برتری ظاهری و فنی ترموود نسبت به چوب روسی در سونا

یکی از مکان‌های پرطرفدار در خانه‌ها و ویلاها علاوه بر استخر، سونا است. سونا علاوه بر داشتن جذابیت ظاهری فواید متعددی دارد و به همین خاطر برای بهره‌مندی حداکثری از مزایای آن باید از یک چوب مناسب و مخصوص برای طراحی و ساخت بخش‌های مختلف آن استفاده کرد تا محیطی استاندارد داشته باشیم. دو مورد از رایج‌ترین چوب‌هایی که برای ساخت سونا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ترموود و چوب روسی هستند. در صورتی که در انتخاب چوب ترموود و چوب روسی برای ساخت سونا تردید دارید، در این مطلب از پارس آرای کوهستان به شما دلایل برتری ترموود نسبت به چوبی روسی در سونا را خواهیم گفت.

دلایل برتری قابل توجه ترموود نسبت به چوب روسی در ساخت سونا

همانطور که در مقدمه مطلب نیز توضیح دادیم، چوب‌های روسی و ترموود دو مورد از رایج‌ترین مصالح چوبی برای محوطه‌سازی استخر و سونا به شمار می‌آیند که هر یک از آن‌ها در زمینه‌های خاصی کاربرد دارند. اصولا این دو نوع چوب دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه این بخش به صورت مفصل به آن‌ها می‌پردازیم.

برتری ترموود نسبت به چوب روسی در سونا از نظر قیمت

نخستین موردی که باید در زمینه تفاوت ترموود و چوب روسی به آن توجه داشته باشید، تفاوت این دو چوب از لحاظ قیمت است. به طور کلی قیمت ترموود و چوب روسی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما در یک مقایسه کلی می‌توانیم نتیجه بگیریم که ترموود به علت سپری کردن فرایند حرارتی خاص مقاومت بالاتری داشته و طبیعتا قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

در طرف مقابل برای آن دسته از افرادی که به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای طراحی سونا در فضای شخصی خود هستند، چوب روسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن قابلیت‌های ظاهری و فنی ترموود خرید آن از نظر اقتصادی کاملا توجیه اقتصادی دارد. زیرا با استفاده از ترموود در سونا علاوه بر داشتن فضایی جذاب، تا سال‌ها نیاز به مرمت فضای سونای خود نخواهید داشت.

برتری ترموود از نظر دوام نسبت به چوب روسی در ساخت سونا

یکی دیگر از معیارهای سنجش و بررسی تفاوت میان چوب روسی و ترموود برای ساخت سونا، تفاوت این دو متریال از نظر دوام و ماندگاری است. اصولا ترموود به علت فرایند خاص تولید در مقایسه با چوب روسی مقاومت بالاتری دارد و همین مساله یکی از خصوصیات مهم این محصول به شمار می‌آید. ضمنا باید اشاره کنیم که ترموود در مقابل ضربه، آسیب‌ها و خسارات احتمالی و همینطور قرارگیری در محیط‌های مرطوب از خود مقاومت نشان داده و در صورت استفاده در محیط باز شما تغییر رنگی را در این متریال مشاهده نمی‌کنید.

برتری ترموود نسبت به چوب روسی در سونا در زمینه رنگ‌آمیزی و تعمیر

مورد بعدی تفاوت چوب ترموود و روسی تفاوت میان این دو متریال چوبی در زمینه رنگ‌آمیزی است. به طور کلی چوب ترموود، چوبی طبیعی است و با توجه به اینکه پایه آن از چه چوبی باشد، رنگ‌های مختلفی خواهد داشت و معمولا نیازی به رنگ‌آمیزی سطحی ندارد، اما چوب‌های روسی هم به دلیل داشتن ظاهر جذاب‌تر و هم به دلیل افزایش مقاومت آن‌ها نسبت به حشرات و تابش نور خورشید باید رنگ شوند.

مزایای استفاده از ترموود برای ساخت سونا

ترموود را به عنوان یکی از برترین و مقاوم‌ترین انواع چوب مخصوص سونا خشک در سراسر جهان می‌شناسند. همین قابلیت‌ها نیز باعث شده تا از ترموود علاوه بر سونا، در نقاط مختلفی از دکوراسیون خارجی و داخلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود برای ساخت سونا آشنا کنیم.

مزایا و قابلیت‌های ترموود به شرح زیر هستند:

  • ترموود به صورت کامل ضد آب و رطوبت است و در تماس مستقیم با آب به هیچ عنوان دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی و یا باد کردگی نمی‌شود
  • ترموود در مقابل حرارت بالای سونا خشک تغییر ابعاد نداده و یا خشک نمی‌شود
  • ترموود نسبت به نفوذ حشرات کاملا مقاوم است و در محیط گرم و مرطوبی مانند سونا این قابلیت بسیار حائز اهمیت خواهد بود
  • ترموود با توجه به اینکه جرم حجمی یا چگالی پایینی دارد، به سرعت می‌تواند دما و گرما را از خود منتقل کند
  • قیمت ترموود برای طراحی و ساخت بخش‌های مختلف سونا در مقایسه با دیگر مصالح بسیار مناسب‌تر است و این ویژگی‌ برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد
  • ترموود از نظر جذابیت ظاهری و تنوع داشتن در رنگ‌بندی بهترین گزینه برای سونا است

چند نکته کلیدی برای انتخاب و نگهداری از ترموود سونا

بعد از اینکه با علل برتری ترموود نسبت به چوب روسی در سونا آشنا شدید، نوبت به راهنمای انتخاب و نگهداری از چوب ترموود در سونا می‌رسد. شما قبل از اقدام به خرید الوارهای ترموود برای محیط سونا باید ابعاد مختلف اتاق سونا را از قبل به طور دقیق اندازه‌گیری کرده باشید.

از دیگر نکات مهم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از نکات حیاتی قبل از خرید ترموود میزان بودجه است که شما برای ساخت سونا خشک از قبل در نظر گرفته‌اید
  • یکی از مراحل کلیدی در ساخت سونا ترموود، زیرسازی اصولی است. در واقع در این مرحله باید از سازه‌های زیربنایی مناسب با نوع چوب و ابعاد فضا استفاده شود

 

بهترین ترموود برای سونا را از پارس آرای کوهستان بخواهید

چوب ترموود باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در زمینه حفظ طول عمر سونا خشک ایفا کند. ضمنا ترموودها با ضخامت و ابعاد مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و به همین خاطر دست شما برای انتخاب ترموودهایی با ابعاد مختلف برای سونا کاملا باز است. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. ما در مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه خدماتی متنوع در زمینه ساخت و نصب انواع چوب ترموود، پارکت و سازه‌های چوبی مانند سونا خشک پاسخگوی نیاز مشتریان در کشور هستیم.

سؤالات متداول

چه تفاوت‌های برجسته‌ای میان ترموود و چوب روسی وجود دارد؟

مهم‌ترین تفاوت میان ترموود و چوب روسی برای طراحی و ساخت بخش‌های مختلف سونا خشک، مقاومت در مقابل شرایط جوی و عوامل محیطی است. اصولاً ترموود به علت فرایند تثبیت و گرمازدایی مقاومت بالاتری نسبت به چوب روسی در برابر رطوبت، حشرات و یا فرسایش دارد.

آیا ترموود در مقایسه با چوب روسی نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد؟

یکی از موارد برتری ترموود نسبت به چوب روسی در ساخت سونا این است که چوب ترمو با توجه به اینکه در مقابل عوامل محیطی احتیاج به نگهداری کمتری دارد، معمولا به شکل طبیعی خاکستر خواهد شد. این در شرایطی است که چوب روسی نیازمند حفاظت و رنگ‌آمیزی مکرر است.

آیا هزینه‌های مربوط به نصب و استفاده از ترموود و چوب روسی متفاوت است؟

به طور کلی ترموود نسبت به چوب روسی هزینه بیشتری برای نصب و اجرا دارد. اما توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن مزایای بی‌شمار این متریال هزینه نصب آن کاملا توجیه اقتصادی دارد. این در حالی است که از نظر هزینه چوب روسی شاید اقتصادی‌تر باشد اما نیاز به تعمیرات اساسی و نگهداری بیشتری دارد.

برچسب ها: