با نمای ترموود یک نما‌ی چشم‌گیر به ارمغان آورید

خطوط در طراحی نما نقش عمده ای داشته و در ایجاد نقوش و یا هدایت دید انسان به جهت خاصی موثرند . با استفاده از توالی خط می توان ریتم خاصی را ایجاد کرد و یا خطای بصری ایجاد کرد که باعث شود با تشدید پرسپکتیو نما بزرگ‌تر به نظر آید . خطوط افقی فضایی آرامش بخش را ایجاد می کنند در حالی که خطوط عمودی و مورب حرکت و انرژی را به همراه دارند. خطوط منحنی لطافت را به همراه دارند و خطوط مستقیم نمایشگر قدرت هستند. با ترکیب خطوط متفاوت در یک نما می توان در نهایت نوعی تعادل بصری ایجاد نمود و حس زیبا را برای افراد که در مجاورت این نوع نما هستند به ارمغان آورد .

ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد
ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد

ترمووود در نمای ساختمان

مصالح گوناگونی در پرداخت نهایی یا نمای ساختمان استفاده می شوند که طیف متنوع و وسیعی دارند از جمله این مصالح می توان چوب فرآوری شده ( ترمووود ) را نام برد . ترمووود های مورد استفاده در ساختمان هر یک در شاخصه هایی هم چون رنگ ، بافت ، وزن ، نقش ، ضریب انتقال حرارت و رطوبت و … با یک دیگر متفاوتند این ویژگی ها بر ظاهر مصالح نحوه اجرای آن ها و میزان دوام آن ها در طول زمان اثر گذار می باشند . یک ترمووود خاص و زیبا می تواند بافت های متنوعی را دارا باشد که به مکانی که در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد و نصب می شود جلوه خاصی می بخشد .

مشاهده

طراحان از کار کردن با مصالح گوناگون و متنوع ساختمانی لذت می برند چرا که این مصالح هستند که ایده های طراح را به واقعیت نزدیک می سازند . اگر بخواهید یک نمای خاص را طراحی کنید نوع مصالح انتخابی شما در نشان دادن ایده شما مؤثر است . ترمووود مصالح طبیعی و زیبایی است که در ساختمان ها کاربرد فراوان دارد و به طور کلی ترمووود ها به دو دسته نرم و سخت طبقه بندی می شوند . ترمووود نرم مانند کاج سریع تر رشد می کنند و بر همین اساس ارزان تر هستند. استحکام آن ها وابسته به گره‌های بافت چوب بوده و از نظر انعطاف پذیری متنوع هستند. ترمووودهای سخت به طور معمول گران تر بوده و چوب بلوط یکی از شناخته شده ترین انواع آن‌ها می‌باشد و از نظر رنگ و بافت طیف وسیعی را در بر می گیرد .

ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد
ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد

آشنایی با درخت کوکوبولو

COCOBOLO

Dalbergia retusa

Leguminaceae – Papilionaceae

درخت : کوکوبولو گرچه با پالیساندرها هم خانواده است ولی از نظر رنگ کاملاً با آنها تفاوت دارد . این درخت در سواحل اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی ، از مکزیک تا پاناما می روید و منابع الوار تجارتی آن به صورت گرده بینه های کوچک گرد، عمدتاً از کاستاریکا و نیکاراگوئه با کشتی به سایر نقاط حمل می شود .

چوب : چوب تازه بریده شده کوکوبولو تهرنگ رنگین کمانی دارد ولی رنگ‌های درخشان آن در معرض هوا کم کم محو شده و چوب تا نارنجی مایل به قرمز پررنگ، تیره می شود که گاهی با رگه‌ها یا خال‌های پر رنگ‌تر همراه است. این چوب بافت متوسطی دارد و تارهای آن ممکن است راست تا نامنظم باشد که به شکل گرده بینه ها بستگی دارد . چوبی است بسیار سنگین و با پالیساندرهای سنگین قابل مقایسه می باشد .

درخت و چوب درخت کوکوبولو

ویژگی‌های فنی :

این چوب همیشه در اندازه های کوچک خشک می شود و به محض خشک شدن به با ثبات بودن شهرت دارد. کارکردن با آن علیرغم وزن سنگینش چندان دشوار نیست. خصوصیات خوب آن در خراطی قابل توجه است. هنگام پرداخت و کار با آن عطر ملایمی متصاعد می کند که ناشی از وجود نوعی روغن طبیعی در چوب است که در بهبود کیفیت پرداخت سهم مهمی را دارد ولی برای چسب کاری چوب مشکل ایجاد می کند . هنگام کار، گرد بسیار ریزی تولید می کند که ممکن است محرک و سوزآور باشد و باعث نوعی آماس و ورم پوست می شود که لکه های نارنجی رنگ روی پوست ایجاد می کند .

کاربردها :

کوکوبولو در گذشته مخصوصاً برای ساخت دسته چاقو در آمریکا با اهمیت بوده است. این چوب نه تنها ظاهر جذابی دارد و قابلیت پرداختش عالی است، بلکه می تواند بدون آنکه خراب شود در برابر شستشوی مداوم، مقاومت کند . همچنین برای دسته برس مو و در دسته ابزار، مهره‌های شطرنج و خراطی های تزئینی دیگر، استفاده می شود . گاهی در خاتم کاری روی جعبه های جواهر و وسایل زینتی دیگر نیز دیده می شود .

ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد
ساختمان شما با نمای چوب ترموود ماندگار خواهد شد

شرکت پارس آرای کوهستان با پشتوانه قدمت بالا، بر خورداری از دانش فنی ، فن آوری و نیروهای متخصص خود همواره در صدد بوده است به عنوان یکی از بنیانگذاران و پیشروان صنعت چوب های فرآوری شده در کشور باشد. ارزش محوری شرکت پارس آرای کوهستان فراهم نمودن امکان دسترسی آسان کارفرمایان به انواع ترمووودها و دیگر چوب‌های مورد استفاده در ساختمان ها از مواد درجه یک می‌باشد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .

تماس با ما

برچسب ها: