ترموود؛ متریالی با تنوع بسیار بالا

ترموود یکی از بهترین آیتم‌ها برای دکوراسیون خارجی و داخلی می‌باشد. این آیتم دارای انواع مختلفی است که پیش از خرید ترموود باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. به صورت کلی ترموودها را می‌توان از نظر نوع چوب، پروفیل و ابعاد و همین‌طور فرایند تولید آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد. فرایند تولید، رایج‌ترین نوع دسته‌بندی این آیتم‌ها است که در آن ترموودها یا از نوع S یا از نوع D هستند. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با انواع ترموود رایج در بازار آشنا می‌شویم.

ترموود؛ متریالی با تنوع بسیار بالا
ترموود؛ متریالی با تنوع بسیار بالا

چرا باید قبل از خرید ترموود با انواع آن آشنا باشیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره ترموود مطرح می‌شود این است که “چرا حتما قبل از خرید ترموود برای فضا و محیط مورد نظر باید با انواع آن آشنا باشیم؟”. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ترموودها مخصوصا در دسته‌بندی فرایند تولید آن‌ها رفتار متفاوتی در برابر شرایط مختلف از خود بروز می‌دهند و اگر نتوانید ترموود مناسبی را انتخاب کنید، دکوراسیون مد نظر شما جلوه نهایی چندان جالبی نخواهد داشت. همچنین استفاده از ترموود نادرست باعث می‌شود که این آیتم طول عمر چندان بالایی هم نداشته باشد.

موضوع بعدی که درباره آشنایی با انواع ترموود پیش از خرید آن وجود دارد، هزینه‌ها است. ممکن است در مواقعی به سراغ ترموودی بروید که نیازی به قابلیت‌های آن ندارید و تنها هزینه اضافی از بابت خریداری آن پرداخت کنید. این باعث می‌شود که وقتی پس از اتمام کار هزینه‌های خود را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که استفاده از آیتم ترموود چندان برای شما صرفه اقتصادی نداشته است. این در حالی می‌باشد که با آشنایی با انواع این آیتم می‌توانید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

آیا تمام ترموودها کاربرد یکسانی دارند؟

در رابطه با کاربرد ترموودها باید بگوییم که هر نوع ترموود کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال، ترموودهای نوع S بیشتر برای فضاهای داخلی استفاده می‌شوند. این در حالی است که ترموودهای D امکان استفاده در محیط‌های خارجی را هم دارند.

در این رابطه خواندن مقاله ” چوب های ترموود و استاندارد های تولید آن ها ” میتواند مفید باشد !

اگر بخواهیم از نظر محیط‌های قابل استفاده مانند استخر و یا نرده انواع ترموود را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که این آیتم‌ها کاربرد تقریبا یکسانی دارند. با این حال، شما باید ابتدا تعیین کنید که از ترموود می‌خواهید برای چه فضایی استفاده کنید. سپس به سراغ بررسی انواع آن و خرید نوع مورد نظر بروید.

آیا تمام ترموودها کاربرد یکسانی دارند؟
آیا تمام ترموودها کاربرد یکسانی دارند؟

دسته‌بندی انواع ترموود بر اساس نوع چوب

یکی از زمینه‌ها برای دسته‌بندی ترموود، نوع چوب به کار رفته در آن‌ها است. در این زمینه، ترموودها را می‌توان به دو نوع چوب سخت یا Hard Wood و چوب نرم یا Soft Wood تقسیم کرد. ترموودهایی که از متریال چوب نرم ساخته می‌شوند، معمولا از چوب درختان سوزنی برگی مانند کاج هستند. این در حالی است که از چوب درختان پهن برگ مانند زبان گنجشک برای ساخت ترموودهای هارد وود استفاده می‌شود. در ایران می‌توانید هم ترموودهای هارد وود و هم ترموودهای سافت وود را تهیه کنید. البته که بیشتر ترموودها رایج در بازار از نوع چوب نرم درختان کاج هستند.

موضوعی که درباره انواع ترموود بر اساس نوع چوب آن‌ها وجود دارد این است که از ترموودهای چوب نرم بیشتر برای دیوارهای عمودی و نماهای ساختمان استفاده می‌شود. این در حالی است که به دلیل مقاومت بالاتر، از ترموودهای چوب سخت بیشتر در کف و دیگر محیط‌هایی که فشار زیادی را تحمل می‌کنند، استفاده می‌شود.

انواع ترموود از نظر پروفیل و ابعاد آن‌ها

یکی دیگر از زمینه‌ها برای دسته‌بندی ترموود، پروفیل و ابعاد است. امروزه این آیتم دکوراسیون در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به طور کلی، ترموودها معمولا در پروفیل‌های 3 یا 6 متری ساخته می‌شود. ضمنا، پروفیل‌های ترموود در انواع مدل‌های بدون شیار و شیاردار تولید می‌شوند و می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید.

انواع ترموود از نظر پروفیل و ابعاد آن‌ها
انواع ترموود از نظر پروفیل و ابعاد آن‌ها

دسته‌بندی ترموودها بر اساس فرایند تولید

رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین زمینه برای دسته‌بندی ترموود، فرایند تولید آن است. در این دسته‌بندی، ترموودها را می‌توان در دو دسته S و D قرار داد. حرف S به معنی Stability و حرف D به معنای Durability است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ترمو – اس؛ استحکام بالا در عین حفظ زیبایی

در ترموودهای ترمو – اس (Thermo-S)، حرف S به معنای پایداری و ثبات است. برای بهتر متوجه شدن این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که ترموودها در اثر کاهش و افزایش دما تغییر ابعاد می‌دهند و این باعث می‌شود که در برخی فصول نمای آن‌ها کمی به‌هم ریخته شود. ترموودهای ترمو – اس به خوبی این ضعف را پوشش داده‌اند و در تمام فصول ابعاد خود را حفظ می‌کنند. این موضوع هم به دلیل فرایند خاص تولید آن‌ها رخ می‌دهد که در تمام مراحل ساخت ترموود در دمای 180 درجه قرار دارد. این ترموودها به دلیل ویژگی خاص خود بهتر است که در فضاهای داخلی استفاده شوند.

ترمو – دی؛ جذابیت در کنار دوام بالا

همان‌طور که گفته شد، حرف D در عبارت (Thermo-D) به معنای Durability یا دوام است. این نوع ترموودها از نظر مراحل ساخت عینا مانند ترموودهای نوع S هستند، با این تفاوت در تمام مراحل ساخت ترموودهای نوع D، دما روی 220 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. این باعث می‌شود تا این ترموودها در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت مناسبی داشته باشند. در نتیجه بهتر است که از ترموودهای ترمو – دی در فضاهای خارجی استفاده شوند.

خرید بهترین نوع ترموود
خرید بهترین نوع ترموود

خرید بهترین نوع ترموود با توجه به نیاز شما در پارس آرای کوهستان

ترموودها دارای انواع مختلفی از نظر فرایند تولید، ابعاد و نوع چوب به کار رفته در آن‌ها هستند. ما در پارس آرای کوهستان به عنوان بزرگ‌ترین نمایندگی فروش ترموود، انواع این آیتم را با توجه به نیاز شما برای فروش ارائه می‌دهیم. برای خرید ترموود دلخواه می‌توانید به دسته‌بندی مخصوص این آیتم مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل نیز پشتیبانی سایت پاسخگوی شما خواهد بود.

برچسب ها: