پارکت در دکوراسیون؛ آیتمی که نباید در انتخاب آن شک کنید

یکی از قسمت‌های مهم در ساختمان‌ها، بخش کف است که انتخاب متریال برای پوشش روی آن، می‌تواند تاثیر بالایی در به نمایش گذاشتن جلوه‌ای مطلوب از محل زندگی و یا کار شما داشته باشد. نقش پارکت در دکوراسیون از مواردی است که به خصوص در چند سال اخیر افزایش یافته است. برای مثال دو ساختمان را در نظر بگیرید؛ یکی همراه با چیدمان و طراحی لوکس بدون داشتن کف‌پوش مناسب و دیگری نیز خانه‌ای با وسایل و چیدمانی معمولی‌ اما با کفپوشی متناسب با فضا. قطعا گزینه دوم در نظر شما زیبا‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. در نتیجه می‌توان گفت که یکی از پایه‌های اصلی یک دکوراسیون عالی، کفپوش مناسب است.

پارکت در دکوراسیون
پارکت در دکوراسیون؛ آیتمی که نباید در انتخاب آن شک کنید

ایجاد ظاهری متفاوت با به‌کارگیری پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی

پارکت‌ها به باور کارشناسان طراحی دکوراسیون، عناصری کلاسیک به شمار می‌آیند که وقتی به منزل شما اضافه می‌شوند به دکوراسیون شما، شخصیت، گرما، صمیمیت و همچنین ارزش اعطا می‌کنند. پارکت چوبی یکی از متداول‌ترین انواع کفپوش است. این پارکت‌ها یکسان نیستند و بسیاری از آن‌ها به دلیل جنس چوبی که از آن ساخته می‌شوند، دارای کیفیت، طرح و نمای متفاوت هستند.

نقش استفاده از پارکت جنس چوب بلوط در دکوراسیون

پارکتی که از جنس چوب بلوط باشد، شایع‌ترین و پراستفاده‌ترین کاربری این مدل پارکت در دکوراسیون داخلی است. پارکت‌هایی از جنس چوب بلوط، مقاومت و سختی زیادی در برابر فرورفتگی دارند. اگر قصد ندارید تا در منزل خود از فرش استفاده کنید، باید حتما چنین ویژگی را در نظر بگیرید. این نوع از پارکت‌های دارای لکه‌های طبیعی بر روی بدنه خود هستند که ممکن است تیره و یا روشن باشند. در صورتی که به این لکه‌های طبیعی علاقه ندارید پس بهتر است به سراغ آن‌ها نروید. این نوع پارکت برای راهروها، فضای ورودی، آشپزخانه و اتاق نشیمن مناسب هستند.

نقش استفاده از پارکت جنس چوب بلوط در دکوراسیون
نقش استفاده از پارکت جنس چوب بلوط در دکوراسیون

پارکت از جنس چوب درخت زبان گنجشک

چوب درخت زبان گنجشک شباهت بسیار زیادی به چوب بلوط دارد و حتی برخی بر این باور هستند که در مقایسه با بلوط سخت‌تر و مقاوم‌تر است. در نتیجه اگر برای دکوراسیون فضای داخلی منزل خود، نیاز به سطحی سفت و سخت دارید، استفاده از این مدل پارکت در دکوراسیون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سطح رویی این پارکت‌ها کرم مایل به سفید است و رنگ داخلی آن‌ها نیز قهوه‌ای روشن متمایل به زرد می‌باشد. استفاده از این استایل پارکت‌ها برای حمام و ورودی راهرو مناسب است.

پارکت چوب افرا

اگر شما به دنبال یک پارکت با سطحی سخت و رنگی روشن می‌گردید که در برابر تغییرات آب و هوایی هم حساس نباشد، پیشنهاد ما به شما پارکت چوبی از جنس چوب افرا است. بافت این مدل پارکت‌ها جذابیت و گیرایی بسیار بالایی دارد. پارکت ساخته شده از چوب افرا به دلیل داشتن رنگ روشن خاص خود، بازتاب بهتری از نور را در محیط منزل شما ایجاد می‌کند که قطعا این امر در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این رابطه خواندن مقاله ” پارکت چوبی | معرفی و بررسی این نوع از کفپوش برای فضاهای داخلی ” میتواند مفید باشد !

تاثیرات شگفت‌انگیز زیبایی پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی منازل

انتخاب یک پارکت لمینت مناسب با حال و هوای دکوراسیون خانه می‌تواند فضایی سرشار از لطافت را برای شما به همراه داشته باشد. چنین تاثیری می‌تواند حتی نسبت به یک کاغذ دیواری ساده نیز بیشتر باشد. اگر منزل شما دیوارهای نقاشی شده دارد، انتخاب پارکت لمینت می‌تواند برای دیوارها ظاهری خوش نقش و رنگ و متفاوت داشته باشد. حتی برای اتاق خواب‌هایی که با استفاده از رنگ روغن نقاشی شده‌اند، پارکت لمینت می‌تواند به این نقط نیز حس و حالی تازه هدیه بدهد. اما انتخاب رنگ مناسب برای پارکت لمنیت در دکوراسیون موضوعی با حساسیت بالا است که در زمان انتخاب آن باید به تمام جوانب به خوبی توجه کرد.

پارکت لمینت
تاثیرات شگفت‌انگیز زیبایی پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی منازل

دلایل این میزان از تاثیرگذاری پارکت‌های لمینت در دکوراسیون چیست

یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود پارکت لمینت در زیبایی دکوراسیون منزل شما نقش زیادی به عهدع داشته باشد، تناسب میان رنگ کفپوش لمینت با رنگ مبلمان منزل شما است. متناسب بودن رنگ این کفپوش‌ها با رنگ پنجره‌ها و ست کردن آن‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی به زیبایی منزل شما بکند. بعضی مواقع ممکن است که رنگ مبلمان شما با این مدل پارکت‌ها ست شده باشد و یا رنگ کاغذ دیواری درست متناسب با رنگ میز نهارخوری شما انتخاب شده باشد.

پارکت‌های مناسب برای دکوراسیون بناهای تجاری و اداری

یکی از کفپوش‌هایی که اخیرا در زمینه طراحی دکوراسیون اماکن اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد پارکت‌های لمینت است. در سال‌هایی نه چندان دور این پارکت‌ها به دلیل کیفیت و برخورداری از تکنولوژی پایین بیشتر در اماکن مسکونی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه می‌توانیم به دفعات آن‌ها را در امکان اداری پر رفت وآمد مشاهده کنیم.

از نکاتی که باید در زمینه انتخاب این پارکت در دکوراسیون تجاری اداری به آن توجه کرد، مقاومت بالا در برابر گرد و خام و همچنین آب است. پارکت لمینت مناسب برای فضاهای اداری نباید تحت تاثیر نظافت‌های روزانه کیفیت خود را از دست بدهد. افرادی که در محیط کار خود از این پارکت‌ها استفاده می‌کنند بهتر است علاوه بر نظافت روزانه، ماهی یک نوبت از مواد مخصوص برای نگهداری و جلا دادن کفپوش خود استفاده کنند.

انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون
انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون؛ ارمغان آرامش، زیبایی و راحتی

انتخاب پارکت مناسب برای دکوراسیون؛ ارمغان آرامش، زیبایی و راحتی

قبل از انتخاب پارکت‌های چوبی و لمینت بهتر است به برخی از نکات به خوبی توجه کنید تا خریدی مطمئن و بدون دردسر داشته باشید. مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این دو نوع پارکت، زیبایی و دوام بالای آن‌ها است. مجموعه پارس آرای کوهستان یک مرجع تخصصی در زمینه ارائه خدمات مشاوره و طراحی انواع پارکت به تناسب محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری است. پارس آرای کوهستان در تلاش است تا با بهره‌گیری از دانش فنی تیمی مجرب متشکل از مهندسان و طراحان، خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات دکوراسیون را به همراه استفاده از متدهای روز جهان برای شما به ارمغان بیاورد.

برچسب ها: