ترموود؛ متریالی برای اجرای هر نوع ایده در دکوراسیون

چند سالی است که طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها با استفاده از چوب ترموود بسیار متداول شده است. ترموود نوعی از چوب است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی نسبت به سایر چوب‌ها دارد. استفاده از این چوب در دکوراسیون، جلوه زیبا و دلپذیری به نمای داخلی خانه می‌دهد. علاوه بر این، ویژگی‌های منحصر به‌فرد ترموود، همچون مقاومت در برابر آفات و حشرات و ثبات و عمر بالا، عوامل دیگری هستند که می‌توانند بیش از پیش افراد را به استفاده از ترموود در دکوراسیون منزل یا محل کار خود ترغیب کنند. در این مطلب، ایده های دکوراسیون با ترموود را با هم بررسی می‌کنیم.

ترموود؛ متریالی برای اجرای هر نوع ایده در دکوراسیون
ترموود؛ متریالی برای اجرای هر نوع ایده در دکوراسیون

ویژگی‌های محبوب ترموود

در ابتدا بهتر است به مزایا و ویژگی‌های ترموود اشاره‌ای داشته باشیم و دلیل استفاده گسترده از آن در صنعت و دکوراسیون را بدانیم. البته در کنار این مزایا که در ادامه نام برده می‌شوند، باید اشاره کنیم که قیمت ترموود نسبت به چوب‌های دیگر، کمی بالاتر است. اما این ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است. ویژگی‌های ترموود عبارتند از:

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت
  • مقاوم در برابر آفات و حشرات
  • استحکام بالا و مقاومت در برابر گرما و سرما
  • ثبات و طول عمر بالا
  • وزن کم و سبک
  • نصب سریع و آسان
  • عایق‌کاری فضا
  • مقاومت در برابر آسیب‌های مختلف
  • مناسب برای انواع آب‌وهوا

در این رابطه خواندن مقاله ” ایده ترمو کردن چوب از کجا شروع شد ؟ ” میتواند مفید باشد !

موارد استفاده و ایده های متنوع دکوراسیون با ترموود

از ترموود به سبب ویژگی‌ها و مزایای آن، می‌توان در موارد زیادی برای دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کرد. همواره کاربرد این نوع از چوب علاوه بر عایق‌کاری فضا، تاثیر به‌سزایی در زیبایی دکوراسیون و ایجاد فضایی گرم و دلنشین دارد. در ادامه ایده های دکوراسیون با ترموود و موارد استفاده از آن در مکان‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده از ترموود برای روکش کردن دیوارها

استفاده از ترموود برای روکش کردن دیوارها

یکی از متداول‌ترین موارد استفاده از چوب های ترمو، روکش کردن و یا کاور کردن دیوارهای یک مکان است. روکش کردن دیوارهای یک فضا، باعث زیباسازی و عایق شدن آن نسبت به سرما و گرما می‌شود. علاوه بر این، سطوح چوبی به‌خصوص ترموود، معمولا باعث کاهش انعکاس و یا پژواک صدا می‌شوند و به‌طور طبیعی صدای محیط را کم می‌کنند. در هنگام ایجاد دکوراسیون با ترموود، باید به نحوه تثبیت چوب‌ها نیز توجه داشت. حتما باید از مواد تثبیت کننده فاصله‎‌ها استفاده کرده و با ایجاد فاصله بین اتصالات و همچنین تعداد اتصالات مناسب در هر تخته و پنل، آن‌ها را به‌خوبی تثبیت کنید.

استفاده از ترموود به عنوان کفپوش

ترموودها یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده کردن به‌عنوان کفپوش هستند. ترموودها با رنگ‌های مختلفی که دارند، به‌سادگی می‌توانند برای پوشاندن کف اتاق‌ها و سالن پذیرایی، استفاده شوند. داشتن تنوع رنگی زیاد و متفاوت، مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، پوسیدگی و آفات، همگی جزو دلایلی هستند که باعث می‌شوند ترموود برای استفاده در کف خانه‌ها مناسب باشد.

تزئینات دکوراسیون داخلی با ترموود

چوب ترمو در تزئینات اشیا و پایه‌های کوچک و بزرگ آن‌ها نیز کاربرد دارد. پایه‌های چوبی لامپ‌های دیواری، میزها و پاف‌های کوچک، میزهای آباژور و چراغ‌خواب‌ها و موارد دیگر، همگی جز مصنوعات چوبی هستند که می‌توانیم از ترموود در ساخت آن‌ها استفاده کنیم. این موارد باید در عین مقاوم بودن، نسبت به حرارت لامپ و وزن آن نیز مقاوم باشند.

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها

ترموود به سبب ویژگی‌های خود، در آشپزخانه‌ها نیز کاربرد زیادی دارد. در محیط آشپزخانه به دیوارهایی نیاز داریم تا هم عایق گرما و حرارت باشند و هم بتوان به سادگی آن‌ها را از لکه‌های روغن، ذرات غذا و موارد دیگر پاک کرد. این ویژگی‌ها همگی از مزایای ترموود هستند.

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها
کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها

کاربرد ترموود در سونا و اسپا؛ از دیگر ایده های دکوراسیون با ترموود

استفاده بعدی از ترموود در دکوراسیون، مربوط به محوطه‌ها و فضاهای سوناها و اسپاها می‌شود. همان‌طور که گفتیم، ترموود رسانایی گرمایی پایین و پایداری و مقاومت بسیار بالایی دارد. همین ویژگی باعث می‌شود که بتوان از آن در مکان‌هایی با رطوبت زیاد و فشار بخار بالا، همچون استخر، سونا و اسپا، استفاده کرد. تمیز کردن ترموود نیز بسیار آسان است. این  مزیت نیز سبب می‌شود تا رعایت بهداشت در محیط‌هایی با دکوراسیون ترموود، ساده‌تر و راحت‌تر بشود.

ساخت مبلمان، میز و صندلی با ترموود

یکی دیگر از ایده های دکوراسیون با ترموود، استفاده از آن در صنعت ساخت مبلمان و میز و صندلی است. استفاده از این چوب‎‌ها در ساخت مبلمان، در عین استحکام کافی، رنگ‌های طبیعی گرم و ظاهری دلپذیر را به مکانی که در آن قرار دارند، می‌دهند. معمولا برای حفظ خواص مبلمان ترموودی، آن‌ها را با روکش‌های اضافی بر روی چوب های ترمو، می‌پوشانند.

پوشاندن سقف‌های داخلی؛ از دیگر ایده های دکوراسیون با ترموود

از پنل‌ها و تخته‌های ترموود می‌توان در قسمت داخلی سقف خانه‌هایی با نمای چوبی نیز استفاده کرد. این پنل‌های چوبی به‌سادگی قابل نصب بر روی سقف هستند و اجازه خروج گرما و سرمای فضای داخلی از قسمت سقف را نمی‌دهند. دیگر ویژگی آن، عدم تغییر رنگ و همچنین عدم غبار گرفتگی است.

ساخت آلاچیق ؛ از ایده های دکوراسیون با ترموود در فضای خارجی

طراحی آلاچیق‌ها به نحوی است که در فصل تابستان، فضایی خنک و در فصل زمستان، فضایی سرپوشیده را برای جلوگیری از ورود باد به داخل، ایجاد می‌کنند. بهترین گزینه برای ساخت آلاچیق‌ها، استفاده از چوب ترمو است. اضافه کردن دکورهایی با ترموود در این فضاها نیز می‌تواند زیبایی آلاچیق‌های ساخته شده را چندین برابر کند.

ترموود؛ متریالی برای اجرای هر نوع ایده در دکوراسیون
ترموود؛ متریالی برای اجرای هر نوع ایده در دکوراسیون

شرکت پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده انواع پنل‌ها و تخته‌های ترموود

در این مطلب با موارد استفاده گوناگون و ایده های دکوراسیون با ترموود آشنا شدیم. همان‌طور که گفته شد، ویژگی‌ها و مزایای ترموود، باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین و جوی دلپذیر برای افراد در فضاهای داخلی می‌شود. با توجه به این مزایا، قیمت نسبتا بالای ترموود زیاد به چشم نخواهد آمد. همچنین از این متریال در نمای ساختمان و فضاهای بیرونی نیز استفاده می‌شود.

شرکت پارس آرای کوهستان، با سابقه‌ای طولانی در عرضه متنوع‌ترین محصولات چوبی، مرجع تامین‌کننده انواع محصولات چوبی در ایران است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مجموعه ما و ثبت سفارش محصولات خود، به وب‌سایت پارس آرای کوهستان مراجعه کنید.

برچسب ها: