افزایش زیبایی محیط با نصب پرگولا پیش‌ساخته

پرگولا یکی از جذاب‌ترین سازه‌های چوبی است که می‌توانید در محیط ویلا، تراس، باغ و فضاهای سبز نصب کنید. این سازه چوبی که شباهت بسیاری به آلاچیق دارد، کاربردهای متنوعی از جمله ایجاد سایه برای نشیمن دارد. وجود یک پرگولا در عین زیبایی امکانات رفاهی محوطه شما را نیز افزایش می‌دهد. یکی از بهترین روش‌های نصب این سازه، استفاده از پرگولا پیش‌ساخته است. پرگولا پیش‌ساخته بسیار سریع نصب می‌شود و هزینه کمتری را برای شما به همراه دارد. در این مطلب به انواع، کاربردها و متریال‌های محبوب در ساخت پرگولا پیش‌ساخته می‌پردازیم.

تفاوت پرگولا پیش‌ساخته و آلاچیق

قبل از هر چیزی باید بدانیم که پرگولا چه تفاوتی با آلاچیق دارد. آلاچیق‌ها معمولاً دارای سقف‌های کاملی هستند که پوشش غیر قابل نفوذی دارند، اما پرگولاها دارای سقفی با پوشش مشبک هستند و حالت نیم‌سایه به وجود می‌آورند. به همین دلیل می‌توان از پرگولاها در روزهای آفتابی و گرم سال استفاده کرد. یکی دیگر از تفاوت‌های آلاچیق و پرگولا در ابعاد آن‌ها است. معمولاً آلاچیق‌ها 6 تا 10 ضلع دارند و ابعاد آن‌ها نیز بزرگ هستند. اما پرگولاها در بیشتر موارد تنها 4 ضلع دارند و نسبت به آلاچیق‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. پرگولا همانند آلاچیق‌ها در اطراف محصور نشده‌اند و دلبازتر هستند.

انواع پرگولا پیش‌ساخته

پرگولا دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. معمولاً اسکلت و پایه این سازه‌ها یکسان است، اما تفاوت‌های اندکی در نوع سقف و دیواره‌های آن‌ها دیده می‌شود که در ادامه آن‌ها بررسی می‌کنیم. چهار مدل رایج پرگولا عبارت‌اند از:

  • پرگولا مسقف: پرگولا مسقف دارای سقفی با پوشش‌دهی نسبتاً کامل است، اما هوا را به‌خوبی از کناره‌ها وارد می‌کند و نورگیر خوبی دارد
  • پرگولا سقف باز: پرگولا سقف باز سازه‌ای است که فضای شخصی کمی ایجاد می‌کند، اما برای ارتباط مستقیم با محیط عالی است
  • پرگولا شیروانی: معمولاً پرگولاهای شیروانی دارای ظاهری کلاسیک هستند و با زاویه‌ای که بر روی سقف خود دارند، آب باران را به پایین هدایت می‌کنند
  • پرگولا بادبانی: پرگولا بادبانی دارای پوشش پارچه‌ای بر روی سقف است که ظاهری شیک و البته کارایی مناسبی را به همراه دارد. این پارچه همانند سایبان عمل می‌کند و برای روزهای گرم سال فوق‌العاده است
  • پرگولا خورشیدی: یکی از مدل‌های مدرن پرگولا، پرگولا دارای پنل خورشیدی است. این پرگولا با از نور خورشید برق تولید می‌کند و دارای تجهیزات الکترونیکی است

از چه متریال‌هایی در ساخت پرگولا پیش‌ساخته استفاده می‌شود؟

پرگولا پیش‌ساخته یکی از سازه‌هایی است که ماهیتی چوبی دارد. در ساخت این سازه از انواع مدل‌های چوب می‌توان استفاده کرد. اما بهترین گزینه برای ساخت این سازه، ترموود است. ترموود مقاومت و دوام بسیاری دارد و تا سال‌ها سالم می‌ماند. پرگولایی که با استفاده از ترموود ساخته شده باشد، در برابر سرما، گرما، رطوبت، فشار، حشرات و حتی ضربه‌های سنگین، مقاومت قابل‌توجهی از خود نشان می‌دهد.

بااین‌حال برای ساخت پرگولا می‌توان از سایر متریال‌ها نیز در کنار چوب استفاده کرد. معمولاً فلزات برای ایجاد اتصال و محکم کردن این سازه بر روی زمین استفاده می‌شوند. از موادی مانند فایبرگلاس و پی‌وی‌سی نیز برای افزایش مقاومت و عایق‌سازی این سازه استفاده می‌شود.

کاربرد پرگولا پیش‌ساخته

سؤالی که احتمالاً تاکنون برایتان ایجاد شده این است که کاربرد پرگولا پیش‌ساخته چیست؟ آیا این سازه چوبی زیبا علاوه بر زیبایی، کاربرد نیز دارد؟ بله پرگولا پیش‌ساخته علاوه بر دکوراتیو و زیبا بودن، کاربردی است. از این سازه برای تفریحات، استراحت، اوقات فراغت و برخی موارد دیگر نیز استفاده می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از پرگولا برای مسیر ورودی

یکی از مهم‌ترین استفاده‌های پرگولا، مشخص‌کردن مسیر و تزئین آن است. احتمالاً در باغ تالارها دیده‌اید که مسیر ورودی مهمان‌ها را با استفاده پرگولا تزئین می‌کنند و به گونه سعی در مشخص‌کردن مسیر دارند. علاوه بر این از پرگولا برای نورپردازی استفاده می‌کنند تا مسیر ورودی جلوه بهتری داشته باشد.

ایجاد سایه در روزهای گرم

اگر بخواهید هوای تازه تنفس کنید و در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرید، چنددقیقه‌ای بیشتر دوام نخواهید آورد. در چنین شرایطی است که پرگولا کاربرد خود را نمایان می‌کند. این سازه پیش‌ساخته سایه خوبی را ایجاد می‌کند و درعین‌حال با طراحی خاصی که دارد، موجب عبور هوای تازه می‌شود؛ بنابراین با استفاده از سازه در روزهای گرم درعین‌حال که از سایه لذت می‌برید، می‌توانید هوای تازه و دلنشین را نیز در دسترس داشته باشید.

دورهمی و گفتگو در پرگولا پیش‌ساخته

یکی از کاربردهای اصلی پرگولا مربوط به دورهمی و گفتگو است. معمولاً افراد در پرگولاها صندلی‌ها یا پشتی‌هایی را قرار می‌دهند که فضای خوبی را برای دورهمی و گفتگو ایجاد می‌کند. از سوی دیگر می‌توان وعده‌های غذایی را در این سازه چوبی صرف کرد.

استفاده از پرگولا در تراس و روف‌گاردن

استفاده از پرگولا محدود به باغ و ویلاها نیست و از این سازه می‌توان در تراس و روف‌گاردن آپارتمان‌ها نیز استفاده کرد. بسیاری از افراد که در آپارتمان زندگی می‌کنند فضایی را در تراس یا روف‌گاردن برای قراردادن پرگولا پیش‌ساخته در نظر می‌گیرند. استفاده از این سازه در آپارتمان می‌تواند لحظات خسته‌کننده زندگی آپارتمانی را متحول کند.

ابعاد پرگولا پیش‌ساخته

پرگولا پیش‌ساخته در ابعاد مختلفی موجود است. این سازه می‌تواند از 4 مترمربع تا 20 مترمربع مساحت داشته باشد. البته باتوجه‌به نیاز و شرایط خود می‌توانید در این سازه شخصی‌سازی‌های لازم را ایجاد کنید و ابعاد آن را تغییر دهید؛ بنابراین می‌توان این سازه را در هر شرایطی نصب کرد و از آن لذت برد.

تهیه سازه‌های چوبی درجه یک از پارس آرای کوهستان

پرگولا پیش‌ساخته محصولی خاص و کاربردی برای روزهای گرم سال است که مزایای بی‌شماری دارد. این سازه جذاب از قابلیت نصب در باغ و ویلا و حتی تراس و روف‌گاردن آپارتمان برخوردار است. شما هم می‌توانید این سازه را در ملک شخصی خود نصب کنید و تابستان لذت‌بخشی را تجربه کنید. در این میان پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از پیش‌گامان تولید و طراحی سازه‌های چوبی و ترموود، آماده است پرگوها پیش‌ساخته را با تنوع و کیفیتی مثال‌زدنی در اختیار شما قرار دهد.

برچسب ها: