قیمت پارکت چوبی در کردستان

ساکنان استان کردستان یکی از مهم‌ترین دلایلشان برای خرید پارکت چوبی علاوه بر زیبایی، عایق بودن گرما و سرمای این کف‌پوش است؛ چراکه پارکت چوبی یکی از عایق‌ترین کف‌پوش‌هایی است که امروزه افراد زیادی با اهداف مختلف آن را خریداری و نصب می‌کنند.

از آنجایی که این استان آب و هوایی سرد دارد، سرمای ساطع شده از کف زمین باعث اذیت شدن ساکنان این استان می‌شود. بنابراین، خرید پارکت‌های چوبی در استان کردستان انتخاب هوشمندانه و مناسبی است. حال قصد داریم به بررسی قیمت این نوع پارکت در این استان بپردازیم. قیمت کف‌پوش چوبی در کردستان تحت‌تأثیر عوامل گوناگونی است. در ادامه به توضیحاتی درباره قیمت این پارکت و عوامل تأثیرگذار بر روی آن می‌پردازیم.

قیمت پارکت چوبی در کردستان چقدر است؟

یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در خرید پارکت، قیمت آن است. قیمت پارکت چوبی در کردستان می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری و انتخاب پارکت داشته باشد و گاهی حتی سبب تغییر نظر افراد می‌شود. عواملی بر روی قیمت پارکت تأثیرگذار هستند. در ادامه چند عامل مهم را بررسی می‌کنیم.

قیمت پارکت چوبی در کردستان چقدر است؟

شرایط آب و هوایی محیط برای نصب پارکت

شرایط آب‌وهوایی شهر و استان، در انتخاب و قیمت پارکت بسیار مهم هستند. ازآنجایی‌که آب و هوا در هر استان متفاوت است، پارکت‌های محبوب هر استان نیز متنوع خواهند بود. شرایط آب و هوایی استان را دو عامل تشکیل می‌دهند:

  1. میزان رطوبت و شرجی‌بودن هوا: در مناطق ساحلی و بارانی کشور که میزان رطوبت بالاتر است، نیاز به پارکت‌های بسیار مقاوم بوده و نصب پارکت نیاز به دقت بیشتری دارد. به همین علت هزینه نهایی خرید و نصب پارکت در مناطق مرطوب بالاتر است. زیرا نصب پارکت در این نواحی بادقت بیشتری همراه است. اما از آنجایی که کردستان جزو استان‌های خشک است، خرید و نصب پارکت از این نظر آسان‌تر است.
  2. دمای هوا: گرمای بیش از حد هوا سبب انقباض یا انبساط بافت پارکت چوبی می‌شود. بنابراین، در هنگام خرید پارکت در استان کردستان، به دلیل هوای سردی که دارد باید دقت بالایی به خرج دهید.

پس قیمت و هزینه خرید و نصب پارکت در استان کردستان ممکن است کمی بالاتر شود. زیرا در این استان باید از پارکت‌های مقاوم در برابر اختلاف ناگهانی هوا و تغییرات شدید سرما و گرما استفاده کنید و از بهترین نصابان پارکت برای نصب کمک بگیرید که به طور حتم هزینه‌ بالاتری نیاز دارد.

نوع چوب پارکت

 در تولید و ساخت پارکت‌های چوبی، چوب انواع مختلفی از درختان مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر چوب ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی مختص به خود را داشته و قیمت متفاوتی دارد؛ بنابراین انتخاب نوع چوب در پارکت سهم بالایی در تغییر قیمت آن دارد. برای مثال، پارکت چوبی درخت بلوط از سایر درختان قیمت بالاتری داشته و باکیفیت‌تر است. در انتخاب نوع چوب، شرایط محیطی و طیف رنگی خانه یا محیط کار را در نظر بگیرید.

درجه‌بندی پارکت چوبی

 پارکت‌ها از نظر میزان ماندگاری، استحکام، مقاومت در برابر رطوبت دما و… طبق استانداردهای خاصی درجه‌بندی می‌شوند. درجه‌بندی پارکت‌ها، انتخاب را برای خریداران این نوع کف‌پوش‌ها را آسان کرده است. درجه‌های مختلف پارکت در قیمت متفاوت هستند. هرچه درجه پارکت بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است؛ بنابراین اگر به دنبال پارکت باکیفیت‌تر هستید، بهتر است درجه یک آن را خریداری نمایید.

ضخامت انتخابی پارکت چوبی

 ضخامت‌های مختلف پارکت در کارایی و عملکرد و ماندگاری متفاوت هستند. در بیشتر موارد، میزان ضخامت پارکت، نقش مستقیم با قیمت آن دارد. اما در مواردی استثنا نیز وجود دارد؛ برای مثال پارکت چوبی ضخامت پایین درخت بلوط، از سایر پارکت‌های ضخامت بالا ممکن است قیمت بیشتری داشته ‌باشد.

ضخامت انتخابی پارکت چوبی 

مزایای خرید پارکت چوبی در کردستان

ازآنجایی‌که مواد اولیه پارکت چوبی به طور کامل طبیعی هستند، برای کودکان و افراد مسن خطری نداشته و سبب آلرژی نمی‌شود. پارکت چوبی از چوب خالص ساخته می‌شود و از لحاظ استانداردهای جهانی به‌عنوان سالم‌ترین کف‌پوش شناخته می‌شود.

این نوع پارکت با دکوراسیون‌های مختلف از جمله کلاسیک، مدرن، سنتی و مینیمال هماهنگ است. پارکت‌ها نسبت به کاشی و سرامیک راحت‌تر تمیز می‌شوند و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است. برخی از پارکت‌های چوبی قابلیت تعمیر داشته و به همین علت ماندگاری آن‌ها بیشتر است. این نوع پارکت‌های چوبی که قابلیت تعمیر دارند، قیمتشان بیشتر است.

نصب پارکت چوبی در خانه، فضاهای عمومی، محل کار، فضاهای تجاری، سالن‌های ورزشی و… یک نوع سرمایه‌گذاری ارزشمند نیز به شمار می‌آید. زیرا در هنگام فروش، قیمت پارکت‌ها به قیمت روز، جداگانه حساب می‌شود. پارکت‌های چوبی به طور کلی ماندگاری بالایی دارند و حداقل تا ۵۰ سال عمر می‌کنند. پارکت‌های چوبی علاوه بر ظاهر زیبا، عایق‌ بسیار خوبی نیز هستند.

این کف‌پوش‌ها از ورود و خروج دما (گرما و سرما)، صدا و لرزش ممانعت می‌کنند؛ بنابراین حتی در فصل زمستان که هوای کردستان بسیار سرد است، قدم‌زدن بر روی پارکت به شما حس گرما می‌دهد. پارکت چوبی مزایای بیشتری نسبت به سایر کف‌پوش‌ها داشته و دارای بافتی سبک و نرم است.

 کف پوش چوبی برای خانواده‌هایی که کودک دارند، مناسب‌تر است. زیرا مانند سرامیک لیز نیست و افتادن بر روی آن برای کودکان خطری ندارد و سبب آسیب به دست و پای کودک نمی‌شود. همچنین وزن آن‌ها نسبت به کف‌پوش‌هایی مانند سرامیک، بسیار کمتر است. این دلایل و مزایا همگی با هم در تعیین قیمت کف‌پوش چوبی مؤثر هستند.

مزایای خرید پارکت چوبی در کردستان

خرید بهترین پارکت‌های چوبی برای استان کردستان از پارس آرای کوهستان

آب‌وهوای استان کردستان، اغلب سرد و خشک است. پارکت چوبی در آب‌وهوای خشک ماندگاری بهتری دارد و نگهداری از آن آسان‌تر است. اما از طرفی سرمای هوای کردستان، انتخاب پارکت را کمی سخت می‌کند. زیرا باید پارکتی خریداری کنید که عایق سرما باشد و در زمستان شکاف نخورد و همچنین حس گرما بدهد.

قیمت پارکت چوبی در کردستان اغلب به دلیل کیفیت بالا قیمت بالاتری هم دارند، حس گرمای بالایی داشته و در زمستان سبب گرمای خانه می‌شود. علاوه بر این، برخی بر این باورند که پارکت ضخیم‌تر در کردستان، گرمای بیشتری را به خانه می‌بخشد. این موضوع، می‌تواند سبب بالاتر رفتن هزینه‌های نصب پارکت در استان کردستان می‌شود.

شرکت پارس آرای کوهستان، سال‌هاست با تلاش کارشناسان خبره و متخصص در زمینه عرضه و نصب پارکت در تمام کشور درخشیده است. مجموعه ما تجربه اجرای پروژه در بسیاری از شهرستان‌های ایران، از جمله شهرستان‌های کردستان را داشته است. شما عزیزان می‌توانید با دریافت مشاوره از ما بهترین پارکت را متناسب با شرایط خود خریداری کرده و سپس نصب آن در استان کردستان را به ما بسپارید.

 

برچسب ها: