ترموود؛ انتخابی مناسب برای پوشاندن و تزئین دیوارها

در سال‌های اخیر استفاده از انواع مصنوعات چوبی برای تزئین محیط‌های داخلی و نمای بیرونی ساختمان‌ها افزایش داشته است. ترموود  نیز از جمله این محصولات بوده است. گرمی و زیبایی در کنار القای حس طبیعی بودن از جمله عوامل استقبال از این نوع از فرآورده‌های چوبی بوده است. برای ساخت ترموود، به چوب‌های خام با استفاده از دستگاه‌های خاص حرارت داده می‌شود. در نتیجه الوارهایی تولید می‌شوند که هم در مقابل پوسیدگی به دلیل قارچ‌ها و حشرات مقاوم هستند و هم با گذر زمان زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در این مطلب با یکی از کاربردهای ترموود یعنی استفاده از ترموود برای دیوار بیشتر آشنا می‌شویم.

ترموود؛ انتخابی مناسب برای پوشاندن و تزئین دیوارها
ترموود؛ انتخابی مناسب برای پوشاندن و تزئین دیوارها

ترموود برای دیوار؛ در خدمت زیبایی نمای داخلی و خارجی

یکی از مزیت‌های ترموود این است که علاوه بر استفاده از آن در کف، قابلیت استفاده بر روی دیوار را نیز دارد. در نتیجه با استفاده از این محصول چوبی بادوام و زیبا، می‌توان به نمای ساختمان زیبایی خاصی بخشید. همچنین ترموود در دکوراسیون محیط داخلی نیز کاربرد دارد. با ترکیبی از ترموود برای دیوار و همچنین نورپردازی مناسب، می‌توان گرمای دوچندانی به خانه‌ها بخشید. همچنین با انتخاب ترموود هم‌شکل و هم‌رنگ با دیگر محصولات چوبی استفاده شده در خانه مثل درها، مبل‌، تخت‌ خواب و بوفه، می‌توان هارمونی خاصی در دکوراسیون خانه پدید آورد.

مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون دیوار

شاید این پرسش پیش بیاید که چرا میان انواع متریال‌های مختلفی که می‌توان برای نما یا دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده کرد، باید به سراغ ترموود رفت. این پرسش با توجه به اینکه استفاده از ترموود سابقه زیادی در کشورمان ندارد، دور از ذهن است. با این حال اما مزایایی که این محصول طبیعی و زیبا دارد، استفاده از آن را به امری منطقی تبدیل می‌کند. از جمله این مزایا عبارت هستند از:

  • مقاومت مناسب در مقابل آفتاب
  • عایق صورت و حرارت
  • عمر طولانی مدت به دلیل حرارت دیدن
  • مقاومت کامل در مقابل قارچ‌ها و حشرات
  • تعلق به طبیعت و بخشیدن حس گرمی و زیبایی به محیط داخلی خانه
  • قابل حمل بودن
  • نصب راحت و سریع
  • قابلیت شتسشو؛ بر خلاف انواع دیگر دیوارپوش مثل کاغذ دیواری
مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون دیوار
مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون دیوار

موارد کاربرد ترموود برای دیوار در بخش نما

از ترموود می‌توان در نمای خارجی ساختمان نیز استفاده کرد. این کار اگر چه تا مدتی پیش معمول نبود، ولی در حال حاضر با اقبال زیادی مواجه شده است. استفاده از ترموود برای دیوار در نمای ساختمان علاوه بر اینکه به نمای خارجی ساختمانی زیبایی دوچندانی می‌دهد، باعث کاهش اتلاف حرارت نیز می‌شود؛ چرا که چوب یک عایق حرارتی خوب است. همچنین می‌تواند با کاهش صدای وارد شده به محیط خانه، باعث افزایش آرامش ساکنان خانه نیز بشود.

در این رابطه دیدن پروژه ” نمای چوبی با دیوار سفید ” میتواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد !

استفاده از ترموود در نمای ویلاها

از آنجایی که ویلاها و خانه‌باغ‌ها با سفارش یک شخص خاص و به طور انحصاری ساخته می‌شوند، از جمله محیط‌هایی هستند که از المان‌های مختلفی برای شخصی‌سازی نما و داخل آن‌ها استفاده می‌شود. استفاده ترموود برای دیوارها نیز یکی از این المان‌ها است. با استفاده از ترموود می‌توان به فضای تراس‌ها، بالکن‌ها، دیوارهای خارجی و همچنین آلاچیق‌ها در خانه‌باغ‌ها و ویلاها زیبایی خاصی بخشید. هماهنگی میان ترموودها به عنوان محصولی طبیعی و درختان خود باغ یا ویلا، زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد.

استفاده از ترموود در نمای ویلاها
استفاده از ترموود در نمای ویلاها

موارد کاربرد ترموود برای دیوار در دکوراسیون داخلی

همانطور که گفته شد، اگر از ترموود مناسب و زیبا و متناسب با دیگر محصولات چوبی خانه استفاده شود، محیط خانه گرمی و زیبایی خاصی پیدا خواهد کرد. از آنجایی که نصب ترموود سریع و راحت‌ بوده و همچنین می‌توان آن را به قطعات مختلفی برید، در نتیجه می‌توان از ترموود برای تزیین بخش‌های مختلفی از دیوار خانه‌ها استفاده کرد. این بخش‌ها عبارت هستند از:

  • فضای اطراف شومینه‌ها؛ ترکیب نور آتش شومینه و ترموود جلوه خاصی به منزل شما می‌بخشد
  • پوشش دیوار حمام و یا رختکن حمام
  • راهروهای داخلی خانه‌ها
  • فضای پشت تلویزیون
  • استفاده از ترموود به عنوان یک دیوار حائل برای محیط تعویض لباس

صد البته برای هر محیط، به نوع و جنس خاصی از چوب نیاز است. برای مثال ترموود استفاده شده در حمام بایستی از نوع بسیار مقاوم باشد تا در مقابل رطوبت بالای محیط حمام آسیب نبیند.

اجرای ترموود بر روی دیوار

پس از معرفی ترموود برای دیوار و کاربردهای متنوع آن، نوبت به نصب این محصول چوبی می‌رسد. اولین گام برای نصب ترموود بر روی دیوار، زیرسازی است. می‌توان گفت این مرحله اصلی‌ترین مرحله در نصب ترموود است. بدون زیرسازی مناسب، نمی‌توان فرآیند اجرای ترموود را به نحو مطلوبی پیش برد. همچنین در صورتی که زیرسازی به درستی انجام نشود، ممکن است ترموودها در هنگام نصب آسیب ببینند. در نتیجه می‌بایست هنگام زیرسازی کمال دقت را به کار برد.

سیمان همچون دیگر بخش‌های عملیات ساخت‌وساز، در نصب ترموود نیز به منظور زیرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت سیمان اصلی‌ترین روش زیرسازی در اجرای ترموود برای دیوار است. از این ماده هم برای هم زیرسازی نمای خارجی و هم دکوراسیون داخلی می‌توان استفاده کرد.

ذکر یک نکته در اینجا الزامی است و آن هم اینکه علیرغم اینکه می‌توان ترموود‌ها را به کمک انواع چسب‌ها در محیط داخلی خانه به سطوح مختلف چسباند، با این حال زیرسازی به کمک سیمان و بعد استفاده از انواع پیچ و میخ کمک می‌کند تا استحکام الوارها در محل نصب بسیار بیشتر شده و از ترموودها بتوان برای مدتی طولانی استفاده کرد.

پس از این مرحله نوبت به نصب ترموود می‌رسد. نصب ترموود فرآیندی است که نیاز به دقت کافی و لازم دارد. بدین منظور باید به نکات مختلفی توجه کرد تا ترموودها به خوبی بر روی دیوار پیاده‌سازی شوند. استفاده از نصاب باتجربه و ماهر باعث می‌شود این فرآیند به خوبی هر چه تمام‌تر پیش برود.

اجرای ترموود بر روی دیوار
اجرای ترموود بر روی دیوار

ترموود برای دیوار؛ انتخابی با مزایای بسیار

استفاده از ترموود برای دیوار مزایایی دارد که در بخش‌های قبل به آن‌ها پرداختیم. همین مزایا باعث شده که این محصول چوبی در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار بگیرد. با این حال مثل هر محصول دیگر، خرید ترموود برای دیوار نیاز به شناخت کافی دارد. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داریم، کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان پاسخگوی شما خواهند بود. این مجموعه ما با نزدیک به دو دهه سابقه در حوزه مصالح ساختمانی چوبی، می‌تواند به شما در زمینه خرید و نصب بهترین ترموود برای دیوار کمک کند. با مراجعه به سایت ما، می‌توانید با خدمات متنوعی که در این حوزه ارائه می‌دهیم، بیشتر آشنا شوید.

برچسب ها: