شناخت رنگ های پارکت؛ عامل مهمی برای خرید

در مثلث سه‌گانه طراحی دکوراسیون فضای داخلی خانه در کنار اضلاعی مانند نور و فضا، رنگ در راس این هرم جای دارد. تنوع رنگ های پارکت باعث می‌شوند تا گزینه‌های شما برای انتخاب و ایجاد هماهنگی در محیط افزایش یابد. به‌کارگیری صحیح و اصولی رنگ‌ های پارکت، فضا را کوچک یا بزرگ، تاریک یا روشن، گرم و یا سرد در پیش چشمان مخاطب جلوه می‌دهد. انتخاب رنگ مورد نظر شما برای پارکت به ایده‌ای که قصد پیاده‌سازی آن را دارید، بستگی دارد. از طرفی شناخت دسته‌بندی رنگ‌ها و روانشناسی  رنگ‌ها تاثیر قابل توجهی بر ارتقا دکوراسیون داخلی خواهد داشت.

شناخت رنگ های پارکت؛ عامل مهمی برای خرید
شناخت رنگ های پارکت؛ عامل مهمی برای خرید

نکات مهم در انتخاب رنگ پارکت برای دکوراسیون

توجه به انتخاب رنگ های مناسب برای پارکت که ما با توجه به در، دیوار و یا سقف به سراغ آن‌ها می‌رویم، می‌تواند محیط را گرم و بزرگ و یا از طرفی سرد و بی‌روح جلوه کند. در صورتی که از رنگ های روشن در کل دکوراسیون استفاده می‌کنید، این موضوع می‌تواند خانه را سرد و بی‌احساس کند.

درست در طرف دیگر ماجرا، استفاده از رنگ های کامال تیره در پارکت نیز باعث حس شلوغی و کوچک شدن خانه می‌شود. درست در همین جا است که حفظ هارمونی در انتخاب رنگ های پارکت می‌تواند محیطی دلنشین را برای شما و اعضای خانواده فراهم کند.

چرا انتخاب صحیح رنگ های پارکت یک چالش مهم در دکوراسیون است

انتخاب صحیح رنگ های پارکت به باور بسیاری از طراحان و مهندسان یک چالش مهم در دکوراسیون است. زیرا شما باید متناسب با هدف خود که افزودن زیبایی و جلوه خاص به محیط است، انتخاب‌هایی به شدت هوشمندانه داشته باشید. برای روشن‌تر شدن ماجرا در این جا مثالی را برای شما ذکر می‌کنیم. فرض کنید اگر از رنگ‌هایی با طبع سرد برای اتاق خود استفاده کرده‌اید.

در چنین شرایطی شما باید حتما از چند رنگ گرم نیز در مبلمان و یا تزئینات محیطی استفاده کنید تا اتمسفر از حالت سرد و بی‌روح خود خارج بشود. بر عکس همین موضوع نیز صادق است. اگر از رنگ‌های بیشتر گرم برای پارکت‌های خود استفاده کنید، باید به منظور حفظ همان هارمونی چند رنگ خنک و سرد نیز برای کمک به تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

رنگ پارکت چوبی
رنگ پارکت چوبی

در دکوراسیون بهتر است از رنگ‌های ترند سال الهام بگیرید

اگر فردی هستید که تمایل زیادی به پیروی از آخرین استایل‌ها و اصول طراحی دکوراسیون مدرن دارد، این بخش که به نمونه رنگ های پارکت سال 2022 می‌پردازد، قطعا برای شما بسیار جالب خواهد بود. در ادامه به معرفی هر کدام از این رنگ‌ها و نحوه ست شدن آن‌ها با سایر اجزای دکوراسیون می‌پردازیم.

در این رابطه خواندن مقاله ” چرا انتخاب رنگ پارکت بسیار مهم می باشد؟ ” میتواند مفید باشد !

پارکت با رنگ بلوطی تیره

رنگ بلوطی تیره به همراه گره‌ها و ترک‌هایی که در خلا خود دارد کاملا شبیه به چوب طبیعی درخت بلوط است. این رنگ به دلیل خصوصیات ظاهری خاص و جذابی که دارد، می‌تواند فضای منزل شما را بیش از گذشته گرم و دوست‌داشتنی نشان بدهد.

رنگ بلوطی روشن

این رنگ از پارکت بیشتر برای دکوراسیون‌هایی که سبک طراحی آن‌ها مدرن و مینیمالیستی است، مناسب می‌باشد. رنگ بلوطی روشن یکی از جذاب‌ترین رنگ های پارکت به شمار می‌آید که می‌تواند به خوبی با مبلمان سبز، بژ و آبی رنگ خود را هماهنگ کند.

پارکت به رنگ عسلی یا قهوه‌ای؛ از بهترین و محبوب‌ترین رنگ های پارکت در سال 2022

رنگ عسلی و یا قهوه‌ای برای پارکت در سال 2022 به عنوان بهترین رنگ در بین رنگ ‌های تیره پارکت شناخته شد. با انتخاب پارکت قهوه‌ای و یا عسلی دیگر لازم نیست نگران هماهنگی آن با مبلمان منزل خود باشید. زیرا رنگ قهوه‌ای می‌تواند با انواع طیف‌های تیره تا روشن مبلمان شما به راحتی سازگاری داشته باشد.

بهترین و محبوب‌ترین رنگ های پارکت در سال 2022
بهترین و محبوب‌ترین رنگ های پارکت در سال 2022

ترکیب رنگ شنی با رنگ‌های تیره

رنگ‌های تیره و روشن پارکت و ترکیب آن با رنگ شنی از محبوب‌ترین طرح‌ها به شمار می‌آید که در فهرست برترین رنگ‌های برای دکوراسیون توانست ترند شود. در صورتی که قصد استفاده از این مدل رنگ برای پارکت را دارید، بهتر است که مبلمان شما دارای رنگ خنثی مثل خاکستری یا کرمی باشد تا کنتراست رنگ در فضای مورد نظر شما بهتر دیده شود.

پارکت خاکستری رنگ

رنگ خاکستری به هر فضایی از سالن پذیرایی گرفته تا اتاق خواب می‌تواند جلوه‌ای مدرن را به دکوراسیون منزل شما هدیه کند. برخورداری از بافت صاف و ملایم به همراه برجستگی‌های طریف در این مدل از پارکت‌ها کمک فراوانی به تعادل و جذابیت بصری محیط زندگی شما می‌کند. طراحی دکوراسیون منزل با پارکت خاکستری رنگ بسیار آسان است زیرا با انواع رنگ‌ها، توان هماهنگی دارد.

چگونه به یک تصمیم جامع و منطقی برای انتخاب رنگ پارکت برسیم

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه، بدون شک کفپوش آن است. در گذشته غالبا فرش و قالیچه کف اتاق‌ها را می‌پوشاند و فضای خانه حالتی روستایی و سنتی داشت. اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی کفپوش‌هایی مدرن با تنوع زیاد به بازار آمد و توانست جای خود را در خانه‌ها باز کند. توجه به رنگ دیوارها، مبلمان، سقف، پرده، فرش و همچنین اندازه اتاق می‌تواند شما را در یافتن رنگ مناسب برای پارکت راهنمایی کند.

شکل فضای اتاق چقدر تاثیرگذار است

در صورتی که اتاق شما باریک و کم عرض ساخته شده است، پیشنهاد ما به شما این است که رنگ دیوارها و سقف را روشن و پارکت را تیره انتخاب کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا اتاق پهن‌تر به نظر برسد. چنانچه که اتاق شما کم ارتفاع و کم نور است می‌توانید با استفاده از پارکت روشن مانند کرم یا بژ آن را بلندتر و روشن‌تر کنید. استفاده از پارکت با رنگ تیره در کنار دیوارهای تیره، جلوه‌ای تاریک به دکوراسیون منزل شما خواهد داد.

روانشناسی رنگ های پارکت
روانشناسی رنگ های پارکت

با مطالعه روانشناسی رنگ های پارکت، انرژی مثبت را به خانه بیاورید

به منظور انتخاب رنگ های پارکت باید به کلیت دکوراسیون به خوبی توجه کنید. هیچ فرمول خاصی برای انجام این کار وجود ندارد که برای مثال حتما باید برای اتاق پذیرایی یا اتاق خواب از این رنگ‌ها استفاده کنید. برخی از افراد تمایل دارند برای اتاق خواب خود از رنگ‌های گرم استفاده کنند تا فضایی صمیمانه ایجاد کنند. بعضی دیگر از افراد نیز به سراغ رنگ‌های سرد می‌روند تا آرامش بیشتری را در فضا ایجاد کنند.

ما در مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان یک مرکز معتبر و تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و مجری بزرگ‌ترین پروژ‌ه‌های دکوراسیون در سراسر کشور بر این باور هستیم که شناخت روانشناسی رنگ های پارکت و انتخاب درست و به جای هر کدام از آن‌ها می‌تواند جلوه‌ای زیبا و مدرن را به محل زندگی یا کار شما هدیه کند.

برچسب ها: