آموزش شست‌وشوی پارکت ترموود

کف‌پوش‌ها سطوحی هستند که جرم و آلودگی بسیاری را به خود جذب می‌کنند. چرا که تردد افراد باعث آلوده‌شدن آن‌ها می‌شود و گردوغبار و چربی به‌راحتی بر روی آن قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید آن‌ها را به‌خوبی تمیز کنید تا علاوه بر زیبایی محیط، سلامت افراد نیز تأمین شود. کف‌پوش‌هایی که با ترموود ساخته شده‌اند، دارای شرایط متفاوتی برای نگهداری هستند و باید با درنظرگرفتن چند نکته مهم شسته شوند. رعایت این نکات به پاکیزگی هرچه بیشتر و حفظ دوام کف‌پوش کمک می‌کند. برای آشنایی با نکات کاربردی درباره شست‌وشوی پارکت ترموود با ما در این مطلب همراه باشید.

نحوه پاک‌سازی پارکت ترموود

برای پاک‌سازی و شستشوی پارکت ترموود باید در ابتدا یک ماده شوینده مناسب را انتخاب کنید. سپس ماده شوینده را به مقداری بر روی دستمال بریزید که دستمال رطوبت نسبتاً بالایی داشته باشد. دقت کنید که بهتر است شوینده از دستمال چکه نکند. دستمال مرطوب شده با مواد شوینده را باید به‌صورت دورانی بر روی پارکت بکشید و این کار را چندمرتبه انجام دهید. پس از پایان کار نیز باید با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز، رطوبت و آب باقی‌مانده بر روی پارکت ترموود را خشک کنید. اما از چه شوینده‌ای می‌توان برای شستشوی پارکت ترموود استفاده کرد؟

در ادامه سه شوینده رایج برای شستشوی پارکت را معرفی می‌کنیم:

  • شوینده کلری: اولین شوینده پیشنهادی برای پاک‌سازی پارکت ترموود، شوینده کلری است. با استفاده از انواع شوینده کلری می‌توان آثار به‌جامانده از خون، نوشیدنی‌ها، چای و سایر خوراکی‌ها را به‌سادگی از بین برد
  • شوینده پروکسید: لکه‌هایی که به‌سختی پاک می‌شوند و در اثر گذشت زمان فشرده شده‌اند را باید با شوینده پروکسید پاک کنید. این شوینده پارکت‌های ترموود را به‌خوبی براق می‌کند
  • شوینده اگزالیک: اگر پارکت ترموود با مواردی مانند ادرار حیوان خانگی یا چربی‌ها آلوده شده است، پیشنهاد می‌شود که از انواع شوینده اگزالیک استفاده کنید

نکات مهم در شست‌وشوی پارکت ترموود

پارکت‌هایی که از ترموود ساخته می‌شوند دارای مقاومت و دوام بالایی در برابر رطوبت، حرارت، میکروب‌ها و فشار هستند. اما بااین‌حال باید بادقت تمیز شوند. چرا که با شستشوی غیراصولی ممکن است آسیب‌های سنگینی در طولانی‌مدت به این متریال وارد شود. در ادامه نکات مهم درباره شست‌وشوی پارکت ترموود را بررسی می‌کنیم که بهتر است آن‌ها را همیشه به یاد داشته باشید.

عدم استفاده از شوینده بخار

یکی از اشتباهات رایج در شستشوی پارکت ترموود، استفاده از شوینده بخار است. هرچند که شوینده بخار به‌خوبی سطح پارکت را تمیز می‌کند و آن را براق می‌کند، اما با ایجاد رطوبت در زیر پارکت عمر آن را کاهش می‌دهد. پوسیدگی، رشد حشرات، ایجاد بودی نامطبوع و تغییر رنگ از سایر مشکلاتی هستند که پس از استفاده از شوینده بخار رخ می‌دهند.

عدم به‌کارگیری مواد شیمیایی سنگین

پارکت ترموود، مقاوم‌ترین نوع پارکت است؛ اما درهرصورت نباید برای شستشوی آن از مواد شیمیایی سنگین استفاده کرد. موادی همچون وایتکس و جرم‌گیرها اگر با غلظت بالا بر روی پارکت پاشیده شوند، موجب آسیب در رنگ و بافت آن می‌شوند. در نهایت باید از شوینده‌های سبک با غلظت کم و مقدار آب برای شستشوی پارکت ترموود استفاده کرد.

استفاده از جاروبرقی در اولین مرحله

قبل از این که به سراغ شستشوی پارکت ترموود بروید، بهتر است که از جاروبرقی استفاده کنید. با استفاده از جاروبرقی می‌‌تواند ذرات بزرگ و گردوغبار را به‌راحتی از سطح پارکت و اطراف آن جدا کرد. با این کار نه‌تنها شستشوی پارکت آسان‌تر می‌شود، بلکه مشکلاتی مانند ایجاد خط‌وخش و ازبین‌رفتن رنگ پارکت نیز رخ نخواهد داد.

پارکت ترموود نباید خیس بماند

ترموود مقاومت بی‌نظیری در برابر آب دارد، اما استفاده بیش از حد آب و خیس ماندن پارکت می‌تواند مشکلات مختلفی از جمله پوسیدگی سطح و رشد حشرات را به همراه داشته باشید؛ بنابراین باید از کمترین مقدار ممکن آب برای شستشوی پارکت ترموود استفاده کنید. از سوی دیگر باید پس از شستشوی به‌سرعت پارکت را خشک کنید. بهتر است که این کار با استفاده از یک دستمال نرم و با باز گذاشتن درب و پنجره‌های محیط انجام شود.

زمان مناسب برای شستشوی پارکت ترموود

پیشنهاد می‌شود که از شستشوی مکرر پارکت ترموود خودداری کنید. چرا که این کار علاوه بر صرف انرژی بسیار، باعث کاهش عمر پارکت می‌شود؛ بنابراین شستشوی پارکت ترموود در سال نباید بیشتر از 3 بار باشد. البته که در طول سال می‌توان با استفاده از طی نخی و کمی رطوبت، پارکت را تا حدود قابل‌توجهی پاک کرد. اما به‌منظور حفظ سلامت خودتان و پارکت، استفاده مکرر از مواد شوینده تصمیم مناسبی نیست.

آیا می‌توان با خیالی آسوده پارکت ترموود را شست؟

ترموود یا همان چوب ترمو متریالی بادوام بسیار بالا در برابر عوامل محیطی از جمله حرارت، رطوبت و فشار است که در طی یک فرانید پرفشار ساخته شده است. ترموود بر خلاف چوب‌های معمولی به این سادگی‌های خراب نمی‌شود و تا 40 سال، بافت خود را به‌خوبی حفظ می‎‌کند؛ بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده پارکت‌های ترموود خود را تمیز کنید. البته رعایت نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم نیز شرط احتیاط است. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که تنها ترموودهای مرغوب و درجه یک می‌توانند در برابر شستشو، کیفیت و ظاهر خود را حفظ کنند؛ بنابراین لازم است که پارکت ترموود را تنها از مراکز معتبر تهیه کنید.

تهیه پارکت ترموود با بهترین کیفیت از پارس آرای کوهستان

پارکت ترموود در عین زیبایی و کارایی، می‌تواند دوام بسیار بالایی داشته باشد. این نوع پارکت برای این که دوام بالایی داشته باشد، باید از ورق‌های درجه یک ترموود ساخته شده باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین مراکز ارائه‌دهنده ترموود، پارکت ترموود را در ابعاد، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به دست شما می‌رساند. علاوه بر این می‌توانید ساخت سازه‌های ترموود مانند پرگولا، آلاچیق، نیمکت، روف‌گاردن، سونا، دکینگ و حتی نمای ساختمان را به این مجموعه بسپارید.

برچسب ها: