دیوارپوش ترموود؛ تجلی زیبایی و مقاومت در دکوراسیون داخلی

با انتخاب دیوارپوش متناسب با محیط می‌توان جلوه دکوراسیون را ارتقا داد. متریال‌های چوبی مقاوم مانند ترموود از مناسب‌ترین متریال‌ها برای اجرای دیوارپوش هستند. دیوارپوش ترموود مزایای متنوعی دارد و به همین دلیل کاربردهای آن نیز گسترده است و در انواع دکوراسیون‌ها قابل‌استفاده می‌باشد. علاوه بر دو فاکتور مقاومت و زیبایی که دیوارپوش ترموود در آن بی‌نظیر است، دیوارپوش‌های ترموود از نظر شکل و رنگ متنوع هستند و در طرح‌های گوناگون متناسب با هر سلیقه‌ای تولید می‌شوند. در حقیقت چوب ترموود که بر اثر فرایندهای حرارتی بر چوب خام به دست می‌آید، امروزه به بهترین متریال برای اجرای دیوارپوش تبدیل شده است. در این مطلب با برخی از طرح‌های لوکس در انواع دیوارپوش چوبی ترموود آشنا می‌شویم.

دیوارپوش ترموود چیست؟

چوب همواره یکی از اصلی‌ترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی به شمار می‌آمده است. امروزه با پیشرفت فناوری‌‌های گوناگون، برتری ترموود نسبت به چوب خام ثابت شده است و حالا ترموود در لیست متریال‌های پرکاربرد برای اجرای سازه‌هایی مانند دیوارپوش، کف‌پوش و… در رتبه‌های اول قرار دارد. دیوارپوش ترموود با مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت، ضربه و فشار، نفوذ حشرات، عوامل جوی و… تأثیر به سزایی در افزایش مقاومت دکوراسیون دارد. علاوه بر مقاومت، متریال چوبی ترموود با بافت و جلای طبیعی چوب و تنوع بالا در رنگ و طرح، در زیباسازی جلوه دکوراسیون بسیار مؤثر است؛ بنابراین شما می‌توانید باتوجه‌به سایر آیتم‌های دکوراسیون، از بین انواع دیوارپوش چوبی ترموود بهترین طرح را انتخاب کنید.

‌انواع دیوارپوش چوبی ترموود بر اساس رنگ و طرح

همان‌طور که گفته شد، تنوع بالا در رنگ و طرح، یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ترموود برای اجرای دیوارپوش است. ترموود به دلیل مقاومت مکانیکی بالا و انعطاف‌پذیری ایده‌آل، در انواع شکل‌ها و طرح‌های دلخواه قابل‌تولید است و در انواع سازه‌های چوبی با هر نوع عملکرد مکانیکی قابل‌اجرا می‌باشد. دیوارپوش که یکی از محبوب‌ترین کاربردهای ترموود است نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل سفارش است و در انواع محیط‌های ادارات، مراکز تجاری، منازل، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و… اجرا می‌شود. در ادامه با برخی از طرح‌ها در انواع دیوارپوش چوبی ترموود آشنا می‌شویم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.ل،ريال آل

دیوارپوش چوبی ترموود با چیدمان افقی

یکی از ویژگی‌های دیوارپوش چوبی ترموود، که فقدان آن با سایر متریال‌های فلزی، سنگی، سرامیکی و… باعث ایجاد محدودیت در اجرا می‌شود، امکان چیدمان الوارهای ترموود به شکل دلخواه است. چیدمان الوارهای ترموود به‌صورت افقی یکی از بهترین روش‌ها برای تأکید بر عریض بودن و وسعت محیط است و باعث می‌شود که اتاق‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند؛ بنابراین شما باید باتوجه‌به محل نصب دیوارپوش ترموود، متراژ محیط، سایر آیتم‌های موجود در دکوراسیون و … بهترین روش چینش الوارهای ترموود را تعیین کنید. چینش الوارهای ترموود با جلای طبیعی به‌صورت افقی، برای اتاق‌های پذیرایی، آشپزخانه، هال، اتاق‌خواب، گاراژ، سالن فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها… در ایجاد محیطی دنج و دلباز مؤثر است.

دیوارپوش ترموود با چیدمان عمودی

همان‌طور که گفته شد، چیدمان افقی دیوارپوش ترموود باعث می‌شود که عرض محیط بیشتر به نظر برسد و در نتیجه، سایر آیتم‌های دکوراسیون بیش‌ازپیش جلوه‌نمایی کنند. تفاوت اصلی دیوارپوش عمودی ترموود اما برای تأکید بر ارتفاع سقف مناسب است. شما می‌توانید با اجرای دیوارپوش ترموود به‌صورت عمودی، بر ارتفاع دیوارها تأکید کنید تا با محیط این روش دل‌بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد؛ بنابراین اگر برای اجرای دیوارپوش چوبی در محیط‌های با دیوارهای مرتفع، به دنبال بهترین نوع چیدمان هستید، با چیدمان عمودی، ارتفاع سقف و دیوارها بیش‌ازپیش نمایان می‌شوند. شما از دیوارپوش عمودی ترموود می‌توانید برای افزایش زیبایی محیط در لابی‌ها، کتابخانه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژ و مال‌ها، ادارات و… استفاده کنید.

دیوارپوش ترموود با چیدمان مورب

چیدمان الوارهای ترموود به‌عنوان دیوارپوش، فقط به‌صورت افقی و عمودی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید متناسب باسلیقه خود و متراژ محیط، الوارهای ترموود را به‌صورت مورب یا حتی نامنظم، با اشکال هندسی و غیرمهندسی روی دیوار نصب کنید. البته در بین انواع دیوارپوش چوبی ترموود، این روش طرف‌داران خاص خود را دارد و برای برخی از محیط‌ها مناسب است. این نوع چیدمان دیوارپوش ترموود، تمرکز را به دیوارها معطوف می‌کند و از جلوه‌نمایی سایر آیتم‌های دکوراسیون می‌کاهد؛ بنابراین بهتر است از این دیوارپوش در محیط‌های شلوغ استفاده نکنید.

برخی از بهترین محیط‌ها برای استفاده از دیوارپوش ترموود با چیدمان مورب عبارتند از:

  • لابی هتل
  • لابی ساختمان‌
  • مراکز آموزشی مانند دانشگاه
  • کافه‌ها و رستوران‌ها
  • پذیرایی و هال با متراژ زیاد
  • فروشگاه‌ها و مال‌ها
  • ادارات
  • انواع سالن‌های بزرگ

دیوارپوش چوبی روشن؛ از بهترین گزینه‌ها در انواع دیوارپوش چوبی ترموود

زمانی که از تنوع رنگی دیوارپوش ترموود حرف به میان می‌آید، منظور این است که شما می‌توانید با انواع دیوارپوش چوبی ترموود، تأثیرات به سزایی در تنظیم نور محیط بگذارید. استفاده صحیح و به‌اندازه از رنگ‌های روشن در دکوراسیون، به‌روشنی و درخشندگی دکوراسیون می‌افزاید و در بزرگ‌تر به‌نظررسیدن محیط نیز مؤثر است. شما می‌توانید با استفاده از دیوارپوش ترموود به رنگ روشن، کمبود نور در محیط را تا حد زیادی جبران کنید. همچنین به دلیل خاصیت رنگ‌پذیری ترموود، شما می‌توانید با انتخاب بهترین رنگ روشن، علاوه بر افزایش روشنایی در محیط، جلوه‌ای خاص و لوکس در محیط خانه، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز اداری و… ایجاد کنید.

دیوارپوش ترموود تیره؛ از محبوب‌ترین انواع دیوارپوش ترموود بر اساس رنگ

برخلاف ترموود روشن، دیوارپوش ترموود با رنگ‌های تیره و سنگین، از جلوه‌نمایی دیوارها می‌کاهد. در طراحی دکوراسیون مدرن، دیوارپوش چوبی تیره یکی از مؤثرترین سازه‌ها به شمار می‌آید. با رنگ‌های تیره در دیوارها، می‌توانید تمرکز مراجعه‌کنندگان را به جزئیات دکوراسیون جلب کنید و با جلوه‌نمایی سایر آیتم‌های دکوراسیون آن‌ها را در محیطی کاریزماتیک میخکوب کنید. توصیه می‌شود که از دیوارپوش ترموود تیره، در محیط‌های با عرض و ارتفاع کم استفاده نکنید؛ چرا که رنگ‌های تیره مانند مشکی در دیوارها باعث می‌شوند که فضا بیش از حد جدی، کوچک و خفه‌کننده به نظر برسد. می‌توانید با دیوارپوش تیره در محیط‌هایی مانند اتاق ریاست، لابی ادارات و هتل‌ها، سالن غذاخوری و… جلوه‌ای شیک و خیره‌کننده ایجاد کنید.

با دیوارپوش ترموود، فضایی شیک و لوکس در دکوراسیون ایجاد کنید

نقش دیوارها در جلوه دکوراسیون غیرقابل‌انکار است. در حرفه طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی، برای ارتقای جلوه محیط، از دیوارپوش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که مقاوم‌ترین و زیباترین آن‌ها دیوارپوش ترموود است. دیوارپوش ترموود در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود و در انواع محیط‌ها قابل‌اجرا است.

مجموعه پارس آرای کوهستان باعرضه ترموود باکیفیت و وارداتی، امکان استفاده از این متریال مقاوم و زیبا را فراهم می‌کند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه با سایت مجموعه و برقراری تماس با کارشناسان، علاوه بر تهیه دیوارپوش ترموود، سفارش خود را برای نصب و اجرای اصولی در طرح و رنگ دلخواه ثبت کنید.

سؤالات متداول

آیا دیوارپوش ترموود در کافه قابل‌استفاده است؟

ترموود در طراحی دکوراسیون کافه‌ها و رستوران‌ها بسیار کاربرد دارد و شما می‌توانید از این متریال مقاوم و زیبا در انواع بخش‌های دکوراسیون کافه استفاده کنید. استفاده از دیوارپوش ترموود می‌تواند یکی از اولین قدم‌ها برای زیباسازی دکوراسیون کافه‌ها باشد.

تی‌وی وال ترموود چه تأثیراتی در دکوراسیون دارد؟

تی‌وی‌وال ترموود یکی از سازه‌ها در طراحی دکوراسیون مدرن است. با استفاده از دیوارپوش ترموود در پشت تلویزیون، زیبایی دکوراسیون تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در اغلب دکوراسیون‌ها، آیتم‌ها رو به تلویزیون چیده می‌شوند و با استفاده از تی‌وی‌وال ترموود می‌توانید بر جلوه دکوراسیون تأثیر به سزایی بگذارید.

ترموود با چوب کدام درختان تولید می‌شود؟

معمولاً در ساخت ترموود از چوب درختان کاج و زبان‌گنجشک استفاده می‌شود.

برچسب ها: