نماهای چوبی برتر؛ قسمتی از سازه که قبل از هر چیز به چشم می‌آید

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان که پیش از توجه به سایر جزئیات معماری به چشم هر بیننده‌ای می‌آید، نمای ساختمان است. در واقع نمای ساختمان می‌تواند یک وجه تمایز و راهی برای مقایسه ساختمان‌ها با یکدیگر باشد. به منظور طراحی و ساخت نماهای چوبی برتر در ساختمان‌ها با توجه به سبک انتخابی از سوی کارفرما و همچنین بودجه‌ای که در اختیار است، به طور معمول از مصالح گوناگونی کمک گرفته می‌شود.

استفاده از نماهای چوبی برتر نه تنها در سبک‌های سنتی، بلکه در نماهای مدرن ساخت و ساز نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. نماهای چوبی نه تنها ظاهر کل ساختمان را از حالت یکنواختی دور می‌کنند، بلکه ویژگی طبیعی بودن آن‌ها باعث ایجاد هارمونی با دیگر عناصر موجود در محیط می‌شود.

نماهای چوبی برتر
نماهای چوبی برتر؛ قسمتی از سازه که قبل از هر چیز به چشم می‌آید

انتخاب بهترین متریال چوب از بین نماهای چوبی برتر برای طراحی

استفاده از متریال چوب برای نمای ساختمان‌ها موضوعی است که از دیرباز تاکنون وجود داشته است. همواره از این ایده به عنوان ایده‌ای خلاقانه در بین طراحان و مهندسان دکوراسیون یاد شده است. زیرا با جذابیتی که نماهای چوبی برتر دارند، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. از بین نماهای چوبی برتر، چوب‌های مختلفی می‌توانند به عنوان یک متریال کاربردی به منظور استفاده در نمای ساختمان مطرح شوند.

اما از آن جایی که نمای هر ساختمان، بخش بیرونی یک ساختمان به شمار می‌آید و در تماس مستقیم با عوامل محیطی است، باید این آیتم به گونه‌ای انتخاب شود که علاوه بر سازگاری با محیط زیست، از دوام و مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد.

به باور کارشناسان و با در نظر گرفتن آمارهایی از انتخاب کارفرمایان، به نظر می‌رسد که چوب ترموود یکی از مقاوم‌ترین و مناسب‌ترین متریال‌ها از بین نماهای چوبی برتر برای طراحی و ساخت نمای ساختمان‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف است. چوب ترموود از چوب‌هایی است که در عین داشتن زیبایی منحصر‌به‌فرد، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که باعث شده تا از دیگر چوب‌ها به صورت کلی متمایز باشد و تمامی توجهات را به سوی خود جلب کند.

چرا از بین نماهای چوبی برتر موجود، ترموود را انتخاب کردیم

به لحاظ روانشناسی دکوراسیون، چوب ترموود جزوی از عناصر گرم و صمیمی به شمار می‌آید. زمانی که از این متریال در نمای یک ساختمان استفاده می‌کنیم، این حال و هوا به محیط اطراف نیز منتقل می‌شود. در نتیجه در میان انبوهی از ساختمان‌هایی که امروزه می‌بینیم نماهای سنگی، بتنی و یا شیشه‌ای دارند و معماری آن‌ها حالتی سرد و خشن را به ذهن بینندگان متبادر می‌کنند، ترموود به شما گرما و آرامش می‌دهد.

چرا از بین نماهای چوبی برتر موجود، ترموود را انتخاب کردیم
چرا از بین نماهای چوبی برتر موجود، ترموود را انتخاب کردیم

از یک جهت دیگر اگر بخواهیم به ماجرا نگاه بکنیم، استفاده از چوب ترموود در بین نماهای چوبی برتری که وجود دارد، می‌تواند به راحتی حس سرد ایجاد شده در اثر به‌کارگیری سایر متریال‌ها را از بین ببرد. در نهایت می‌توانیم اینطور بگوییم که با ساخت چنین نماهایی می‌توانیم تا حد بسیار زیادی خشونت و سردی که در محیط‌های شهری وجود دارد را از بین ببریم.

افراد نیز می‌توانند روحیه بهتری در محل زندگی و یا کار خود پیدا کنند. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که چوب‌های ترموود عرضه شده به بازار هر کدام دارای درجه کیفیت متفاوتی هستند. به همین دلیل ما باید بهترین و بالاترین کیفیت آن‌ها را برای ساخت نمای ساختمان تهیه کنیم تا دوام و پایداری ساختمان افزایش پیدا کند.

مزایای متریال ترموود برای نمای ساختمان‌ها

مزایای بسیار چوب ترموود باعث شده تا از آن به عنوان گزینه‌ای برتر در بین نماهای چوبی یاد شود. اصولا چوب ترموود به دلیل برخورداری از ساختاری طبیعی و عدم استفاده از هرگونه مواد شیمیایی در ساختار آن، به لحاظ سازگاری با محیط زیست در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می‌برد. طول عمر، استحکام و پایداری این متریال در برابر سایر انواع نماهای چوبی، بسیار بالاتر است.

در این رابطه خواندن ” نمونه نماهای ترموود | نماهایی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف” میتواند مفید باشد !

ثبات ابعاد و مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت

ترموود در برابر نفوذ آب و جذب رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد که همین موضوع باعث شده است تا نمای ساختمان‌هایی که در شرایط آب و هوایی بارندگی و یا رطوبت قرار دارند، از این متریال استفاده کنند. از سویی دیگر چوب ترموود، ثبات ابعاد بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در اثر عوامل مختلف به هیچ عنوان دچار تغییر شکل و ابعاد نخواهند شد. ترموود در برابر نفوذ حشرات موذی مانند موریانه‌ها و عوامل میکروارگانیسمی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد.

مزایای متریال ترموود برای نمای ساختمان‌ها
مزایای متریال ترموود برای نمای ساختمان‌ها

آزادی عمل کارفرمایان

اگر نگاهی به کاندیداهای نماهای چوبی برتر داشته باشیم، متوجه یک مسئله مهم خواهیم شد. آن هم این است که ترموود قابلیت اجرا انواع رنگ‌های مخصوص بر اساس سلیقه کارفرما را دارد. ترموود با داشتن 8 طیف رنگی مختلف دست کارفرمایان را برای انتخاب سلیقه مورد نظر خود کاملا باز گذاشته است.

از دیگر خواص چوب ترموود می‌توانیم به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

  • چوب ترموود این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا نماهای دلخواه خود را با طرح و سبک‌های مختلفی بسازید
  • وزن بسیار سبک ترموود در مقایسه با دیگر نماهای چوبی برتر، باعث کاهش وزن نهایی سازه می‌گردد. اهمیت این موضوع در زمان بروز بلایای طبیعی مانند زلزله مشخص می‌شود
  • نمایی که با استفاده از چوب ترموود ساخته می‌شود را می‌توانید به راحتی جدا و سپس در یک محل دیگر نصب کنید.
نمایی خلاقانه و منحصر‌به‌فرد با انتخاب ترموود
نمایی خلاقانه و منحصر‌به‌فرد با انتخاب ترموود

نمایی خلاقانه و منحصر‌به‌فرد با انتخاب ترموود

امروزه تقاضای عمومی به سمت و سوی طراحی و استفاده از المان‌های مدرن در زندگی افزایش پیدا کرده است. مثال بارز این موضوع در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها، چوب ترموود است. به‌کارگیری چوب ترموود جلوه و زیبایی خاصی را به محل زندگی و کار شما می‌دهد.

گروه صنعتی پارس آرای کوهستان تیمی متشکل از متخصصان حرفه‌ای است که به شکل کاملا متمرکز در حوزه طراحی و اجرای نمای ساختمان‌ها در سبک‌های مختلف با به‌کارگیری چوب ترموود فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با خیالی آسوده پروژه‌های طراحی، اجرا و یا بازسازی نمای ساختمان خود را در قالب آخرین متدهای روز دنیا به ما بسپارید.

برچسب ها: