ترموود ؛ متریالی کاربردی برای طراحی دکوراسیون تراس و سقف‌ها

اگر به دنبال یک طراحی جذاب، شیک، کاربردی، مقاوم و همه‌جانبه‌ هستید، استفاده از چوب ترموود بهترین گزینه برای شما است. فرایند تولید متفاوت این متریال باعث شده است تا علاوه بر افزایش مقاومت آن در برابر ضربه، رطوبت، حشرات و آب، کاربردهای فراوانی نیز در سبک معماری مدرن و کلاسیک داشته باشد. به همین دلیل طراحان دکوراسیون‌ برای دستیابی به بالاترین میزان زیبایی، ترموود را برای بخش‌های مختلف ساختمان‌ مانند نرده‌ها، آیتم‌های دکوری، دیوارپوش‌ها، دکینگ و سقف و تراس در نظر می‌گیرند.

ترموود ؛ متریالی کاربردی برای طراحی دکوراسیون تراس و سقف‌ها

چرا از ترموود برای زیر سقف و تراس استفاده می‌کنند؟

ترموود به دلیل فراوری متفاوت خود، کاربردهای گسترده‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از این متریال برای تراس‌ها و زیر سقف آن‌ها، علاوه بر افزایش زیبایی و مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌وهوایی، بسیاری از هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. کاربردهای بالای ترموود باعث شده تا این متریال انتخاب اول طراحان برای طراحی سقف‌های فروشگاه‌ها، بالکن‌ها، خانه‌های ویلایی، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها باشد.

مهم‌ترین دلایل استفاده از ترموود برای زیر سقف و تراس عبارت‌اند از:

  • نصب ساده
  • زیبایی‌ خیره‌کننده
  • نظافت آسان
  • بالاترین میزان مقاومت در برابر حرارت، آب و حمله حشرات

استفاده از ترموود برای تراس یا زیر سقف چه مزایایی دارد؟

ترموود انتخاب بسیاری از افراد برای ایجاد یک فضا زیبا و آرامش‌بخش برای طراحی تراس و بالکن‌ها است. چوب‌هایی که در این بخش از ساختمان‌ها به کار می‌روند از نوع چوب‌های مصنوعی و فراوری شده ترموود هستند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر بارش باران یا نم دارند. مقاومت بالای ترموود در برابر آب باعث شده علاقه‌مندان به انواع دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک بدون دغدغه پوسیدگی یا آسیب به چوب، با آسودگی خاطر از این متریال در تراس یا زیر سقف‌ها استفاده کنند.

علاوه‌برآن استفاده از ترموود برای تراس مزایای دیگری دارد که برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • ایجاد جلوه‌ای شیک، خاص و آرامش‌بخش در محیط
  • مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • سازگار با انواع سبک‌های دکوراسیون
  • مقاومت بالا در برابر آسیب‌های حشرات مانند موریانه
  • ترکیبی منحصربه‌فرد از زیبایی رنگ‌ها
  • گرما بخشیدن به محیط باتوجه‌به فراوری تحت‌فشار آن و بهترین گزینه برای افزایش گرمای تراس در زمستان
  • استفاده از تخته‌های اریب ترموود برای عرشه‌های تراس، با کاهش فاصله تکنولوژیکی به 3 تا 5 میلی‌متر، امنیت ساکنین را افزایش می‌دهد
  • سهولت در نظافت به دلیل برخورداری از یک سطح صاف

مزایای استفاده از ترموود برای تراس یا زیر سقف

استفاده از ترموود در بالکن‌ها؛ پیشنهادی مناسب برای طراحی‌ مدرن

یکی از مهم‌ترین کاربردهای چوب ترموود برای دکوراسیون تراس و بالکن، استفاده از آن‌ها به‌عنوان نرده‌هایی مقاوم و کاربردی است. نرده‌های ترموودی برای تراس باید از الوارهای قطر 26 میلی‌متری به بالا باشند که بتوان به آن‌ها تکیه کرد. مناسب‌ترین الوار برای طراحی نرده‌های بالکن و تراس، الوارهای ترموود با قطر 42 هستند که بالاترین میزان مقاومت در برابر فشار و وزن سنگین را دارند. شما به‌راحتی می‌توانند الوارهای ترموودی را با انواع سبک‌های دکوراسیون سازگار کنید.

انعطاف در طراحی متناسب با اندازه تراس

طراحان حرفه‌ای برای افزایش فضای نشستن در بالکن‌ها و تراس، دیوارها، کف و تمام فضای این محل را با چوب ترموود می‌پوشانند. انعطاف‌پذیری ترموود برای طراحی تراس‌های کوچک و بزرگ، امکان مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا متناسب با فضایی که در اختیار دارید، بهترین چیدمان را داشته باشید.

ویژگی‌های تایل‌های ترموود برای زیر سقف و تراس

کاربردهای چوب ترموود در تزیینات دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار فراوان است. تایل‌های این متریال در ابعاد گوناگون بریده می‌شوند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. ویژگی‌های تایل‌های ترموود استفاده از آن را به مناسب‌ترین گزینه برای طراحی زیر سقف و تراس خانه‌ها تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های تایل‌های ترموود برای زیر سقف و تراس

به‌طورکلی ویژگی‌های ترموود برای زیر سقف و تراس عبارت‌اند از:

  • تایل‌های ترموود برای تراس نیازی به زیرسازی ندارند
  • روش نصب آن‌ها به‌صورت کلیک‌های نر و ماده است و داخل هم چفت می‌شوند
  • این تایل‌ها تناسب رنگی جذابی را بین رنگ چوب بالکن و رنگ سبز درختان به وجود می‌آورند
  • به دلیل ضد آب بودن به‌سادگی می‌توان تراس‌های ترموودی را با آب شست و نظافت کرد

برای ساخت تراس از جنس ترموود به نکات زیر توجه داشته باشید

برای بهره‌مندی از بالاترین میزان مقاومت و زیبایی چوب‌های ترموود در تراس و بالکن، باید پیش از ساخت به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات ساده اما مهم تأثیر بالایی در تناسب میان آیتم‌های دکوراسیون و افزایش طول عمر سازه ترموودی دارند که عبارت‌اند از:

  • استفاده از رنگ مخصوص: باید برای رنگ‌آمیزی ترموودهای تراس از رنگ‌های مخصوص استفاده کرد تا با تغییر طیف رنگی آن و ایجاد لایه محافظ بر روی چوب، ترموود در برابر اشعه مستقیم نور آفتاب و باران‌های اسیدی محافظت شود. رنگ‌های دیگر مقاومت این متریال را کاهش می‌دهند
  • زیرسازی با سطحی صاف و با شیب ملایم: زیرسازی کف سالن باید دارای زاویه‌ای مناسب با شیب کنونی تراس یا بالکن بوده و نحوه تنظیم زاویه‌های شیب بندی ترموود با این زوایا باید دقیقاً مطابق با شیب کف‌سازی باشد
  • تمیز بودن متریال: متریال مورد استفاده برای کف‌سازی بالکن باید کاملاً صاف و عاری از آلودگی باشند؛ مانند سرامیک یا موزائیک
  • اهمیت شیب بندی کف: این موضوع برای تخلیه آب ناشی از باران در کف تراس، اهمیت بالایی دارد

نکاتی برای ساخت تراس از جنس ترموود

تجربه بهترین اجرای ترموود زیر سقف و تراس با پارس آرای کوهستان

استفاده از چوب‌های ترموود برای دکوراسیون داخلی، بسیار گسترش پیدا کرده است. بااین‌حال شرکت‌های محدودی وجود دارند که نوع اصلی و فنلاندی آن را برای کاربردهای تزییناتی مورد استفاده قرار می‌دهند. پارس آرای کوهستان به‌عنوان اولین و معتبرترین عرضه‌کننده محصولات ترموودی در ایران، طیف متنوعی از باکیفیت‌ترین محصولات را به شما ارائه می‌دهد. این مجموعه با طراحی انواع نما، پارکت‌ها، دکینگ‌ و سازه‌های چوبی مانند آلاچیق و پرگولا و سایر آیتم‌های دکوری از جنس ترموود، بهترین محصولات را در این زمینه به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تمام خدمات ارائه‌شده توسط پارس آرای کوهستان ، از سایت این مجموعه بازدید کنید.

برچسب ها: