مزایای پارکت چوبی چیست؟

پارکت‌های چوبی به دلیل ظاهر زیبا و بافت دلنشینی که دارند از سال‌های پیش تاکنون به‌عنوان انتخابی عالی برای کف منازل شناخته می‌شوند. در گذشته پارکت چوبی فقط در چند مدل چوب خاص موجود بود، اما در حال حاضر می‌توان این پارکت را در طیف وسیعی از انواع چوب، رنگ‌ها و طرح‌ها خریداری کرد. این مسئله باعث می‌شود که بتوانید با استفاده از پارکت‌های چوبی، چشم‌اندازی جذاب برای در انواع سبک‌ها و برای همه سلیقه‌ها ایجاد کنید. علاوه بر زیبایی، باید به دوام بالای این نوع کف‌پوش نیز اشاره کرد که در طول زمان بسیار اقتصادی است. در این مطلب به بررسی مزایای استفاده از پارکت چوبی می‌پردازیم.

مزایای مهم پارکت چوبی؛ مواردی که شما را مجاب به خرید می‌کنند

دوام و استحکام پارکت‌های چوبی در این سال‌ها به همه ثابت شده است. به‌خصوص در حال حاضر که پارکت‌ها با چوب‌هایی مقاوم‌تر و بهینه‌شده طراحی و ساخته می‌شوند، شاهد دوام و کیفیت بالاتری هستیم. اما دوام تنها مزیت بزرگ استفاده از پارکت چوبی نیست. در ادامه به برخی دیگر از مزایای استفاده از پارکت چوبی می‌پردازیم که احتمالاً شما را مجاب به خرید خواهند کرد.

نگهداری ساده و بی‌زحمت

همه افراد می‌خواهند پوششی را برای کف منزل خود انتخاب کنند که تمیزکردن و نگهداری آن آسان باشد و پارکت چوبی دقیقاً این مشخصات را دارد. پارکت‌های چوبی اگر تحت‌تأثیر گردوغبار و کثیفی قرار بگیرند، به‌سادگی تمیز می‌شوند و لازم نیست که انرژی و زمان زیادی را برای پاک‌سازی آن صرف کنید. محلول‌های تمیزکننده ویژه نیز می‌‌توانند پارکت‌های چوبی را به‌خوبی برق بیندازند.

زیبایی دائمی پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی به دلیل طراحی کلاسیک و ظاهر بی‌سابقه‌شان، مصالح موردعلاقه طراحان داخلی هستند. پارکت چوبی به طور طبیعی در طول سال‌ها همیشه ماندگار می‌ماند و شخصیتی منحصربه‌فرد به خانه شما می‌بخشد. این نوع پارکت هرگز از مد خارج نشده و حتی اگر قدیمی شود، خانه شما را همیشه شیک و گرم نگه می‌دارد. ازآنجایی‌که چوب یک متریال طبیعی و بدون مواد شیمیایی است، اتمسفر خانه شما را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که حس و حالی دلنشین ایجاد می‌کند.

مقاومت بالا در برابر ضربه

کف خانه در طی روز می‌تواند ضربات متعددی را از افتادن اجسام، راه‌رفتن و… دریافت کند. درحالی‌که کف‌پوش‌های سنگی و لمینت‌ها کمی شکننده هستند، اما پارکت‌های چوبی به‌هیچ‌وجه نمی‌شکنند. مقاومت بالای پارکت‌های چوبی در برابر ضربه باعث می‌‌شود که دوام و البته کارایی آن افزایش پیدا کند. از سوی دیگر احتمال شکستن اجسام بر روی پارکت‌های چوبی، مقداری کاهش پیدا می‌کند.

نصب پارکت چوبی؛ یک انتخاب بهداشتی

پارکت چوبی نسبت به سایر مدل‌های کف‌پوش بهداشتی‌تر است. بهداشتی‌تر بودن پارکت چوبی به این دلیل است که سطحی بر روی آن وجود ندارد که گردوغبار را در خود جای دهد. همچنین اگر حیوان خانگی دارید، بهتر است از این پارکت استفاده کنید. این مسئله باعث می‌شود که نصب پارکت چوبی راه‌حلی ایده‌آل برای مبتلایان به آلرژی و صاحبان حیواناتی مانند گربه یا سگ باشد.

تنوع بالای پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی در سبک‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند؛ بنابراین همانند گذشته دیگر مجبور نیستید برای کف خانه خود، فقط به سراغ تخته‌های بلوط بروید. اکنون می‌توانید از چوب‌های تیره و شلوغ که فضایی مجلل و پیچیده به خانه شما می‌دهند تا سبک‌های سبک‌تر، مدرن‌تر با رنگ‌های خاکستری و وانیلی برای کف منزل خود استفاده کنید؛ بنابراین اگر کمی جستجو کنید پارکتی از جنس چوب پیدا خواهید کرد که می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی تناسب داشته باشد.

با پارکت چوبی خانه خود را گرم نگه دارید

در مقایسه با کف‌پوش‌های کاشی یا لمینت، پارکت چوبی می‌تواند خانه شما را بسیار گرم‌تر نگه دارد. چرا که چوب متریال خوبی در عایق‌سازی سطوح است؛ بنابراین با استفاده از پارکت چوبی در صرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنید و بااحساس بهتری در خانه قدم خواهید زد. همچنین باید توجه داشته باشید که کف‌پوش‌های چوبی با سیستم گرمایش از زیر سطح نیز سازگار هستند و می‌توانند در سردترین روزهای سال، گرمای خود و محیط را حفظ کنند.

صرفه‌جویی در بلندمدت

پارکت چوبی یکی از بادوام‌ترین کف‌پوش‌های بازار است که تا سال‌ها شکل و بافت خود را حفظ می‌کند. از سوی دیگر لازم نیست که برای نصب این پارکت هزینه بسیاری را صرف کنید. همچنین توجه داشته باشید که جداکردن پارکت‌ها زمان و انرژی اندکی لازم دارد؛ بنابراین برای نصب، نگهداری و جداسازی پارکت‌ها می‌توانید هزینه اندکی را بپردازید. درحالی‌که انواع کف‌پوش‌های لمینت، سنگ و… این گونه نیستند و هزینه بسیار بیشتری به همراه دارند.

انواع پارکت چوبی و ویژگی‌های آن‌ها

ابتدایی‌ترین پارکت چوبی از چوب طبیعی ساخته می‌شود. این نوع پارکت که سال‌ها استفاده می‌شد و در حال حاضر منسوخ شده است، با استفاده از چوب طبیعی و بدون فراوری خاصی تولید می‌شود. از برترین چوب‌های رایج برای ساخت این نوع پارکت چوبی باید به چوب درختان بلوط جنگلی، چوب گردو و چوب زبان‌گنجشک اشاره کرد. با پیشرفت صنعت چوب، پارکت‌های چوبی کمی پیشرفته‌تر شدند. پارکت‌هایی که با استفاده از چوب‌های صنعتی ساخته می‌شوند دارای چندلایه هستند و هر لایه از آن‌‍‌ها، وظیفه خاصی دارد. این لایه‌های چوب با استفاده از فشار، حرارت و چسب‌های مخصوص به یک پارکت مقاوم با ظاهر یکپارچه تبدیل می‌شوند.

در حال حاضر به جرات می‌توان گفت که در میان انواع پارکت‌های چوبی، پارکت‌های ساخته شده با ترموود یا همان چوب ترمو برترین نوع هستند. چوب ترموو باید توجه به عمر طولانی و سازگاری محیطی که دارد، می‎‌توانید دوام بسیار بالایی داشته باشد و به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین متریال‌ها برای کف‌پوش منازل است. قابلیت عایق‌سازی، مقاومت در برابر حشرات و میکروب‌‌ها، عدم تغییر شکل در گذشت زمان، دوام در برابر رطوبت و عمر بسیار بالا از مزایای پارکت‌های چوبی ترموود هستند.

تهیه پارکت چوبی با بالاترین کیفیت از پارس آرای کوهستان

اگر به دنبال تهیه پارکت چوبی با بهترین کیفیت هستید، ما محصولات پارس آرای کوهستان را به شما معرفی می‌کنیم. پارس آرای کوهستان دارای مدل‌های متنوعی از پارکت چوبی است که با مواد اولیه درجه یک و زیر نظر کارشناسان مجرب ساخته شده‌اند. توجه داشته باشید که انواع پارکت‌های ترموود و سازه‌های چوبی را نیز می‌توانید از این مجموعه خریداری کنید و یا آن‌ها را سفارش دهید. پارس آرای کوهستان قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازه‌ها و مصالح چوبی منازل شما است.

برچسب ها: