مهندس محرابی - نیاوران | پرگولا دریچه ای به آسمان

مهندس محرابی - نیاوران | پرگولا دریچه ای به آسمان

اطلاعات کلی پروژه

یکی از فضاهای که در ساختمان های حال حاضر برای فضاسازی اسفاده بسیار بالای دارد بام ها  میباشد که میتوان به عنوان روف گاردن از آن بهر برد . در پروژه نیاوران که در یکی از خیابان های  بسیار دنج این منطقه واقع شده جهت اجرای  آلاچیق  و روف گاردن بام و بر اساس  طرح آرشیتکتت محترم جهت پوشش  قسمت مورد نظر از پروفیل های  تمام ترموود 16*92 استفاده شده است .

در این پروژه با توجه به نیاز کارفرما  و بادگیر بودن بام تصمیم بر این شد کلیه فضاهای  آلاچیق  به وسیله شاسی  کشی رفلزی  آهن کشی شده و بعد از آن توسط پروفیل  های  ترمود کلا  کاور شود . برای این منظور در ابتدا  کلیه شاسی های  فلزی  کار شده توط پروفیل  های زیر سری تمام اشباع  25*50 در فواصل  معین هر 50 سانتی  متر به وسیله پیچ گالوانیزه 6*40 زیر سازی  شده است . یکی  از کاربرد های  مهم چوب  های  اشباع  مقاوم بودن آنها  در برابر عوامل  جوب  و یخ زدگی  میباشد ./ این موضوع  در زمان های  فصول  سرد و  بارندگی  های  مکرر بسیار حاءز اهمیت میباشد . بعد از اتمام نصب زیر سازی  چوبی  و حصول اطمینان از گونیا بودن کلیه کنج ها  تمام پروفیل  های  16*92 ترموود به وسیله پیچ های  تمام استیل  4.5*40 محصول کمپانی  spax  آلمان به شاسی چوبی زیرین متصل شدند . شرکت پارس آرای  کوهستان همیشه سعی میکند در اجرای   نماهای  چوبی  از استفاده از میخ استوپ به عنوان اتصال صرف  نظر کند . استفاه بیش از میخ استوپ باعث پایین آمدن کیفیت کار انجام شده خواهد شد . 

بعد از اتمام نصب  چو.ب های  ترموود جهت پوشش  نهایی  و رنگ آمیزی  از سری  رنگ های محصول کمپانی  mocopinus آلمان در دو نوبت استفاده شده است /یکی  از خصوصیات مهم این محصول  مقاوت آن در برابر اشعه uv خورشید و باران اسیدی  میباشد /

در پایان از کارفرما  محترم این پروژه بابت همکاری صمیمانه ایشان کمال  تشکر را  داریم .

آرشیتکت :  مهندس  علیرضا جوانمرد