خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید !

کف ، بخش مکمل هر ساختمان است . پارکت های تمام چوب با توجه به جذابیت ظاهری و نیز خصوصیات کاربردی انتخاب می‌شود . طیف گسترده‌ای از انواع پارکت تمام چوب با پوشش ها و ویژگی های مختلف موجود است. بسیاری از این خصوصیات ، مخصوصاً اصطکاک ، سختی و مسطح بودن تاثیر مهمی روی ایمنی دارند . این موارد برای معلولان ، سالمندان و کسانی که از وسایل دست و پاگیر و یا چرخ دار استفاده می کنند، اهمیت ویژه ای دارد . مسائل مهم دیگری مثل رنگ و کنتراست ظاهری برای کمک به تشخیص فضا و محل، صاف بودن برای سهولت رفت و آمد افراد و وسایل چرخ دار ، اجتناب از بازتاب و درخشش خیره کننده و بازتاب صوت هستند .

خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید
خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید

استانداردهای اروپایی و انگلیسی

تعدادی از استانداردهای انگلیسی و اروپایی به تولید و اجرای کف پوش ها ، نصب ، تمیز کردن و نگهداری پارکت های تمام چوب می پردازند و بقیه به اندازه گیری خصوصیاتی مثل مقاومت لغزش ( اصطحکاک ) اشاره دارند. استفاده از استانداردها اجباری نیستند ، اما نشان دهنده کار خوبند و معمولا قوانین را اجرا می کنند .

BS7953:1999 کف پوش ، انتخاب ، نصب و نگهداری: این استاندارد انواع کف های ورودی داخلی و خروجی را توضیح داده و توصیه هایی برای روش های انتخاب ، برنامه ریزی ، نصب و نگهداری ارائه می کند.

مشاهده پروژه

کف ها نسبت به سطوح دیگر ( به جز بخش هایی مثل آشپزخانه ها و اماکن بهداشتی ) نیاز بیشتری به پاکیزگی دارند . نظافت به منظور حفظ ظاهر کف یا افزایش طول عمر و حداکثر ساختن خصوصیات فیزیکی مثل اصطکاک لازم است . نظافت موثر و منظم ضروری است و باید برای مدیریت ساختمان یک اولویت باشد. برنامه نظافت از حیث روش ، تجهیزات مواد شوینده باید متناسب با پوشش نهایی باشد و از توصیه های سازنده در همه موارد بهره گرفته شود. تعداد دفعات نظافت به استفاده از منطقه و پوشش خاص بستگی دارد. محل‌هایی که کاربری مکرر و سنگین دارند و مناطقی که نیازهای بهداشتی بالا دارند مثل بیمارستان ها ، نیاز به شستشوی زیاد دارند .

خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید
خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید

نظافت پارکت های تمام چوب با استفاده از تجهیزات نادرست ممکن است به کف صدمه زده و عملکرد و عمر مفید پارکت را کاهش دهد. برای مثال ، ماشین های نظافت ممکن است زبری پارکت را فرسوده کرده و احتمال لغزش را افزایش دهند ، استفاده از مواد شوینده نیز می تواند به سطح یا تغییر رنگ آسیب بزند.

درخت کافور

درخت کافور گونه ای از پهن برگان تجاری :

CAMPHORWOOD

Innamomum camphora

Lauraceae

درخت : چوب کافور واقعی از درختانی که در چین ، تایوان و ژاپن یافت می‌شوند ، به دست می آید و زمانی منبع بلورهای کافور بود . امروزه ، کافور از ترکیب مواد مصنوعی ساخته می شود و این درخت از این لحاظ جذابیت تجارتی چندانی ندارد . نام آن امروزه برای دیگر چوب هایی که بوی مشابهی دارند به کار می رود حتی اگر ظاهر و خصوصیات آن‌ها به طور قابل توجهی متفاوت باشد. چوب کافور واقعی درختی با اندازه متوسط ، با ارتفاع حدود m  25 تا 30  می‌باشد.

چوب : این چوب به واسطه هر دو فاکتور بو و ظاهرش چوبی متمایز است . چوبی است زرد رنگ با رگه های قرمز یا قرمز مایل به قهوه ای و تارهای آن اغلب نا منظم اند . ظاهر آن ، شاید بیش از آنکه زینتی باشد، گیرا و قابل توجه است . وزن آن متغیر ولی عمدتاً سبک می باشد .

درخت و چوب درخت کافور

ویژگی‌های فنی :

 اعتقاد بر این است که این چوب به‌راحتی خشک می شود ، اگرچه قدری گرایش به تغییر شکل دارد . ولی به محض خشک شدن جهت استفاده چوبی با ثبات است. سبک وزن بوده و استحکام چندانی ندارد ولی به بادوام بودن مشهور است.

 کاربردها : چوب کافور تنها در خاور دور و عمدتاً هم به صورت روکش دیده می شود . به خاطر اثر زینتی اش در تزئینات چوبی مخصوص منبت کاری و در خاتم کاری به کار می رود . در خاور دور بهای زیادی دارد و به علت شهرتی که به خاطر دفع بید و دیگر حشرات دارد ، برای قفس لباس ، صندوق ، جارختی و قفسه کتاب استفاده می شود . همچنین چوب سنتی قدیمی و ارجح برای تابوت سازی است . قفسه های ملوانان سابقاً از آن ساخته یا با آن پوشانده می شد . این چوب به دلیل خواص حفاظتی ویژه اش شهرت دارد .

خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید
خرید و نصب پارکت چوبی با قیمت مناسب را با ما تجربه کنید

پارس آرای کوهستان از زمان تأسيس تا به حال، رشد مداوم و مستمري را  تجربه كرده است. اکنون شرکت پارس آرای کوهستان با افتخار به عنوان اولین و حرفه ای ترین شرکت در زمینه واردات و فروش و اجرا انواع محصولات پارکت، نما و خانه های تمام چوب در کشو بر خود می‌بالد. کارشناسان و مهندسین پارس آرای کوهستان با شماره تماس (021) 71162 اطلاعات خود را چه در زمینه خرید و چه اجرا به شما ارائه می دهند.

تماس با ما

برچسب ها: