ساخت آلاچیق روی پشت بام به کمک متریالی منحصر‌به‌فرد به نام ترموود

در دنیای امروز و زندگی ماشینی که این روزها با آن سر و کار داریم، وجود مکان‌هایی برای استراحت و فضاهایی آرامش‌بخش بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. ساخت آلاچیق روی پشت بام به کمک متریال منحصر‌به‌فردی مانند ترموود، امکان داشتن یک سرپناه زیبا و استراحتگاه مناسب برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی را به شما می‌دهد.

آلاچیق ترموود در کنار جلوه خاصی که در مقایسه با سایر آلاچیق‌ها دارد، به دلیل برخورداری از ظاهر طبیعی، حس و حال بهتری را به شما منتقل می‌کند. علاوه بر این آلاچیق ترموود به دلیل اینکه چوب ترموود فرایند حرارت‌دهی بالایی را پشت سر گذاشته است، از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت نیز برخوردار می‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا به ساخت آلاچیق بر روی پشت بام با استفاده از ترموود بپردازیم.

آلاچیق ترموود روی پشت بام
آلاچیق ترموود روی پشت بام 

پیش از ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام باید به چه نکاتی توجه کنیم

به صورت کلی قبل از اینکه برای ساخت آلاچیق اقدام شود باید چند مورد مهم اساسی را در اجرای این سازه‌ها در نظر بگیرید. هر کدام از مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نقش بسیار مهمی در کیفیت ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام و دوام آن دارند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

به محل قرارگیری آلاچیق ترموود توجه داشته باشید

در نظر گرفتن یک فضای مناسب برای ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام شاید در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر برسد. اما باید گفت که این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این که محل قرارگیری این آلاچیق نقش زیادی در زیبایی محیط دارد، باید جایی باشد که دید درست و کاملی به آب نماهای موجود و فضای سبز اطراف داشته باشد.

قرارگیری آلاچیق ترموود
قرارگیری آلاچیق ترموود

اندازه زمین باید بررسی شود

بررسی اندازه زمین نقش مهمی در انتخاب آلاچیق دارد. بهتر است به منظور ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام فضای بزرگی را در اختیار داشته باشید. به گونه‌ای که بتوانید بعد از طی کردن مراحل اجرایی پروژه، از تمام جهات به آلاچیق راه داشته باشید. از طرفی دیگر، اندازه آلاچیق باید به صورتی باشد که بتوان در آن مبل یا صندلی‌هایی را برای استراحت و نشستن تعبیه کرد.

ارتفاع آلاچیق باید در نظر گرفته شود

ارتفاع آلاچیق از دیگر مواردی است که باید پیش از اجرا به آن توجه داشته باشید. بهترین و مناسب‌ترین ارتفاع برای آلاچیق ترموود، بیش از 2 متر است. به این منظور دقت داشته باشید که اگر آلاچیق نزدیک دیوار ساختمان یا درخت قرار است نصب شود، باید در حدود 1.5 متر فاصله در نظر گرفته شود.

برای ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام پایه‌ها باید آماده شوند

یکی دیگر از مواردی که در اجرا و ساخت آلاچیق‌های ترموود اهمیت دارد، ساخت پایه یا زیرسازی برای قرار گرفتن آلاچیق است. این موضوع در رابطه با آلاچیق‌های پیش ساخته نیز صدق می‌کند و باید حتما برای آن‌ها نیز زیرسازی پایه به درستی انجام شود.

آلاچیق ترموود روی پشت بام
آلاچیق ترموود روی پشت بام

آلاچیق ترموود روی پشت بام چه مزایایی دارد

آلاچیق‌های ترموود علاوه بر استفاده در پشت بام، کاربردهای متنوعی در بخش‌های مختلف دارند. در این قسمت قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام آشنا کنیم. این مزایا سبب شده‌اند تا این روزها مردم و طراحان از این سازه‌ها استقبال زیادی کنند.

شما می‌توانید با ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام از این مزایا استفاده کنید:

  • می‌توانید یک فضای جذاب و زیبا را به صورت جداگانه از فضای داخلی خانه یا ساختمان ایجاد کنید
  • یک سایبان با کارایی‌های مختلف در اختیار خواهید داشت که به طور همزمان چندین نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. به این ترتیب در تابستان از آفتاب‌سوختگی و در زمستان نیز از بارش در امان خواهید بود
  • محل بسیار مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در اختیار دارید
  • با ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام می‌توانید محلی برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان مختلف داشته باشید و ستون‌ها را نیز به کمک گیاهان تزئین کنید

در این رابطه خواندن مقاله ” مراحل ساخت آلاچیق | چگونه یک فضای دنج در حیاط منزل خود ایجاد کنیم ” میتواند مفید باشد !

مقایسه ساخت آلاچیق ترموود با استفاده از دیگر متریال‌ها

آلاچیق‌ها را می‌توان با استفاده از متریال‌های مختلفی مانند سیمان، وودپلاست، فلز و یا سایر انواع چوب ساخت. مجموعه پارس آرای کوهستان به دلیل دانش و سال‌ها تجربه در زمینه ساخت انواع سازه‌های چوبی، استفاده از این متریال برای ساخت آلاچیق روی پشت بام پیشنهاد می‌کند. به دلیل تکنولوژی‌ها به کار رفته در ساخت ترموود، کیفیت و دوام آن از طرفی بحث زیبایی و دوام ساخت آلاچیق با این متریال بهترین گزینه است. به عنوان مثال آلاچیق سیمانی در گذر زمان ترک خورده و رنگ خود را از دست می‌دهد. همچنین قابلیت دمونتاژ و انتقال به یک مکان دیگر را ندارد.

آلاچیق‌های فلزی از نظر زیبایی و جلوه طبیعی هرگز همپای آلاچیق‌های چوبی برای استفاده در پشت بام نیستند و بیشتر برای پارک‌ها و اماکن عمومی فضای باز مناسب می‌باشند. اما برای محیط‌های خصوصی، آلاچیق ترموود انتخابی مناسب است. در ضمن، آلاچیق فلزی به مرور زمان دچار فرسایش و زنگ‌زدگی می‌شود. از نظر هزینه هم آلاچیق ساخته شده از چوب ترموود در مقایسه با آلاچیق فلزی و سیمانی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد.

پارس آرای کوهستان؛ برترین مجری انواع آلاچیق ترموود

ساخت آلاچیق ترموود روی پشت بام، به عنوان یکی از محبوب‌ترین سازه‌های مستقل، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با آلاچیق‌های ترموود به ویژه در فصول گرم سال می‌توان در فضای باز استراحت کرد و از طبیعت لذت برد. از طرفی آلاچیق‌ها هر کدام می‌توانند دارای امکاناتی نظیر باربیکیو باشند تا بتوان به صورت همزمان در آن‌ها غذا هم درست کرد.

مجموعه پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. پارس آرای کوهستان متشکل از تیمی از مهندسان و طراحان با تجربه است که مجری بزرگترین پروژه‌های ساخت آلاچیق روی پشت بام به کمک ترموود در سراسر کشور می‌باشد.

برچسب ها: