با شناخت کاربردهای ترموود در استخر، تفاوت را در محیط حس کنید

ترموود نوع خاصی از چوب است که به دلیل گذراندن مکانیزم گرمایشی پیشرفته، در مقایسه با چوب‌های دیگر، استحکام و دوام بیشتری دارد. برای تولید این متریال از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. ترموود همچنین در برابر رشد کپک، قارچ، هجوم آفات و موریانه بسیار مقاوم است. اما چرا باید کاربردهای ترموود در استخر را بشناسیم؟

علاوه بر موارد ذکر شده، این متریال ثبات رنگی و فرمی بالایی دارد و می‌تواند با سال‌ها استفاده ظاهر خود را حفظ کند. از طرفی یک از مهم‌ترین مزایای این محصول، خاصیت ضد آب بودن آن است. همین موضوع هم باعث شده تا ترموود، یک متریال مناسب برای ساخت استخر باشد. ترموود از نظر جذابیت و ایمنی هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش‌دهی سطوح، دیواره‌ها و کف‌پوش انواع استخرهای روباز، بسته، سونای خشک و یا رختکن باشد.

شناخت کاربردهای ترموود در استخر
شناخت کاربردهای ترموود در استخر

چرا از ترموود برای معماری فضای استخر استفاده می‌کنیم؟

مزایایی که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم، به ما نشان می‌دهند که شناخت کاربردهای ترموود برای ساخت سونا و استخر تا چه حد اهمیت دارد و چرا توسط کارشناسان توصیه می‌شود. ترموود سازگار با محیط زیست است و هیچ مواد مضری را وارد جو نمی‌کند. این یکی از مهم‌ترین مزایای ترموود به شمار می‌آید.

از دیگر مزایای ترموود نیز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترموود در برابر سایش مقاوم است و دوام بالایی نیز دارد
  • این متریال در مقابل پوسیدگی یا کپک‌زدگی در مقایسه با چوب خام، مقاوم‌تر است
  • ترموود نسبت به چوب معمولی دیرتر داغ می‌شود و رطوبت کمتری را نیز از فضای استخر یا سونا به خود جذب می‌کند.
  • متریال ترموود، در واقع یک نوع عایق حرارتی عالی به شمار می‌آید
  • تنوع رنگ بالا

در چه بناهایی می‌توانیم برای طراحی استخر از ترموود استفاده کنیم

طراحی فضای استخر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی در ویلاها، خانه‌های بزرگ و همینطور برج‌ها است. این طراحی‌ها نیز به طور معمول در فضای باز و یا فضای بسته با توجه به محدودیت فضا و نظر طراحان اجرا می‌شود.

از نکات مهم در رابطه با کاربردهای ترموود در استخر می‌توانیم به به‌روز بودن و جذابیت آن اشاره کنیم. از طرفی ترموودها را به راحتی و در مدت زمانی بسیار کم می‌توان نصب نمود. همچنین از دیگر کاربردهای ترموود در استخر می‌توانیم به کفپوش فضای اطراف استخر و مبلمان اطراف آن اشاره کنیم.

کفپوش کنار استخرهای روباز و نورپردازی
کفپوش کنار استخرهای روباز و نورپردازی

کفپوش کنار استخرهای روباز و نورپردازی؛ از کاربردهای ترموود در استخر

برای طراحی و ساخت کفپوش استخرهای فضای باز از ترموود استفاده کنید. این متریال جایگزین خوب و مناسبی برای کفپوش‌های قدیمی مانند سیمان است. همچنین ترموود مورد استفاده برای این نوع از استخرها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا فضایی را هم برای تخلیه و خروج آب در نظر داشته باشید. یکی از کاربردهای ترموود در استخر در فضای باز، امکان نورپردازی آن است. برای انجام این کار می‌توانید به راختی در فاصله‌ بین ترموودهای نصب شده از رشته‌های ال ای دی استفاده کرده و فضای استخر را به بهترین شکل ممکن زیبا و شیک کنید.

ویژگی‌های ترموود مناسب برای طراحی استخر

ترموودی که برای استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ‌گونه تفاوتی با سایر ترموودهایی که برای دیگر بخش‌های ساختمان استفاده می‌شود ندارد. در واقع دلیل اصلی محبوبیت این متریال برای استخر و نما، ویژگی‌های و مزایای عمومی است که از آن برخوردار می‌باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ترموود استخر نیز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • جذب بسیار کم آب
  • برخورداری از قابلیت زیرسازی و امکان ایجاد فضای مورد نیاز برای عبور آب
  • عدم تغییر شکل و اندازه در برابر گرما و رطوبت
کاربردهای ترموود در استخر
کاربردهای ترموود در استخر

چرا توجه طراحان به کاربردهای ترموود در استخر جلب شده است

به طور معمول برای ساخت استخر و سونا از کفپوش‌های سیمانی استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها در فصل تابستان داغ شده و در فصل سرما موجب احساس سرمایی شدید برای افرادی می‌شود که روی این کفپوش‌ها ایستاده‌اند. به همین دلیل هم تردد روی این کفپوش‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. ترموودها، جایگزین بسیار مناسبی برای این کفپوش‌ها در استخر و سونا هستند. این کفپوش‌ها، نقش موثری در حفظ تعادل دمایی دارند. به همین دلیل هم راه رفتن بر روی این کفپوش‌ها، به هیچ عنوان آزاردهنده نیست.

در این رابطه خواندن مقاله ” خرید ترموود وارداتی | ویژگی‌ها و مزایای این متریال وارداتی کاربردی را بشناسید ” میتواند مفید باشد !

از طرفی عدم انبساط و انقباض ترمو چوب‌ها باعث می‌شود تا از پوسیدگی کفپوش‌ها و فرسودگی زیرسازی آن‌ها به میزان قابل توجهی پیشگیری شود. همچنین ترموود در شرایط آب و هوایی مختلف و به طور کلی عوامل محیطی از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار است.

در صورت استفاده کردن از ترموود در طراحی استخرها، بهتر است به منظور افزایش مقاومت آن‌ها از رنگ‌های مخصوص استفاده شود. استفاده کردن از رنگ‌های مخصوص ترمود باعث افزایش مقاومت آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی می‌شود.

برای بهره‌مندی از کاربردهای ترموود در استخر، باید از آن نگهداری شود

در زمان نصب ترموود به عنوان کفپوش استخر، توجه به زیرسازی اصولی و چسبندگی کامل ترمو و زیرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا عدم توجه به این موضوع می‌تواند باعث نفوذ رطوبت و حشرات به زیر ترمو چوب‌ها شده و در نهایت شاهد پوسیدگی زیرسازی و خرابی ترموود باشیم.

از نکات مهم نگهداری ترمو چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به منظور افزایش دوام و طول عمر ترموود، رنگ‌آمیزی آن‌ها باید کاملا مطابق با دستورالعمل خریداری شده انجام شود. از طرفی ترموودهایی که در کارگاه رنگ‌آمیزی می‌شوند، کیفیت بالاتری نسبت نسبت به ترمو چوب‌هایی که در محل رنگ‌آمیزی می‌شوند، برخوردار هستند
  • برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و ایجاد ترک در سطح ترموود، بهتر است تا زمانی که می‌خواهید آن را نصب نمایید، آن را از نایلون مخصوص خارج نکنید
طراحی و ساخت استخرهای فضای باز
طراحی و ساخت استخرهای فضای باز

ترموود؛ یک گزینه ایده‌آل در طراحی و ساخت استخرهای فضای باز

ترموودها از آنجا که در واقع نوعی چوب فرآوری شده هستند، همان حس خوب چوب را به شما منتقل می‌کنند. ترموود بخشی از طبیعت است و حسی ناشی از گرما، سرزندگی و آرامش را به انسان‌ها منتقل می‌کند. در کنار تمامی این مواردی که تا به اینجا درباره کاربردهای ترموود در استخر بیان شد، این متریال دقیقا همان ویژگی‌هایی را دارد که در این فضا به آن نیاز است.

در نهایت فراموش نکنید که بهتر است نصب ترموود را به یک تیم باتجربه و متخصص بسپارید. زیرا کاری بسیار تخصصی است و باید نکات زیادی در آن رعایت شود تا نتیجه نهایی برای شما رضایت‌بخش باشد. همچنین توجه داشته باشید که نصب اشتباه و استفاده از یراق‌ها و ابزار آلات برش چوب اشتباه برای نصب ترموود، می‌تواند از کیفیت و دوام این چوب‌ها تا حد زیادی کم کند.

برچسب ها: