اطلاع از هزینه ساخت پرگولا برای کارفرمایان مسئله‌ای حیاتی است

از اصلی‌ترین فاکتورها در اجرای پروژه‌ها، هزینه‌های مربوط به محوطه‌سازی است. داشتن محوطه‌ای زیبا با پرگولا، بخشی از جذابیت‌های یک بنا به شمار می‌آید. بااین‌حال میزان بودجه کارفرمایان با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه پیش از تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌های پرگولا، باید برآورد نسبی از هزینه‌ها داشت. در این مطلب از پارس آرای کوهستان قصد داریم تمامی فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه ساخت پرگولا را مورد بررسی قرار بدهیم.

بررسی تمام عوامل مؤثر بر هزینه ساخت انواع پرگولا

یکی از انواع سایبان‌هایی که در فضای بازساخته می‌شود و طراحی مدرنی هم دارد، پرگولا است. پرگولاها با استفاده از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اما خوب است بدانید که محبوب‌ترین نوع پرگولا، پرگولای چوبی و به‌ویژه ترموود است. پرگولا جزو سازه‌هایی است که تنوع بالایی از نظر جنس و مدل دارد. بر اساس همین تنوع موجود در ساختار، ابعاد و طرح نمی‌توانیم قیمت ثابتی را برای پرگولا به شما معرفی کنیم. زیرا این قیمت از طرفی به ترموود مورداستفاده و سطح کیفی آن‌ها و از طرفی میزان دستمزد اجرا بستگی دارد.

درصورتی‌که شما به‌عنوان یک مشتری درک واضحی از موارد فنی که در ادامه به شما می‌گوییم داشته باشید، می‌توانید با دید بهتری هزینه‌ها را برآورد کنید و پرگولای چوبی مناسبی را بر اساس نیاز و بودجه خود سفارش بدهید. در ادامه تمامی فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه ساخت پرگولا را بررسی می‌کنیم.

نوع پرگولا تأثیر زیادی بر هزینه ساخت آن دارد

انواع پرگولای چوبی شامل سقف باز، شیروانی، خورشیدی و بادبانی هستند. پرگولاهای چوبی سقف باز به دلیل داشتن سقف باز، ظاهر مدرنی دارند و به افزایش ارتباط با محیط اطراف کمک زیادی می‌کنند. این پرگولاها همچنین جریان هوای بیشتری را به درون سازه منتقل می‌کنند. پرگولای شیروانی سقفی زاویه‌دار و شیب‌دار به‌منظور هدایت آب حاصل از باران و برف دارد و از طرفی دارای نمایی کلاسیک است. پرگولاهای خورشیدی سایبان‌هایی دارند که می‌تواند به‌راحتی نور خورشید را به خود جذب کند.

در زمینه ساخت این پرگولاها می‌توانیم هم سبک مدرن و هم سبک کلاسیک را با یکدیگر تلفیق کرد. به همین خاطر می‌توان گفت که شاید این پرگولاها در مقایسه با دو مورد قبلی قیمت بیشتری داشته باشند. آخرین پرگولا هم بادبانی است.

اکسسوری‌های مورداستفاده در پرگولا

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر هزینه ساخت پرگولا، استفاده از اکسسوری‌های مناسب است. اکسسوری‌ها به ایجاد زیبایی در فضای داخلی و خارجی پرگولا کمک زیادی می‌کنند. درصورتی‌که این مدل سازه را بخواهید در مسیر ورودی ویلاها و یا خانه‌های خود قرار بدهید، بهترین اکسسوری پیشنهادی ما، فلاورباکس است.

شما همچنین می‌توانید از سقف‌هایی با پارچه توری استفاده کنید و به پرگولای خود ظاهری مدرن بدهید. در این جا لازم به ذکر می‌باشد که برای پرگولاهای با سازه فلزی می‌توان از شیشه‌های دوجداره برای ایجاد نما استفاده کرد.

تأثیر تأسیسات برقی بر هزینه ساخت پرگولا

به‌کارگیری انرژی الکتریکی باهدف روشنایی عمومی، نورپردازی و همچنین راه‌اندازی تأسیسات مکانیکی در زمینه محوطه‌سازی موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. گرچه به علت حضور مهندسان در بخش ساختمان‌سازی، رعایت استاندارهای مهندسی برق رعایت شده است؛ اما در محوطه‌سازی به علت اجرای سنتی محوطه‌ها، کمتر به این موارد توجه می‌شود. در واقع می‌توان این‌طور گفت که استفاده از روش‌های صحیح به‌منظور انتقال و بهره‌برداری از برق در محوطه‌سازی‌هایی مانند پرگولا، تأثیر مهمی بر ایمن‌سازی و کاهش هزینه‌های نگهداری از فضای سبز را دارد.

کاشت درختان و گل‌ها

گیاهان به طور معمول در کنار مسیرهای دسترسی میان دونقطه از حیاط کاشته می‌شوند. این گیاهان شامل گل‌ها و درختانی هستند که در کنار صندلی‌ها می‌تواند آن‌ها را در اندازه‌ها و انواع مختلف کاشت. این گیاهان همچنین مسیر ورودی مناسبی برای باغ‌ها ایجاد کنند. این بخش از هزینه ساخت پرگولا 10 درصد از تمامی هزینه‌های شما را برای داشتن یک پرگولای مدرن در برمی‌گیرد.

آتشگاه به زیبایی و کارایی پرگولا کمک زیادی می‌کند

وجود آتشگاه کمک بسیار زیادی به زیبایی و کارایی محوطه شما می‌کند. اینکه شما از چه مدلی از آتشگاه (ساده یا حرفه‌ای) می‌خواهید استفاده کنید، تأثیر زیادی روی هزینه‌های شما دارد. در ضمن شما باید هزینه‌های مربوط به سوخت و تأسیسات مرتبط را هم در نظر بگیرید.

چند راهکار مؤثر برای کاهش هزینه ساخت پرگولا

در این بخش از مطلب ” هزینه ساخت پرگولا ” قصد داریم تا راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند تأثیر فراوانی بر هزینه‌های مربوط به ساخت پرگولا داشته باشند. اولین پیشنهاد ما به شما در این زمینه، استفاده از مصالح نفوذناپذیر است. پوشش سطح پرگولا با استفاده از موادی مثل شن، سنگ‌ریزه‌های ساحل و همین‌طور گرانیت تجزیه شده می‌تواند کمک زیادی به پوشش فضای باز محوطه بکند. بدون اینکه نیاز به‌صرف هزینه‌های زیاد باشد. از دیگر مزایای استفاده از مصالح نفوذناپذیر این است که شما در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کنید تا المان‌های جدیدتری مانند استخر را در کنار پرگولا داشته باشید.

از دیگر راهکارهای کاهش هزینه‌های ساخت پرگولا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از گیاهان رونده برای پوشش سطح زمین مثل چمن‌های تزیینی، مساحت زیادی را بدون نیاز به‌صرف هزینه خرید گیاهان گران پوشش می‌دهد
  • برای ساخت مسیرهای محوطه پرگولا می‌توانید از قطعات پیش‌ساخته استفاده کنید
  • اگر پرگولای مناسبی دارید، به‌جای تخریب و بازسازی اساسی، به مقوله رنگ‌آمیزی توجه کنید و سپس یک‌پارچه دکوراتیو را به آن اضافه کنید

ساخت پرگولا با هزینه مقرون‌به‌صرفه توسط پارس آرای کوهستان

دررابطه‌با مراحل محاسبه هزینه ساخت پرگولا یکی از موارد مهم، توافق با کارفرمای موردنظر است. پیش از هر چیزی باید با مشتری یا کارفرما در خصوص آنچه که در ذهن او درباره پروژه می‌گذرد، صحبت کرد. این کار باید پیش از شروع برآورد انجام شود. باید اطمینان حاصل کرد که پیمانکار از ملک بازدید و اندازه‌‌گیری‌های ضروری انجام شده است. برای تکمیل پروژه هم نیاز به تهیه برنامه به‌منظور تصمیم‌گیری برای استفاده از نوع مصالح و تعداد کارگران و استادکاران است.

پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مجریان راه‌اندازی پروژه‌های آلاچیق و پرگولا در کشور است. شما بعد از مشورت با کارشناسان ما در خصوص سبک طراحی و بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کنید. در مجموعه ما به دلیل اینکه برآورد دقیقی از هزینه‌ها پیش از شروع پروژه به کارفرما اعلام می‌شود، دیگر نیازی به نگرانی در خصوص مسائل اقتصادی مثل هزینه‌های افزوده ساخت نخواهید داشت.

برچسب ها: