طراحی نما هستند که در آن‌ها مصالح گوناگونی از جمله ترموود مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب نمایی که مناسب ساختمان باشد به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، درجه مقاومت و سازگاری آن با شرایط جوی مختلف است.

نماهایی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف
نماهایی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف

گروهی از نماهایی که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی را جذب خود کرده است، نماهای ترموود هستند. چوب‌های ترموود در عین زیبایی و به شما حس و حال طبیعت را منتقل می‌کنند و از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع نمونه نماهای ترموود، مزایا و مراحل نصب و نحوه اجرای آن‌ها بپردازیم.

در این رابطه خواندن مطلب ” معرفی انواع نماهای چوبی ” میتواند مفید باشد !

چوب مورد استفاده در نمونه نماهای ترموود

چوب ترموودی که در نماسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد با چوب‌هایی که در طبیعت می‌بینید کاملا متفاوت است. برای ساخت نمونه نماهای ترموود از چوب ترموودی استفاده می‌شود که تا دمای 185 تا 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند. هدف از انجام این کار از بین رفتن شهدها و رطوبت‌های موجود در آن است. اگر این کار به درستی انجام نشود باعث رشد قارچ‌ها در بافت چوب‌ها خواهد شد که خود همین موضوع سبب کاهش مقاومت و طول عمر نمای ساختمان شما خواهد شد.

چوب مورد استفاده در نمونه نماهای ترموود
چوب مورد استفاده در نمونه نماهای ترموود

استفاده از نمای ترموود در ساختمان‌ها چه مزایایی دارد

نمای ترموود از استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما، گرما و رطوبت برخوردار است. نماهای ترموود به دلیل هزینه نصب و اجرای پایین در مقایسه با سایر انواع نما محبوبیت بسیار زیادی دارند.

نماهای ترموود برای مواقعی که قصد جداسازی اجزای نما به منظور نظافت یا تمیزکاری را دارید، به راحتی امکان انتقال به یک مکان دیگر را دارند. این مدل از نماهای ساختمان‌ها یک عایق صوتی و حرارتی ایده‌آل به شمار می‌آیند. از دیگر مزایای نماهای ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جلوگیری از جذب رطوبت از محیط اطراف که منجر به پوسیده نشدن و ترک نخوردن نمای ساختمان خواهد شد
  • این نماها به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی مصالحی سازگار با محیط زیست به‌شمار می‌آیند
  • نماهای ترموود یک سد دفاعی مقاوم در برابر ورود حشرات موذی مانند باکتری‌ها و موریانه‌ها ایجاد می‌کنند

انواع نماهای ترموود با توجه به نوع چوب

نمونه نماهای ترموود با توجه به نوع چوبی که در فرایند ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای ظاهر و همچنین جنس متفاوتی هستند. به صورت کلی ما دو نوع از این چوب‌ها داریم که شامل نرم چوب‌ها و سخت چوب‌ها می‌شوند.

استفاده از نمای ترموود در ساختمان‌ها
استفاده از نمای ترموود در ساختمان‌ها

نرم چوب‌ها؛ از مصالح پرکاربرد در نمونه نماهای ترموود

زمانی که صحبت از کاربرد نرم‌چوب‌ها در نمونه نماهای ترموود می‌شود، ممکن است حس کنید که این مدل از چوب در مقایسه با ساختار سخت چوب کمی ضعیف و شکننده است. اما موضوع آنطور که فکر می‌کنید نیست. نرم‌چوب‌ها به طور کلی دارای چگالی کمتری هستند زیرا فاصله بین مولکولی آن‌ها کمتر است. این مدل از چوب‌ها دارای بافت خاص و زیبایی هستند که به دلیل سبکی یک گزینه مناسب برای ترموود نمای ساختمان شما به شمار می‌آیند.

سخت چوب‌ها؛ چوب‌هایی با تنوع رنگی بالا در نمونه نماهای ترموود

برخلاف نرم چوب‌ها، نوع سخت چوب‌های ترموود چگالی بالایی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از مهندسان و نجاران ترجیح دهند که با این سخت چوب کار کنند. در طراحی دکوراسیون غالب مبل‌هایی که به نظر شما چشمگیر می‌آیند از این چوب‌ها استفاده می‌شود. سخت چوب‌ها به دلیل تنوع رنگ بالا، بافت خاص و الگوهای رگه موجود در آن کاربرد بسیاری زیادی دارند.

معرفی چند ایده اجرایی متفاوت برای طراحی نما با ترموود

همانطور که در قسمت‌های قبلی درباره نمونه نماهای ترموود صحبت کردیم و به بیان انواع ویژگی‌های آن پرداختیم در این جا نیز ویژگی‌های متنوع این چوب باعث بوجود آمدن طرح‌هایی زیبا می‌شود. چوب‌های ترموود به دلیل اینکه در طرح و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، باعث می‌شوند تا گزینه‌های بیشرتی برای طراحی و اجرا داشته باشیم.

ترکیب ترموود با سنگ و بتن؛ از زیباترین نمونه نماهای ترموود

ترموود به دلیل بهره‌مندی از ساختاری طبیعی و القای حس طبیعت بسیار مورد توجه قرار دارد. به همین دلیل می‌توان با ترکیب آن با سایر عناصر طبیعی مانند سنگ‌های مختلف یک ترکیب و ساختار زیبا را بوجود آورد. البته لازم به ذکر است که ترکیب رنگ مورد استفاده برای چوب و سنگ باید هماهنگی لازم را با هم داشته باشند. از رنگ‌های خنثی در سنگ مانند سفید، کرمی، مشکی و طوسی می‌توانید در کنار رنگ قهوه‌ای چوب استفاده کنید.

ترکیب ترموود با سنگ و بتن
ترکیب ترموود با سنگ و بتن

سبک‌های مختلف طراحی و چیدمان ترموود به شکل‌های افقی، عمودی، اریب و یا ترکیبی

در این سبک از طراحی در نمونه نماهای ترموود که به سبک چیدمان‌ها بستگی دارد باید به ترکیب هندسی به خوبی توجه کنید. طراحانی که در این سبک می‌خواهند کار کنند باید از خلاقیت بالایی برخوردار باشند.

ترکیب دو رنگ مختلف در نمونه نماهای ترموود

ترکیب دو رنگ، یکی از ساده‌ترین سبک‌هایی است که می‌توانید برای طراحی نما از آن استفاده کنید. با استفاده از ترکیب دو رنگ مختلف از چوب ترموود می‌توانید نمای ساختمان را از حالت سادگی درآورده و جلوه زیباتری به ساختمان خود ببخشید. البته نباید از هماهنگی رنگ چوب‌ها در این سبک طراحی غافل شد.

نماهای ترموود؛ طراحی شیک به‌همراه القای حس طبیعت

مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع محصولات ترموود در ایران، ارائه کننده انواع محصولات ترموود در بالاترین کیفیت است. پارس آرای کوهستان با 16 سال تجربه گرانبها در زمینه انواع دکوراسیون داخلی و فضاسازی از فعال‌ترین مراکز در حوزه طراحی و همچنین تامین مصالح به شمار می‌رود.

این مجموعه با واردات چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان‌سازی و همچنین عرضه کامل‌ترین مجموعه چوب‌های فرآوری شده در برخی از کلیدی‌ترین پروژه‌ها نظیر نمای چوب، سونا، دکینگ، پرگولا، آلاچیق و پارکت چوبی  افتخار همکاری را در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص داده است. پارس آرای کوهستان به عنوان گروهی پیشرو در زمینه مهندسی و طراحی نما فعالیت‌های خود را متمرکز بر طراحی و اجرا انواع نماها با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته قرار داده است.

برچسب ها: