آیا عبارت «سبک معماری سبز» به گوشتان خورده است؟ آیا از تأثیر عواملی همچون تأثیر پارکت در معماری سبز اطلاعی دارید؟ معماری سبز یا معماری پایدار یکی از جدیدترین و پرطرف‌دارترین سبک‌های معماری در جهان است. ما در این مقاله قصد داریم که این موضوع را برای شما بشکافیم و همچنین شما را با عوامل و اجزا مؤثر در دکوراسیون داخلی معماری سبز همچون پارکت‌ها بیشتر آشنا سازیم. پس تا انتهای مطلب با ما بمانید.

تعریف معماری سبز
تعریف معماری سبز

تعریف معماری سبز

معماری سبز یکی از جدید‌ترین جنبه‌های عرصه ساخت‌و‌ساز در دنیای مدرن امروزی است. ممکن است کنار هم قرارگرفتن عبارت «سبز» و «مدرن» کمی دور از ذهن و عجیب باشد؛ اما در بطن داستان به این شکل نیست. انسان‌ها بخشی از طبیعت هستند و هرچقدر تلاش کنند تا از آن دور شوند بیشتر به آرامش و سلامت زندگی خود لطمه می‌زنند. در واقع معماری سبز توانست تا حد زیادی، شکاف بین مدرنیته و طبیعت را در فضای داخلی و خارجی محیط زندگی انسان‌ها پر کند. در این سبک معماری سعی می‌شود که مواد ساختمانی به‌کاررفته، نوع طراحی ساختمان و… به‌گونه‌ای باشند که هیچ یا کمترین آسیب ممکنه را به طبیعت وارد کنند. جالب است بدانید به معماری سبز، معماری پایدار نیز گفته می‌شود که این سبک دوستدار طبیعت است.

در این مقاله قصد داریم که کمی بیشتر با معماری سبز داخلی آشنا شویم. در معماری سبز داخلی عوامل زیادی دخیل هستند تا حس آرامش‌بخش طبیعت را به ساکنین خانه القا کنند؛ برای مثال می‌توان به تأثیر پارکت در معماری سبز اشاره کرد. پارکت‌ها یکی از اجزای اصلی خانه‌هایی هستند که در آن‌ها معماری پایدار پیاده‌سازی شده است.

مزایای معماری سبز

این سبک از معماری می‌تواند مزایای زیادی را برای افراد به ارمغان بیاورد؛ از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معماری سبز از هدررفت انرژی مانند انرژی گرمایی و نور جلوگیری می‌کند که همین مورد موجب کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.
  • ساختمان‌هایی که معماری سبز یا پایدار در آن‌ها پیاده‌سازی شوند، قیمت بیشتری خواهند داشت؛ همین عامل می‌تواند افراد را مجاب کند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
  • از نظر روان‌شناختی این معماری می‌‌تواند حس آرامش را به شما القا کند.
  • این سبک از معماری دوستدار محیط‌زیست بوده و کمترین آسیب را به آن وارد می‌کند.
  • در سبک معماری سبز، دکوراسیون و طراحی ساختمان به‌گونه‌ای انجام می‌شود که همه اجزا، هارمونی بسیار زیبایی با هم داشته باشند.
  • اگر مجری و شرکتی حرفه‌ای را برای تهیه اجزا دکوراسیون خانه، برای مثال پارکت‌های ساختمان انتخاب کردید، می‌توانید از کیفیت و موردپسند بودن نتیجه کار اطمینان حاصل کنید. شرکت پارس آرای کوهستان یکی از شرکت‌های حرفه‌ای و باتجربه در زمینه ارائه پارکت‌های زیبا و بادوام در ایران برای سبک معماری سبز است.
پارکت چیست؟ | تأثیر پارکت در معماری سبز
پارکت چیست؟ | تأثیر پارکت در معماری سبز

پارکت چیست؟ | تأثیر پارکت در معماری سبز

پارکت‌ها از محبوب‌ترین کف‌پوش‌های ساختمان در جهان به شمار می‌روند و به علت تنوع در رنگ و طرح خود بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. پارکت‌ها در واقع صفحات و لایه‌های نازکی از چوب و سایر موارد هستند که برای پوشش زمین به کار می‌روند. از چوب درختانی همچون بامبو، زبان گنجشک، افرا، کاج و بلوط در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود.

پارکت‌ها از چهار سطح اصلی ساخته شده‌اند:

سطح اول

این سطح از سرامیک نوع کاغذی ساخته شده است که تا حدودی دارای خاصیت ضدآب است. این سطح کم‌هزینه‌ترین و ارزان‌ترین بخش پارکت است.

سطح دوم

این سطح در واقع بخش اصلی پارکت است که از جنس HDF یا MDF است. این لایه به‌هیچ‌عنوان ضد آب نیست. سطح دوم به مغز پارکت نیز معروف است.

سطح سوم

ظاهر و نمای خارجی پارکت‌ها را سطح سوم می‌نامند. این لایه درواقع ظاهر پارکت را می‌سازد و به لایه کاغذ دکوراتیو هم مشهور است. این سطح در تمامی انواع پارکت‌ها یکسان است.

سطح چهارم

این سطح از جنس پلی‌اورتان است. پلی‌اورتان نسبت به آب و خش مقاومت بالایی دارد. لازم به ذکر است که این لایه می‌تواند گرمای ضعیف را نیز تحمل کند و شعله‌ور نشود.

انواع طرح پارکت‌ها
انواع طرح پارکت‌ها

انواع طرح پارکت‌ها | تأثیر پارکت در معماری سبز

پارکت‌ها در طرح و رنگ‌های متفاوتی ارائه و تولید می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون رنگ پارکت‌های ساختمان خود را مشخص کنید. طیف رنگی پارکت‌ها بسیار گسترده است؛ رنگ‌های قهوه‌ای تیره و روشن، نسکافه‌ای، فندقی و… از رنگ‌های محبوب در پارکت‌ها به شمار می‌روند. طرح‌های اجرایی در پارکت‌ها نیز بسیار متفاوت و متنوع هستند به‌گونه‌ای که می‌توان گفت برای هر سلیقه‌ای، طرحی وجود دارد. پارکت‌ها می‌توانند دارای نقوش درشت طرح چوب باشند و یا طرحی از تنه درختان بر روی آن‌ها نمایان باشد. اگر شما از جمله افرادی هستید که از طرح‌های برگرفته از طبیعت خوشتان می‌آید، بهتر است به دنبال پارکت‌هایی بروید که دارای نقوش درشت طرح‌های تنه یا دایره‌های داخلی تنه درختان هستند.

در این رابطه خواندن مقاله ” انواع چوب پارکت ” میتواند مفید باشد !

استفاده از پارکت‌ها به‌عنوان کف‌پوش محدود به خانه‌ها نمی‌شود بلکه می‌توان از این کف‌‌پوش‌های زیبا در ادارات و اتاق‌های کنفرانس نیز بهره برد. در واقع استفاده از پارکت‌ها هیچ محدودتی ندارد. اگر پارکت‌های چوبی در فضای یک ساختمان کار شوند، می‌توانند اتمسفری گرم و صمیمی را برای ساکنین به ارمغان بیاورند. اگر مجری و شرکتی حرفه‌ای را برای تهیه پارکت‌های ساختمان انتخاب کردید، می‌توانید از کیفیت و موردپسند بودن نتیجه کار اطمینان حاصل کنید. شرکت پارس آرای کوهستان یکی از شرکت‌های حرفه‌ای و باتجربه در زمینه ارائه پارکت‌های زیبا و بادوام در ایران برای سبک معماری سبز است.

تأثیر پارکت در معماری سبز

همان‌طور که گفتیم پارکت‌ها یکی از اجزا اصلی دکوراسیون داخلی سبک معماری سبز هستند. برای مثال ساختمانی را تصور کنید که دارای یک دیوار بزرگ است که روی آن با گیاهان رونده مانند پوتوس پوشانده شده است؛ بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های این بخش از ساختمان به‌عنوان کف‌پوش، استفاده از پارکت‌های طرح چوب درشت با رنگ قهوه‌ای تیره است که می‌تواند هارمونی بسیار چشم‌نواز و زیبا را به ارمغان بیاورد. شرکت پارس آرای کوهستان از باتجربه‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات در زمینه پارکت است که در این زمینه بیش از 16 سال قدمت دارد. شما می‌توانید بعد از مشورت با متخصصان این شرکت، پارکت باکیفیت مدنظر خود را انتخاب کنید.

تأثیر پارکت در معماری سبز
تأثیر پارکت در معماری سبز

سخن آخر

معماری سبز یا معماری پایدار یکی از جدیدترین و پرطرف‌دارترین سبک‌های معماری در جهان است. ما در این مقاله به تشریح مقوله سبک معماری سبز پرداختیم و از مزایای این سبک از معماری سخن گفتیم؛ همچنین در ادامه به تشریح تأثیر به سزای انتخاب پارکت متناسب با معماری سبز داخلی پرداختیم. شرکت پارس آرای کوهستان از باتجربه‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات در زمینه پارکت است که در این زمینه بیش از 16 سال فعالیت دارد. شما می‌توانید پس از مشورت با متخصصان این شرکت، پارکت مدنظر خود را انتخاب کنید. کادر مجرب شرکت پارس آرای کوهستان دراسرع‌وقت سفارش شما را آماده و پارکت‌های ساختمان شما را به بهترین نحو نصب خواهد کرد.

برچسب ها: