پارکت تمام چوبی مهندسی

پارکت چوبی نوعی کف‌پوش ساخته شده از چوب طبیعی است. پارکت‌ها به دلیل داشتن مزایای فراوان و معایب بسیار کم، جزو بهترین گزینه‌ها برای کفپوش خانه و محل کار شما هستند. پارکت چوبی ویژگی‌های مختلفی مثل جلوهٔ خیره‌کننده، قابلیت ضد عایق بودن، ضد رطوبت بودن، طول عمر زیاد و… را دارا هستند. پارکت‌های چوبی دارای انواع مختلفی بوده و بعضی از آن‌ها دارای ضخامت‌های بیشتر و بعضی ضخامت کمتری دارند.

علاوه بر این، پارکت‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از پارکت‌ها، یک‌لایه و برخی دیگر چندلایه هستند. با آگاهی از انواع مختلف پارکت، می‌توانید برای فضای موردنظرتان محصولی مناسب خریداری کنید. در این مقاله به بررسی کاربردهای پارکت چوبی مهندسی می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را ذکر می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مزایا و معایب پارکت مهندسی

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم پارکت‌ها ممکن است دارای انواع یک‌لایه یا چندلایه باشند. پارکت چوبی مهندسی به طور کامل از چوب ساخته می‌شود. در فرایند تولید لایه‌های این نوع پارکت از متریال‌های دیگری استفاده نمی‌شود. پارکت‌های چوبی مهندسی از چندلایه چوب تشکیل می‌شوند که روی‌هم قرار گرفته است. این نوع پارکت مزایا و معایب مختلفی دارد. آگاهی از مزایای و معایب پارکت‌های چوبی مهندسی شما را در خرید مناسب یاری می‌کند.

مزایا و معایب پارکت مهندسی

مزایای پارکت مهندسی

پارکت تمام چوبی مهندسی از دولایه تشکیل شده است. یک‌لایه از چوب مرغوب و گران‌قیمت که لایه رویی را تشکیل می‌دهد و لایهٔ زیرین که هسته است و چوب ارزان‌قیمت‌تری دارد. این لایه‌های بر روی‌هم قرار می‌گیرند. سپس پارکت‌های تمام چوبی مهندسی را تشکیل می‌دهند. از مزایای این نوع پارکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم‌ترین نکته در خصوص این نوع پارکت، دوام و طول عمر بالای آن‌ها است. چندلایه بودن این نوع پارکت سبب افزایش 80 درصدی پایداری و ثبات آن‌ها می‌شود.
  • یکی از مشکلاتی که ممکن است برای لایه‌های یک پارکت به وجود بیاید، مقاومت پایین در برابر انقباض و انبساط است؛ همین امر سبب به‌وجودآمدن مشکلاتی از قبیل خمیدگی، تورم و… می‌شود. اگر این آسیب‌های وارد شده به پارکت‌های تمام چوبی مهندسی بیش از حد باشد، ممکن است دیگر امکان تعمیر وجود نداشته باشد. پارکت‌های چندلایه باتوجه‌به مقاومت بالایی که دارند به‌راحتی منقبض یا منبسط نمی‌شوند و به همین دلیل در برابر آسیب مصون‌‌ هستند.
  • نصب سریع و آسان از دیگر ویژگی‌های پارکت‌های تمام چوبی مهندسی است. پارکت‌های چوبی به‌آسانی نصب می‌شوند و زمان زیادی را نمی‌گیرند.
  • پارکت‌های مهندسی قابلیت نصب در فضاهای مختلفی را دارند و شما می‌توانید از این پارکت‌ها در مکان‌هایی استفاده کنید که قابلیت نصب پارکت چوبی وجود ندارد.
  • ظاهری دلنشین گرما و حس طبیعت از دیگر ویژگی‌های مثبت پارکت‌های تمام چوبی مهندسی است. اگر به دنبال متریال طبیعی هستید و دوست دارید محیط خانه یا فضای کار شما حس خوب طبیعت را منتقل کند، این پارکت‌ها گزینهٔ مناسبی برای نصب است.
  • پارکت تمام چوبی مهندسی به دلیل چندلایه بودن قیمتی به‌صرفه‌تر از پارکت‌های چوبی دارد. البته میزان قیمت پارکت‌ها باتوجه‌به کیفیت پایین نیست، اما طول عمر بالای آن‌ها، سبب می‌شود که خرید آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب شود.

معایب پارکت مهندسی

پارکت تمام چوبی مهندسی مانند دیگر پارکت‌ها از وجود معایب مستثنی نیست و این نوع پارکت هم معایب خاصی را دارد. آگاهی از معایب پارکت‌ها در حفظ و نگهداری آن‌ها به شما کمک می‌کند. از معایب پارکت‌های چوبی مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر هزینه و قیمت پارکت چوبی برای شما اولویت دارد بهتر است بدانید که پارکت‌های تمام چوبی مهندسی قیمت کمتری نسبت به پارکت تمام چوبی دارد، اما از انواع دیگر کف پوش مثل کف‌پوش‌های سنگی، سرامیکی، لمینت و… گران‌تر است. این هزینه به دلیل کیفیت بالای پارکت‌های تمام چوبی مهندسی است. باتوجه‌به این‌که پارکت‌ها را می‌توان جمع کرد و در فضای جدیدی به‌صورت مجدد نصب کرد؛ هزینه و قیمت آن‌ها به‌صرفه است.
  • بزرگ‌ترین ایراد پارکت‌های تمام چوبی مهندسی نازک بودن آن است. پارکت‌های تمام چوبی مهندسی به دلیل نازک بودن لایه رویی آن‌ها امکان مجدد فینیش را ندارند و همین یکی از معایب بزرگ این پارکت‌ها است.
  • به‌طورکلی پارکت‌های تمام چوبی مهندسی ممکن است مشکلاتی به دلیل نازک بودن لایهٔ رویی در برابر خراش و آسیب ایجاد کنند و نیاز به ترمیم داشته باشند. ناگفته نماند که منظور ما از خراش و آسیب، خراش‌های عمیق و جدی هستند.

معایب پارکت مهندسی

کاربرد پارکت چوبی مهندسی

ساختار این پارکت‌ها به این صورت است که لایه روی آن دارای ضخامت ۵ تا ۶ میلی‌متر است. قسمت زیرین از دولایه تشکیل شده است. این پارکت‌ها کاربردهای مختلفی دارند و سبب شده بسیاری از طراحان دکوراسیون، آن‌ها را گزینهٔ مناسبی برای کف‌پوش خانه و محل کار بدانند. برخی از کاربردهای پارکت چوبی مهندسی به شرح زیر است:

  •  همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این نوع پارکت به دلیل چندلایه بودن گزینه مناسبی برای مناطقی است که دارای نوسان دمایی و‌ رطوبت هستند. پارکت‌های تمام چوبی مهندسی در فضاهای با دمای بالا و رطوبت استفاده می‌شوند و این مورد یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع پارکت است.
  • در فضاهایی که سیستم گرمایشی از کف مثل سالن کنسرت و آشپزخانه وجود دارد، پارکت‌های تمام چوبی مهندسی گزینهٔ مناسبی هستند. پس اگر می‌خواهید برای سالن و یا آشپزخانه، کف‌پوشی مناسب تهیه کنید، می‌توانید از این نوع پارکت‌ها استفاده کنید.
  • از این پارکت‌ها می‌توان در فضاهایی استفاده کرد که سیستم کف شناور دارند.

کاربرد پارکت چوبی مهندسی

خرید پارکت چوبی مهندسی از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان با بیش از چندین دهه فعالیت حرفه‌ای در زمینهٔ انواع پارکت چوبی آماده ارائه خدمات به مشتریان است. پارکت‌های تمام چوبی مهندسی طول عمر بالا، قیمت مناسب و ظاهری زیبا دارند که برای فضاهای مختلفی قابل‌استفاده است. همچنین از پارکت‌های تمام چوبی مهندسی به دلیل تشکیل از دولایه، می‌توان در فضاهای گرم استفاده کرد.

شما می‌توانید انواع پارکت‌های چوبی از جمله پارکت‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس را از مجموعه ما خریداری کنید. کارشناسان مجرب و حرفه‌ای آماده ارائه خدمات فروش، نصب و اجرای سریع و آسان پارکت‌های چوبی هستند. جهت مشاوره و دریافت راهنمایی برای سفارش پارکت‌های چوبی تمام مهندسی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: