بهترین چوب‌های ترموود وارداتی از کشورهای گوناگونی نظیر فنلاند، استونی، آلمان و روسیه تهیه می‌شود. در کشور ما نیز بهترین ترموودها توسط شرکت پارس آرای کوهستان وارد می‌شوند. درواقع این نوع چوب یکی از چوب‌های وارداتی محبوب در کشور است. در ایران ترموودهای وارداتی متفاوتی و باکیفیت‌های گوناگونی در بازار وجود دارد. به همین سبب باید از یک واردکننده معتبر این چوب را تهیه کرد. به یاد داشته باشید که فروشگاه پک وود و شرکت پارس آرای کوهستان، از بهترین واردکنندگان چوب ترموود هستند.

همچنین توصیه می‌شود که برای کسب اطلاعات مفید و ضروری درباره ترموود واردتی ادامه مقاله را مطالعه کنید.

ترموود چه نوع چوبی است؟
ترموود چه نوع چوبی است؟

ترموود چه نوع چوبی است؟

ترموود (Thermowood) یک نوع چوب نرم و طبیعی است که استحکام و مقاومت بالایی دارد. چوب ترموود از طریق حرارت دادن چوب ترمو تولید می‌شود. همچنین در هنگام تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین برای محیط‌زیست ضرری ندارد. درمجموع ترموود چوبی یک‌دست، خالص و زیبا است.

این چوب در کوتاه‌ترین زمان و به‌راحتی نصب می‌شود. همچنین مقاومت بالایی دارد و ضدآب و عایق است. به همین سبب در اغلب موارد از آن در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. در واقع ازآنجایی‌که بسیار مقاوم و زیبا است؛ برای نمای ساختمان بهترین گزینه خواهد بود.

جالب است بدانید که ابعاد این چوب تغییر نمی‌کند. درواقع چوب‌های زیادی با تغییرات دمایی، منقبض و منبسط می‌شوند و با گذر زمان ابعاد آنها تغییر می‌کند؛ اما ابعاد چوب ترموود به‌هیچ‌عنوان تغییر نخواهد کرد. همچنین در چوب ترموود بر خلاف ترمو، جذب رطوبت از محیط به مقدار کمی صورت می‌گیرد. این ویژگی سبب شده تا از ایجاد درز و ترک در چوب جلوگیری شود. افزون بر این موارد، ترموود پوسیده نمی‌شود و در برابر حمله حشرات نیز مقاوم است. در مکان‌هایی که حشرات موذی و عوامل پوسیدگی فراوانی وجود دارد؛ از این چوب استفاده می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد؛ هنگام تولید این چوب از حرارت بسیار بالایی استفاده می‌شود. این حرارت سبب شده تا مواد مغذی بافت چوب از بین بروند؛ بنابراین حشرات به چوب حمله نخواهند کرد. همچنین هنگام تولید ترموود تمام باکتری‌های چوب از بین خواهد رفت؛ چراکه محیط تولید، حرارت زیادی دارد. با ازبین‌رفتن باکتری‌ها، ترمو به یک چوب مرغوب و استریل شده تبدیل می‌شود.

ترموود وارداتی

چوب ترموود را از هر کشوری می‌توان وارد کرد؛ اما فنلاند، استونی، آلمان و روسیه جزو بهترین‌ها در حوزه تولید این نوع چوب هستند.

ترموود وارداتی
ترموود وارداتی

ازآنجایی‌که محصولات چوبی مختلفی در بازار وجود دارد؛ ممکن است هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. برای ازبین‌رفتن این سردرگمی باید از شرکت‌های معتبر، ترموود وارداتی را تهیه کنید تا کیفیت محصولتان تضمین شود. فراموش نکنید که فروشگاه پک وود و شرکت پارس آرای کوهستان از معتبرترین واردکنندگان چوب ترمودد هستند. درمجموع چوب‌های وارداتی کیفیت‌های متفاوتی دارند و باقیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. همچنین چوب‌های زیادی را به نام Thermowood می‌فروشند که اصلا شباهتی به خود ترموود ندارد. به همین سبب حتما از یک فروشگاه قابل اعتماد محصول خود را خریداری کنید.

در این رابطه خواندن مقاله ” مزایای چوب ترموود | یک چوب مدرن برای دکوراسیون و سازه‌های مدرن ” میتواند مفید باشد !

یک ترموود وارداتی اصل، نشانی از استانداردهای انجمن بین‌المللی ترموود فنلاند را بر روی خود دارد. البته وجود علامتی از این استانداردها، به معنای کیفیت بالای محصول نخواهد بود. بر اساس این استاندارد، ترموود دارای دو درجه کیفیت A و B است. A کیفیت بالاتری دارد؛ بنابراین در چوب، ترک و گره سوخته کمتری دیده می‌شود. همچنین در روند تولید محصولات A از ابزارهای بهتری استفاده می‌شود. درمجموع شرکت‌های تولیدکننده فنلاندی نیز می‌توانند چوب خود را باکیفیت‌های مختلفی تولید کنند.

تماس با ما

نوع چوب ترموود وارداتی بسیار مهم است. درواقع چوب درختان بعضی از کشورها بهتر و مناسب‌تر هستند. برای تولید باکیفیت‌ترین ترموود، از چوب درختان کاج شمال فنلاند استفاده می‌شود. همچنین چوب درختان کاج جنوب این کشور نیز برای تولید ترموود یک گزینه عالی خواهند بود؛ اما درختان شمالی مناسب‌تر هستند. پس از درختان فنلاندی، درختان کاج کشور استونی نیز بسیار باکیفیت هستند. درمجموع درختان کاج موجود در اسکاندیناوی و شمال اروپا برای تولید ترموود بسیار عالی هستند. حتما هنگام خرید از نوع چوب مطلع شوید و کیفیت آن را بررسی کنید.

چوب ترموود وارداتی و مشخصات آن

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم؛ حتما از اصل بودن ترموود واردتی اطمینان حاصل نمایید. چوب‌های تقلبی زیاد در بازار وجود دارند که برای آنها قیمت‌های بسیار بالایی در نظر می‌گیرند. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود از یک واردکننده معتبر مانند شرکت پارس آرای کوهستان، این محصول را تهیه کنید. می‌توانید از گمرکات جمهوری اسلامی ایران برای اصل بودن چوب استعلام بگیرید. اگر شرکتی ادعای نمایندگی داشت؛ درخواست کنید که مدارک مربوطه را به شما نشان دهد یا این موضوع را از خود شرکت خارجی مدنظر استعلام بگیرید.

ترموود داخلی و خارجی
ترموود داخلی و خارجی

درمجموع ترموود وارداتی اصل در مواجه با نم و رطوبت باد نمی‌کند. یک محصول باکیفیت که در برابر حمله حشرات بسیار مقاوم است و سطح صافی دارد. همچنین ترموودهایی که مغز روشنی دارند؛ بی‌کیفیت یا تقلبی هستند. وجود لکه‌های تیر روی سطح چوب نیز از دیگر مشخصات چوبی بی‌کیفیت و تقلبی، تلقی می‌شود.

ترموود داخلی و خارجی

خوب است بدانید که در ایران یک تولیدکننده وجود دارد که مجوزهای لازم بر اساس استانداردهای انجمن بین‌المللی ترموود فنلاند برای تولید ترموود را اخذ کرده است. چوب این تولیدکننده از جنگل‌های روسیه تأمین می‌شود. ممکن است میزان کیفیت چوب ایرانی و وارداتی یکسان نباشد؛ اما ترمودد ایرانی قیمت پایین‌تری دارد. به‌طورکلی ترموودی که از اروپا یا فنلاند وارد شود؛ زیباتر است و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

ترموودها چه ایرانی باشد و چه وارداتی، بسیار سبک‌وزن هستند و به‌راحتی نصب می‌شوند. البته ترموود وارداتی عایق بهتری برای سروصدای بیرون از ساختمان است. همچنین نوع خارجی آن مقاومت بی‌نظیری در برابر تغییرات دمایی و رطوبتی از خود نشان می‌دهد. درمجموع اگر چوب، محصول کشور فنلاند باشد؛ پایدارتر است و طول عمر بیشتری دارد. جالب است بدانید که تمام ترموودها می‌توانند رطوبت فضاهای داخلی را تا حد زیادی کنترل کنند.

ترموود داخلی و خارجی
ترموود داخلی و خارجی

سخن پایانی

به‌طورکلی اغلب ترموودهای وارداتی، محصول کشور استونی فنلاند هستند که از بهترین چوب‌ها محسوب می‌شوند. همچنین ترموودها در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی به کشور وارد می‌شوند که قیمت آن‌ها بر اساس مترمربع و نرخ دلار محسوب خواهد شد.

در آخر امید است که اطلاعات مفیدی درباره ترموود کسب کرده باشید تا بتوانید با آگاهی و دانش لازم ترموود وارداتی خود را از فروشگاه پکوود تهیه کنید.

 

برچسب ها: