هموطنان ساکن در مشهد دیگر نباید نگران خرید ترموود باشند

با توجه به مدرنیزاسیون طراحی و معماری در کشور ما، در سازه‌های مسکونی، اداری و تجاری بسیاری از استان‌ها مولفه‌های معماری مدرن و لوکس به چشم می‌خورد. در همین راستا در مشهد نیز مانند دیگر استان‌های پرجمعیت کشور، ترموود یکی از پرطرفدارترین انواع مصالح ساختمانی است که می‌توان در مواردی مانند نمای ساختمان، آلاچیق، روف گاردن، دیوار پوش و کفپوش از آن استفاده کرده و زیباترین و مقاوم‌ترین سازه‌های چوبی را ساخت. برای کارفرمایانی که قصد خرید ترموود در مشهد را دارند، برخی نکات باید مورد توجه قرار بگیرند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان شما را در این زمینه یاری می‌کنیم.

خرید انواع ترموود در شهر مشهد

از نظر روش تولید ترموودها به دو دسته ترموود اس و دی طبقه‌بندی می‌شود. مدل ترمو اس را می‌توانیم یکی از رایج‌ترین مدل‌های چوب ترموود به شمار بیاوریم که محبوبیت بسیار بالایی هم در پروژه‌های طراحی و معماری در مشهد دارد. این نوع از ترموودها کاملا با شرایط محیطی سازگار هستند و پایداری بالایی دارند. در تولید این مدل چوب‌ها از حرارت بالغ ‌بر 180 درجه بالای صفر برای بالا بردن مقاومت آن استفاده می‌کنند. از ترموودهای اس در محیط داخلی ساختمان، اتصالات در محیط خشک، مبلمان، سونا و پنجره‌ها استفاده می‌کنند.. این مدل چوب در نماهای بیرونی ساختمان کاربرد چندانی ندارد.

خرید ترموود نوع دی در مشهد

ترموود نوع دی برخلاف مدل ترمو سی بهتر عمل می‌کند. در صورتی که قصد خرید چوب ترموود را دارید ما به شما این چوب را پیشنهاد می‌کنیم. مدل دی به دلیل مقاومت و استقامت بسیار بالای خود نسبت به مدل سی این قابلیت را دارد که در نماها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل را در مرحله تولید معمولا تا 220 درجه بالای صفر حرارت داده و استحکام آن را در شرایط محیطی بسیار بالا می‌برند. از جمله کاربردهای این چوب می‌توان به نمای بیرونی ساختمان، نمای داخلی ساختمان، درب‌های بیرونی، تابلوهای چوبی، مبلمان و دیوار اشاره کرد.

ترموود نرم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

ترموودهای نرم از درختانی مانند سرو، صنوبر و کاج ساخته می‌شوند. اصولا چوب‌های نرم ترموود می‌توانند در صورت گذراندن فرآیند حرارتی در نماهای ساختمانی استفاده شوند. در ضمن باید یادآوری شویم که چگالی این چوب‌ها در مقایسه با دیگر ترموودها پایین‌تر است.

ترموود سخت

ترموود سخت پراستفاده ترین کاربرد را در ساخت نمای بیرونی ساختمان دارند. چوب‌های ترمو سخت چگالی بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی از خود نشان می‌دهند. ترمو سخت از درختان پهن برگی مانند گنجشک و افرا ساخته می‌شوند. بعضی از چوب‌های ترموود از مغز درخت ساخته می‌شود. این نوع ترموودها کیفیت بسیار بهتر و ماندگاری بالاتری را دارند. ضخامت استاندارد این نوع چوب‌ها چیزی حدود 18 تا 21 سانتی متر است. در صورتی که کمتر یا بیشتر از این اندازه بود باید بدانید که چوب استاندارد نیست.

نکاتی برای خرید ترموود

اولین نکته‌ای که باید به منظور خرید ترموود در مشهد به آن توجه داشته باشید این است که نباید هیچ نوع ترکی روی سطح چوب ترموود باشد. موردی بعدی اینکه اگر مشاهده کردید که لکه‌های تیره‌رنگ روی سطح چوب وجود دارد به‌هیچ‌عنوان خریدی انجام ندهید. در صورت امکان برای خرید از چند شرکت معتبر نمونه چوب استاندارد تهیه کنید.

از دیگر نکاتی که باید در زمان خرید ترموود به آن‌ها توجه کنید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گره‌های ترموود، پروانه‌ای و منظم است
  • ترموهایی که مغز روشنی دارند غیراستاندارد و تقلبی هستند
  • ترموود گرید A هیچ نوع گره سوخته‌ای در سطح خود ندارد

شرایط نگهداری از ترموود

با وجود مقاومت بالای ترموود در برابر شرایط جوی متنوع و همین‌طور حشرات موذی و البته دوام زیاد آن، اما باید برخی نکات برای نگهداری از این محصول و افزایش عمر آن رعایت شوند. برای نمونه مکان مناسب نگهداری ترموود در انبار، جایی است که کمترین میزان رطوبت وجود داشته باشد و تاحدامکان خنک باشد. نگهداری ترموود اصولاً در مکان مسقف بهتر است و ضمناً لازم است تا چوب‌های ترمو به‌صورت افقی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در نگهداری از چوب ترمو مدنظر داشت، استفاده از کاور پلاستیکی و محافظ چوب است. اگر قصد محافظت از چوب را دارید، توصیه می‌کنیم این محصول با زمین تماس مستقیم نداشته باشد. به‌علاوه باید زیر چوب‌ها تیرک‌های نگهدارنده باشد تا چوب منحنی نشود. در زمان استفاده از ترموود باید آن را چند ساعت از انبار خارج کنید تا دمای چوب با محیط انطباق پیدا کند و سپس از آن استفاده کنید.

مقایسه قیمت خرید ترموود در مشهد با دیگر مناطق کشور

همان‌طور که گفتیم بسیاری از افراد قیمت چوب ترموود در مشهد را نمی‍‌دانند و به دنبال راهی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن هستند. به علت وجود برخی از عوامل و تأثیر آن‌ها نمی‌توان یک مبلغ ثابت و مشخص برای قیمت خرید چوب ترموود در مشهد بیان کرد.

برخی از این عوامل را در ادامه مطلب بیان می‌کنیم:

  • شرایط اقتصادی منطقه روی قیمت ترموود در مشهد تأثیرات زیادی می‌‌گذارند
  • هزینه حمل‌ونقل مصالحی مانند ترموود در مشهد بسیار بالا است
  • میزان عرضه و تقاضا برای ترمو روی قیمت آن تأثیر دارد. به صورتی که به علت افزایش طرف‌داران ترموود در مشهد به شکل روزانه، تقاضا برای این محصول زیاد است؛ اما شرکت‌های معتبر اندکی مانند پارس آرای کوهستان برای عرضه ترموود در مشهد وجود دارند
  • قیمت و نوسانات دلار و ارز روی قیمت چوب ترموود در مشهد تأثیر بسیاری دارند

خرید ترموود در مشهد با خدمات پارس آرای کوهستان

از مهم‌ترین امتیازات ترموود می‌توانیم به مقاومت و طول عمر بالا، عایق بودن، کیفیت رنگ مناسب و پایداری آن در شرایط آب‌وهوایی مختلف اشاره کنیم. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مراکز باسابقه در زمینه فروش و نصب انواع ترموود است که در شهر مشهد نیز خدمات خود را به هم‌وطنان ارائه می‌کند.

اگر ساکن شهر مشهد هستید و به دنبال ترموودی باکیفیت برای پروژه‌های خود می‌باشید، بهتر است مجموعه ما را انتخاب کنید. زیرا ترموودهای ما از یکی از قطب‌های اصلی تولید ترموود در جهان یعنی استونی وارد کشور می‌شوند.

سؤالات متداول

قیمت خرید ترموود در مشهد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

کیفیت، برند، کشور تولیدکننده، مدل و رنگ و نوع محصول از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت ترموود تأثیر بسیاری دارند.

آیا در پارس آرای کوهستان امکان مقایسه قیمت‌ها وجود دارد؟

در صفحه مربوط به ترموود در سایت پارس آرای کوهستان می‌توانید انواع مدل‌های ترموود را مشاهده و قیمت آن‌ها را با جزئیات برای خرید با یکدیگر مقایسه کنید.

برچسب ها: