نمای متفاوت دکوراسیون داخلی با بهترین نوع پارکت

یکی از بهترین انواع کفپوش‌ها، پارکت‌ها هستند. این کفپوش‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منازل دارند. از آنجایی که استفاده از این نوع کفپوش‌ها، انتخابی لوکس به شمار می‌آید لازم است تا با معیارهای انتخاب و خرید بهترین نوع پارکت، آشنا شویم. ازجمله این معیارها می‌توان به طرح و رنگ، جنس و ضخامت اشاره کرد. در این مطلب با این معیارها آشنا می‌شویم.

نمای متفاوت دکوراسیون داخلی با بهترین نوع پارکت
نمای متفاوت دکوراسیون داخلی با بهترین نوع پارکت

چرا باید بهترین نوع پارکت چوبی را انتخاب کنیم

پیش از پرداختن به ویژگی‌های بهترین نوع پارکت، باید آن را به درستی بشناسیم. پارکت تمام چوب از لایه‌هایی از چوب در ابعاد و رنگ‌های متنوع طراحی و ساخته می‌شود و به عنوان یک نوع کفپوش در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمینه دکوراسیون داخلی هم یکی از موارد تعیین‌کننده، کف فضا است و پارکت چوبی یکی از راه‌های پوشاندن فضای مورد نظر شما است. پارکت‌های تمام چوب حس آرامش را به شما منتقل کرده و فضای منزل را دلنشین‌تر می‌کنند. کفپوش چوبی مناسب برای فضای شما کفپوشی است که بیش‌ترین ارتباط را با دکوراسیون شما داشته باشد.

در صورتی که ارتباط مناسبی بین عناصر مختلف یک دکوراسیون وجود داشته باشد، آن دکوراسیون جلوه زیباتری خواهد داشت. طراحان دکوراسیون داخلی همواره در تلاش هستند تا این ارتباط را ایجاد کرده و از آن برای ایجاد حس مثبت در بیننده استفاده کنند. برای کسب نتیجه مطلوب در دکوراسیون، باید انتخاب درستی داشته باشیم. به همین دلیل باید با ویژگی‌های بهترین کفپوش چوبی آشنا شویم.

درجه سختی؛ یک معیار تاثیرگذار در خرید بهترین نوع پارکت

همانطور که می‌دانید پارکت چوبی از چوب طبیعی درختان ساخته می‌شود. از سویی دیگر، درجه سختی درختان با یکدیگر متفاوت است. بعضی از آن‌ها نرم‌تر و بعضی دیگر نیز سخت‌تر هستند. انتخاب اندازه درجه سختی به سلیقه و همچنین کاربری شما بستگی دارد. بدون شک برای انتخاب بهترین نوع پارکت، به هر میزان که درجه سختی بالاتر باشد، مقاومت چوب نیز بیشتر خواهد بود.

رتبه‌بندی میزان سختی در انتخاب بهتر، کمک فراوانی به شما می‌کند. با وجود اینکه چوب‌های سختی مانند بلوط و گردو گران‌تر هستند اما چون مقاومت بیشتری در مقایسه با چوب‌هایی مانند کاج و صنوبر دارند، گزینه‌ای منطقی‌تری برای استفاده در نظر گرفته می‌شوند. البته نیازی هم نیست در همه فضاهای منزل خود از چوب‌های سخت و گران‌قیمت استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید در فضاهایی مانند پذیرایی که تردد در آن به مراتب بیشتر است از این دسته چوب‌ها استفاده کنید.

یک معیار تاثیرگذار در خرید بهترین نوع پارکت
یک معیار تاثیرگذار در خرید بهترین نوع پارکت

بافت و درخشندگی؛ از معیارهای انتخاب بهترین نوع پارکت

بهترین نوع پارکت، بافتی زیبا به همراه گره‌های بسیار دارد و در مقایسه با سایر کفپوش‌های چوبی، براق‌تر است. به هر میزان که بافت و طرح چوب استفاده شده در پارکت، زیباتر باشد، بهتر است. البته باید در نظر داشته باشید که اگر به فضاهای خلوت و مینیمال علاقه دارید، باید به سراغ بافت سبک و رنگ روشن بروید. بافت و گره‌های شدید و رنگ تیره فضا را رسمی می‌کنند و برای دکوراسیون‌های کلاسیک، مناسب هستند.

در این رابطه خواندن مقاله ” پارکت در دکوراسیون | نقش این آیتم دکوراسیون در زیبا‌سازی فضاهای داخلی ” میتواند مفید باشد !

 ضخامت پارکت چوبی

به طور کلی پارکت‌های چوبی در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. ضخامت کفپوش چوبی ارتباط مستقیمی با مقاومت و دوام آن دارد. در انتخاب بهترین نوع پارکت به هر میزان که ضخامت بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. ضخامت هم به عوامل مختلفی مانند میزان تردد، چگونگی نصب و همچنین بستر قبلی کف بستگی دارد. اصولا در فضاهای عمومی و مکان‌هایی مانند ورودی‌ها که تردد زیاد است از پارکت‌هایی با ضخامت 12 میلی‌متر استفاده می‌کنند. اما در منازل مسکونی، به طور معمول پارکت‌هایی با ضخمات 8 میلی‌متر مناسب هستند.

اعتبار شرکت سازنده؛ عاملی مهم در شناسایی بهترین نوع پارکت

پارکت چوبی توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی مختلفی تولید می‌شود. گواهینامه‌های استاندارد و همچنین اعتبار این شرکت‌ها، معرف آن‌ها به شما است. از طرفی سابقه شرکت سازنده در تولید بهتر نیز نقش بسزایی دارد. از گواهی‌های معتبر شرکت‌های برتر فعال در این زمینه می‌توانیم به iso 9002 و blaue angel اشاره کنیم. هر دو این گواهی‌ها هم، به شرکت‌هایی که بدون مواد شیمایی مضر و با کیفیت بسیار بالا، پارکت تولید می‌کنند، تعلق می‌گیرد. هر چقدر که مقدار این ضمانت بیشتر باشد، این یعنی شما پارکت چوبی بهتری را خریداری کرده‌اید.

عاملی مهم در شناسایی بهترین نوع پارکت
عاملی مهم در شناسایی بهترین نوع پارکت

بهترین نوع پارکت، هیچ‌گونه حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند

پارکت‌های چوبی، بهترین انتخاب برای افرادی است که آلرژی دارند و یا اینکه بچه‌های کوچکی دارند که امکان دارد آن‌ها دچار آلرژی شوند. در واقع سطح صاف اینگونه کفپوش‌ها اجازه پنهان شدن و باقی ماندن گرد و غبار و سایر ذراتی که موجب حساسیت می‌شوند را نمی‌دهد. برخلاف فرش و موکت که لابلای آن‌ها می‌تواند محل مناسبی برای رشد و جمع شدن ذرات مضر باشد.

بهترین نوع پارکت، روکشی دارد که به سادگی عوض می‌شود

در صورتی که پارکت‌های کف اتاق شما فرسوده شوند و یا بنا به هر دلیلی تصمیم به تعویض آن‌ها گرفته باشید، می‌توانید به راحتی روکش آن‌ها را تعویض کنید. کف‌هایی که از یک پارکت مناسب می‌سازند، معمولا با قطعاتی از چوب فشرده که مانند قطعات پازل به هم متصل است، پوشانده می‌شود. ضخامت این لایه‌ها نسبتا کم است. به همین دلیل می‌توان چندین بار روکش جدید را بدون نیاز به تخریب یا بازسازی کل کف بر روی پارکت‌های قبلی کشید.

بهترین نوع پارکت، روکشی دارد که به سادگی عوض می‌شود
بهترین نوع پارکت، روکشی دارد که به سادگی عوض می‌شود

خدمات حرفه‌ای نصب پارکت با پارس آرای کوهستان

بهترین نوع پارکت، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. صرفا گران‌ترین پارکت، بهترین نوع آن نیست. شما باید علاوه بر بحث قیمت سایر ویژگی‌های مهم یک پارکت خوب را مانند استانداردهای کیفی و گواهینامه‌های معتبر را نیز در نظر بگیرید. مجموعه پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در کشور است. شرکت پارس آرای کوهستان علاوه بر اجرای پروژه‌های پارکت در سراسر کشور،  ارائه‌کننده متنوع‌ترین پکیج‌های پروفیل و محصولات چوبی ساختمان اعم از پارکت است.

برچسب ها: