ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی عملکرد بی‌نظیری دارد

دوران استفاده از مصالح سنتی برای ساخت‌وسازهای عمرانی به پایان رسیده است. با رشد تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت تولید متریال‌های چوبی، چوب‌های فراوری شده مانند ترموود جای خود را در بین پروژه‌های عمرانی پیدا کرده‌‌اند. این متریال با برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و امکان استفاده در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و خارجی، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مواد ساخت‌وساز شهری، پروژه‌های عمرانی و تولید مصنوعات چوبی و دکوریجات شناخته می‌شوند. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید تا عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی را بررسی کنیم.

برتری‌های ترموود در مقایسه‌ با سایر مواد ساختمانی

برای عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی در ابتدا باید با ویژگی‌هایی آشنا بود که این متریال را از دیگر مصالح متمایز می‌کند. ترموود از چوب‌های نرم منطقه اسکاندیناوی و در دمای حرارتی بین 180 تا 230 درجه سانتی‌گراد به فراوری می‌رسد.

همچنین تولیدکنندگان این متریال برای جلوگیری از شکسته شدن چوب و مرطوب شدن آن‌ها، تغییراتی شیمیایی و ساختاری را در ترموود به وجود می‌آورند. این نوع از فراوری چوب، برتری‌هایی را در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی به ترموود می‌بخشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برخورداری از ماندگاری بالا

فرایند حرارتی در تولید ترموود، باعث می‌شود تا این ماده در برابر عوامل جوی مختلف مقاومت مطلوبی به دست بیاورد. همچنین سازگاری مناسب ترموود با انواع اقلیم‌های جغرافیایی، امکان استفاده از آن‌ها در شرایط خیلی سرد یا بیش از حد گرم را نیز به وجود می‌آورد. به‌طورکلی کلاس مقاومتی ترموود در برابر پوسیدگی 1 تا 2 بوده و عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی از نظر ماندگاری چند برابر است.

مقاومت منحصربه‌فرد در برابر عوامل فیزیکی و محیطی

با وجود این که تماس طولانی‌مدت ترموود با اشعه UV، احتمال آسیب دیدن این نوع از چوب‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما استفاده از یک لایه محافظتی رنگ می‌‌تواند تا سال‌ها مانع از پوسیدگی این چوب در برابر حشرات، باران‌های اسیدی، تابش مستقیم نور خورشید، تغییرات دمایی و فشار و ضربه شود.

ابعاد ترموود تغییر نمی‌کند

شاید در بررسی عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی، ثبات ابعادی به چشم نیاید؛ درحالی‌که این موضوع بسیار مهم است. چوب‌هایی که در معرض انبساط و انقباض قرار می‌گیرند، معمولا مستعد تغییر ابعاد هستند و همین موضوع می‌تواند فرایندهای عمرانی را با مشکل روبه‌رو کند. چوب‌های ترموود در زمان فراوری رطوبت خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل از ثبات ابعادی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

ترموود در مقایسه با بسیاری از مواد ساختمانی قابلیت بازیافت دارد

کمتر مواد ساختمانی و عمرانی وجود دارند که بتوان آن‌ها را بازیافت کرد؛ اما این موضوع برای ترموود صدق نمی‌کند. در تولید این ماده از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و حرارت و بخار بالاترین نقش را در فراوری این چوب دارند. به همین دلیل پس از پایان عمر مفید این محصولات، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به طبیعت بازگرداند. عدم آسیب به محیط زیست خاص‌ترین عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی به‌شمار می‌آید.

برخورداری از بالاترین مقاومت در برابر شکاف خوردگی

اصلی‌ترین چوب‌های به‌کاررفته در تولید ترموود، چوب‌های کاج، توس و نوئل هستند. طی آخرین آزمایش‌های صورت‌ گرفته برای بررسی عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی، محققان به این نتیجه رسیدند که به دلیل دمای 200 درجه سانتی‌گراد، مقاومت شکاف‌‌ خوری این چوب، به میزان 30 تا 40 درصد نسبت به دیگر متریال‌ها بیشتر می‌شود.

مقایسه عملکرد ترموود با سایر مواد ساختمانی

برای بررسی ویژگی‌های ترموود با دیگر متریال‌های ساختمانی باید این چوب را با رایج‌ترین و کاربردی‌ترین مصالح مقایسه کرد. البته ممکن است کاربردهای هر کدام از این محصولات به هم متفاوت باشد؛ اما مقایسه آن‌ها شناخت بهتری از عملکرد آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.

بر همین اساس مقایسه عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی به‌صورت زیر است:

  • مقایسه با چوب معمولی: مقاوم نسبت به حشرات، قارچ، رطوبت، برخورداری از طول عمر بالاتر نسبت به چوب معمولی، عدم تغییر ابعاد در برابر شرایط جوی، بالاتر بودن قیمت کیفیت و قیمت ترموود نسبت به چوب معمولی
  • مقایسه با آهن و آلومینیوم: مقاوم‌تر بودن ترموود نسبت به خوردگی، نصب راحت‌تر به دلیل وزن سبک، امکان رنگ‌آمیزی ترموود با رنگ‌بندی‌های دلخواه
  • مقایسه با PVC: برخورداری از مقاومت بیشتر در برابر اشعه فرابنفش، دارای ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر از PVC، قابل بازیافت بودن ترموود نسبت به PVC
  • مقایسه با بتن: مقاومت کمتر ترموود نسبت به بتن در برابر فشار و ضربه، سبک‌تر بودن ترموود، اجرا و نصب آسان‌تر ترموود و برخورداری از عایق حرارتی و صوتی بهتر نسبت به بتن

تفاوت هزینه اجرای ترموود نسبت به دیگر مصالح ساختمانی

متناسب با کیفیتی که ترموود ارائه می‌دهد، هزینه آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. البته به دلیل این که این متریال برای نصب در فضاهای باز نیاز به زیرسازی دارد، هزینه نصب آن در مقایسه با سایر مواد ساختمانی بیشتر می‌شود. به‌طورکلی هزینه اجرای ترموود به رنگ، طرح، مساحت پروژه، نوع چوب، ضخامت و دستمزد نصاب بستگی دارد. بااین‌حال جدول زیر اطلاعات کاملی از تفاوت هزینه ترموود در مقایسه با دیگر متریال‌ها قرار می‌دهد.

تفاوت هزینه اجرای ترموود نسبت به دیگر مصالح ساختمانی
چوب معمولی PVC آهن و آلومینیوم بتن
نصف هزینه اجرای ترموود نصف هزینه نصب ترموود بیشتر از ترموود بیشتر از ترموود

با خرید ترموود از پارس آرای کوهستان با مصالح سنتی خداحافظی کنید

پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه‌کننده انواع ترموودهای وارداتی در کشور است که باکیفیت‌ترین ترموودهای ساخت کشور استونی را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با اجرای انواع پروژه‌های عمرانی، شهری و ساختمانی و با به‌کارگیری مرغوب‌ترین ترموودها نامی شناخته‌شده در صنعت چوب ایران به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید برای سفارش انواع ترموودهای وارداتی با قیمتی رقابتی، از طریق سایت ما اقدام کنید.

سوالات متداول

چرا ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی عملکرد بهتری دارد؟

فراوری تولید متفاوت این متریال و تولید با بخار و حرارت باعث شده است تا عملکرد ترموود در مقایسه با سایر مواد ساختمانی بسیار بهتر باشد.

عملکرد ترموود در برابر شرایط جوی نسبت به چوب‌های معمولی چگونه است؟

ترموود مقاومت بالاتری نسبت به چوب‌های معمولی در برابر تغییرات اقلیمی، شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید دارد.

برچسب ها: