گام به گام با مراحل نصب نمای ترموود

گسترش روزافزون ساخت سازه‌های مدرن در جامعه باعث شده تا هم مردم و هم طراحان به دنبال اجرای نماهای متفاوتی مانند ترموود باشند. همین جنبه متفاوت بودن و خلاقانه بودن نماهای ترموود، سبب تمایز ساختمان‌هایی می‌شود که از این مدل نماها استفاده می‌کنند. اما مراحل نصب نمای ترموود چیست؟ یکی از مهم‌ترین نکات در این رابطه، داشتن مهارت و تجربه کافی نصاب چوب ترموود است. برای استفاده از ترموود در پروژه‌های طراحی و نصب نمای ترموود مراحل متعددی را پیش از نصب انجام می‌دهیم. این مراحل دربرگیرنده نکاتی است که برای ماندگاری و افزایش کیفیت پروژه‌های نما از اهمیت حیاتی برخوردار می‌باشند. در این مطلب سعی کرده‌ایم که تا حد این امکان این موارد را مورد بررسی قرار دهیم.

حفظ کیفیت الوارهای ترموود

حفظ کیفیت الوارهای ترموود؛ از مراحل مهم پیش از نصب نمای سازه

شاید اولین و مهم‌ترین قدم در بحث مراحل نصب نمای ترموود، حفظ کیفیت و کارایی الوارهای ترموود و رعایت نکاتی پیش از شروع چگونگی نصب باشد. عدم توجه کافی به این مرحله می‌تواند آسیب‌های جدی را به الوارهای ترموود وارد کند. از همین رو رعایت نکات زیر را پیش از آغاز عملیات نصب نمای ترموود به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پیش از آغاز مراحل نصب نمای ترموود، مرحله اجرای ترموود را به اتمام برسانید

در صورتی که می‌خواهید در بخش‌های دیگر نما از سایر مصالح مانند سنگ و آجر استفاده کنید حتما تلاش کنید تا پیش از آغاز مراحل نصب نمای ترموود، مرحله اجرای متریال ترموود را به اتمام برسانید. برای انبار کردن الوارها تا موعد رسیدن زمان نصب دقت کافی داشته باشید. چوب‌ها را در محلی بچینید که سطح زیرین آن‌ها صاف و تراز باشد. زیرا صاف و تراز نبودن سطح دپو، باعث ایجاد تاب در طول پروفیل‌ها می‌شود.

انبارکردن صحیح الوارها

چنانچه که الوارها را به صورت دسته‌بندی شده در پالت تحویل گرفتید، به منظور قرار دادن هر پالت روی پالت بعدی 6 الی 10 سانتی‌متر فاصله در نظر بگیرید. بعد از انجام صحیح انبار کردن، لازم است تا روی پروفیل‌های ترموود را با استفاده از یک پوشش پلاستیکی مانند بپوشانید تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به آن‌ها محافظت کنید. در زمان شروع مراحل نصب نمای ترموود حتما تمامی موارد بالا را تا اتمام کار رعایت کنید.

نصب نمای ترموود

شرایط لازم برای نصب نمای ترموود

جنس چوبی که به عنوان نمای ترموود در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از پوست درختان کاج ساخته شود. بخشی از هسته چوب که دارای حلقه‌های سالانه است باید در زیرسازی قرار بگیرد. زیرا این قسمت در مقایسه با سطوح دیگر چوب نرم‌تر است. بهتر است طرف دیگر چوب را که سخت و مقاوم می‌باشد در معرض شرایط آب و هوایی احتمالی قرار بگیرد.

در هنگام استفاده از هر روشی، میخ نباید از سطح چوب بیرون بزند و یا برآمده باشد. همچنین نباید چوب را به صورت بی‌رویه کوبید. در مراحل نصب نمای ترموود، باید پیچ‌های استیل و گالوانیزه را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از روش پیچی هم باعث استحکام و تقویت نما می‌شود.

زیرسازی چوب ترموود

یکی از مراحل مهم نصب نمای ترموود، زیرسازی این چوب است. برای نصب ترموود بر روی هر سطحی لازم است تا مکان سطح زیرکار، به درستی زیرسازی شود. به این منظور به طور معمول استادکاران نصب با هماهنگی و توافق کارفرما و مهندسان مشاور از سه متریال سیمان، قوطی‌های آهنی ( شاسی‌کشی آهنی) و الوارهای چوبی استفاده می‌کنند. مزایای این روش زیرسازی نسبت به شاسی‌کشی این است که هم مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد و هم در مقایسه با شاسی فلزی سطح کماری از نما یا کف بیرون می‌زند.

اتصالات در مراحل نصب نمای ترموود

اتصالات در مراحل نصب نمای ترموود

یکی از مراحل در نصب نمای ترموود، اتصال چوب ترمو به زیرسازی اولیه است. به این منظور پیچ استیل یا پیچ رنگ کوره‌ای با ابعاد 4.8*3.8 را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از پیچ با قطر بیشتر به دلیل امکان ایجاد ترک در چوب توصیه نمی‌شود. همچنین پیچ با طول بلندتر بستگی به مشخصات چوب زیرسازی دارد. تا جای ممکن توصیه می‌کنیم هیچ‌گونه پیچ یا میخ بر روی گره‌های چوب نصب نشود. فاصله محل پیچ یا میخ باید حداکثر 50 میلی‌متر از لبه کار باشد.

در شرایطی که وزش باد شدید است، باید از اتصال دوبل استفاده کرد. این حالت، دو پیچ در عرض پروفیل نصب می‌شوند که باید حداقل از لبه 19 میلی‌متر فاصله داشته باشند. زمان دریل پیچ باید نیروی کافی وارد کنید. پیچ باید هم سطح با چوب نصب شود. حتی‌الامکان نباید فرورفتگی یا بیرون‌زدگی از سطح چوب وجود داشته باشد.

نصب نمای ترموود به صورت کلی چقدر هزینه دارد

عوامل بسیار زیادی برای قیمت‌دهی و هزینه طراحی اجرای نمای ترموود وجود دارد. به همین دلیل هم نمی‌توان قیمت دقیقی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفت. اما در ادامه به عواملی اشاره خواهیم کرد که بر روی قیمت نصب نمای ترموود تاثیرگذار هستند.

در این رابطه خواندن مقاله ” تفاوت بین ترموود داخلی و خارجی ” میتواند مفید باشد !

از جمله این عوامل هم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع چوب
  • پانل‌های چوبی
  • متریال به کار رفته
  • متراژ سطح پیاده‌سازی نم
  • مدت زمان اجرای کار

صفر تا صد مراحل نصب تخصصی نمای ترموود

صفر تا صد مراحل نصب تخصصی نمای ترموود با پارس آرای کوهستان

به منظور افزایش راندمان و کیفیت مراحل مختلف در نصب نمای ترموود و همچنین سرعت بخشیدن به انجام امور مربوطه، این عملیات را باید به پایان کلیه‌های عملیات‌های ساختمانی محول کنید. نصب ترموود در حین عملیات ساختمانی علاوه بر طولانی شدن زمان نصب ممکن است منجر به آسیب رسیدن به ترموود یا کاهش کیفیت کار نهایی شود. در زمان نصب ترموود رنگ‌آمیزی سطوح زیرسازی به طور کلی الزامی نمی‌باشد. اما بهتر است که اینکار انجام شود. زیرا رنگ‌آمیزی سطح زیرسازی به دوام آن کمک فراوانی می‌کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان است. در صورتی که برای خرید یا نصب ترموود برای نما، قیمت و هزینه‌های خرید نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با تیم کارشناسان و مشاوران پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید.

برچسب ها: