با پارکت چوبی دکوراسیون داخلی هتل‌ها را تزئین کنید

هتل‌ها دارای فضاهای داخلی بسیاری هستند. یکی از اولین المان‌هایی که در این محیط‌ها نظر مشتریان هتل را جلب می‌کند، نوع کف‌پوش است؛ بنابراین انتخاب یک کف‌پوش مناسب که با سایر آیتم‌های دکوراسیون داخلی در هتل هماهنگ باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین انواع کف‌پوش که با هر طرح دکوراسیون داخلی است می‌شود، پارکت چوبی است. در حال حاضر استفاده پارکت چوبی در هتل‌ها بسیار رواج دارد. به‌غیراز هماهنگی با آیتم‌های دکوراسیون داخلی، پارکت چوبی دارای مزایای دیگری مانند مقاومت در برابر رطوبت و حرارت است. در این مطلب به بررسی مزایا و نکات استفاده از پارکت چوبی در هتل‌ها می‌پردازیم.

استفاده از پارکت چوبی در هتل‌ها چه مزایایی دارد؟

پارکت چوبی به طور معمول با استفاده از چوب‌های فراوری شده تولید می‌شود. این نوع چوب‌ها معمولاً در یک فرایند اصلاح حرارتی قرار می‌گیرند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی پیدا می‌کنند. به دلیل رفت‌وآمد زیاد در هتل‌ها، بهتر است از نوعی پارکت چوبی استفاده شود که در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی داشته باشد. در داخل هتل‌ها وسایل سنگین زیادی مانند میز، مبل، صندلی، کمد و موارد دیگر قرار داده می‌شود که می‌توانند فشار زیادی به کف‌پوش وارد کنند. اما با استفاده از پارکت چوبی در هتل‌ها چنین مشکلی ایجاد نمی‌شود. چرا که پارکت‌های چوبی ساخته شده از چوب‌های فراوری شده به‌راحتی در اثر ضربه و فشار خراب نخواهند شد.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که نصب پارکت چوبی در هتل دارد این است که رنگ چوب با هر طیف رنگی دیگری است می‌شود؛ بنابراین هر سبک دکوراسیونی که در هتل استفاده شده باشد، می‌توان از پارکت چوبی به‌عنوان کف‌پوش استفاده کرد. باید اشاره کرد که چوب‌های فراوری شده باتوجه‌به میزان حرارتی که می‌بینند طیف رنگی روشن تا تیره دارند. از همین رو انتخاب پارکت چوبی با رنگ روشن یا تیره به تونالیته رنگی دکوراسیون داخلی هتل بستگی دارد.

اجزای پارکت چوبی و روش نصب آن در هتل‌ها

پارکت چوبی در واقع نوعی کف‌پوش است که از قرارگرفتن قطعات تخته چوب ساخته می‌شود. پروفیل‌های پارکت چوبی با چند روش به یکدیگر متصل شده و روی سطح زمین قرار می‌گیرند. یکی از این روش‌ها پیچ‌کردن است؛ در واقع قطعات چوب با استفاده از پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند و پارکت را تشکیل می‌دهند. اما روش رایج ساخت پارکت چوبی، استفاده از پروفیل‌های دارای نر و مادگی است. در این روش قطعات چوب به‌وسیله نر و مادگی روی آن‌ها به همدیگر متصل و قفل می‌شوند.

برای نصب پارکت چوبی در هتل‌ها، ابتدا باید زیرسازی مناسب انجام شود. باید بدانید که زیرسازی باید در ابتدا به‌صورت سخت و در مرحله به‌صورت نرم باشد. در زیرسازی سخت از صفحات چندلایه‌ای گرید A/C استفاده می‌شود. سایز این صفحات با توجه متراژ محیط موردنظر مشخص شده و روی کف زمین قرار می‌گیرند. باید بدانید که سطح زیرین این صفحات زبر و سطح روی آن‌ها صاف است. برای زیرسازی پارکت چوبی با این صفحات باید از قطعاتی با ضخامت 30 تا 35 میلی‌متر استفاده شود.

پس از زیرسازی سخت نوبت به زیرسازی نرم می‌رسد که با استفاده از فوم یا چوب‌پنبه انجام می‌شود. فوم یا چوب‌پنبه یک‌لایه عایق گرما و صدا در زیر پارکت ایجاد می‌کنند. به‌این‌ترتیب سروصدا در هر طبقه کمتر شده و دمای هر طبقه حفظ می‌شود. پس از زیرسازی، استادکار نصب پارکت، از یک‌گوشه شروع کرده و قطعات را به یکدیگر متصل می‌کند. در نهایت در محل اتصال دیوار و پارکت قرنیز قرار می‌دهد.

متریال مورداستفاده برای ساخت پارکت چوبی در هتل‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، برای ساخت پارکت چوبی در هتل‌ها از چوب‌های فراوری شده استفاده می‌شود. اما چوب‌های فراوری شده انواع مختلفی دارند که با روش‌های متفاوتی تولید شده‌اند. بهترین چوب فراوری شده که در ساخت پارکت چوبی نیز کاربرد زیادی دارد، ترموود است. چوب ترمو یا ترموود طی فرایند اصلاح حرارتی تولید می‌شود و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد.

در طی فرایند ترمو شدن معمولاً چوب در معرض حرارت روغن داغ یا بخار آب قرار می‌گیرد تا رطوبت داخلی آن کاملاً از بین برود. این فرایند باعث افزایش مقاومت ترموود در برابر رطوبت زیاد می‌شود. از سوی دیگر استحکام این نوع چوب در طی فرایند اصلاح حرارتی افزایش پیدا می‌کند. به‌این‌ترتیب ماندگاری و دوام بالایی نیز خواهد داشت. از همین رو گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت پارکت در هتل‌ها است.

باید اشاره کرد که چوب مورداستفاده برای تولید ترموود از درختان سوزنی‌برگ و پهن‌برگ تولید می‌شود. از جمله درختان سوزنی‌برگ می‌توان به صنوبر و کاج اشاره کرد؛ برخی از درختان پهن‌برگ شامل درخت راش و زبان‌گنجشک یا ون می‌شود. به‌طورکلی کاج و زبان‌گنجشک رایج‌ترین درختانی هستند که از چوب آن‌ها ترموود تولید می‌شود.

نکات استفاده و نگهداری از پارکت چوبی در هتل‌ها

باتوجه‌به رفت‌وآمد زیاد در هتل‌ها، کف‌پوش این ساختمان‌های در مدت کوتاهی کثیف می‌شوند و نیازمند شستشوی مداوم هستند؛ بنابراین هر چند روز یک‌بار پارکت چوبی در هتل‌ها شستشو داده شود. برای این کار باید از مواد شوینده مخصوص پارکت استفاده کرد. قبل از شستشودادن لازم است که ابتدا پارکت کاملاً جارو شود تا هیچ گردوغباری روی آن باقی نماند. می‌توان برای جاروزدن پارکت از جاروی برقی یا دستی استفاده کرد؛ البته باتوجه‌به بزرگ‌بودن محیط هتل‌ها جاروزدن با جاروی دستی می‌تواند به‌شدت زمان‌بر و خسته‌کننده باشد؛ بنابراین بهتر است از جاروبرقی برای این کار استفاده شود. پس از شستشوی پارکت، باید سطح آن کاملاً خشک شود تا رطوبت به آن نفوذ نکند.

خرید باکیفیت‌ترین پارکت چوبی از مجموعه کوهستان برای نصب در هتل

برای خرید و نصب پارکت چوبی در هتل‌ها، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. اول اینکه هر چه متراژ هتل بیشتر باشد، قطعات پارکت بیشتری باید تهیه شود؛ اما معمولاً خرید در میزان بالا دارای تخفیف‌هایی از سوی مجموعه‌های عرضه‌کننده است. دوم اینکه باید این نوع کف‌پوش را از یک عرضه‌کننده معتبر خریداری کنید. پارس آرای کوهستان در زمینه عرضه باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی وارداتی سابقه طولانی و درخشانی دارد. شما می‌توانید از وب‌سایت مجموعه ما بهترین پارکت‌ها را برای نصب در هتل‌ها خریداری کنید و از خدمات نصب حرفه‌ای نیز برخوردار شوید.

برچسب ها: