پارکت؛ از زیباترین المان‌های دکوراسیون

استادانه، جاودانه، دراماتیک، شیک و منحصر به فرد تنها چند کلمه برای توصیف پارکت هستند. این نوع کفپوش‌ها که در قالب بلوک‌های چوبی کوچک به منظور ایجاد الگوهای هندسی مختلف به هم متصل شده‌اند، به محیط‌های مسکونی و تجاری، شخصیت و زیبایی خاصی می‌بخشند. پارکت‌ها و کفپوش‌های چوبی در حال حاضر بیشتر از کاشی‌های سنگی و سرامیکی برای پوشاندن کف ساختمان‌ها، انتخاب می‌شوند. انتخاب نوع و رنگ مناسب پارکت مهم است. در این مطلب، تعدادیبا مهم‌ترین نکات خرید پارکت آشنا می‌شویم.

پارکت؛ از زیباترین المان‌های دکوراسیون
پارکت؛ از زیباترین المان‌های دکوراسیون

بهترین نوع چوب برای پارکت

گزینه‌های زیادی برای چوب پارکت موجود است؛ از جمله چوب بلوط، شاه بلوط، گردو و خاکستر. همگی این چوب‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را از نظر در دسترس بودن، رنگ طبیعی و همچنین دوام، دارند. اما بدون شک، چوب درخت بلوط به‌دلیل خواص سختی و دوام بالایی که دارد و به‌دلیل رنگ روشن طبیعی و منافذش، و قابلیت رنگ‌پذیری با طیف وسیعی از رنگ‌ها، متداول‌ترین چوب برای پارکت است. این مزایا، نقشی اساسی در به نمایش گذاشتن زیبایی و نمای چوب دارند تا فضایی شیک و دنج به اتاق ببخشند.

مهم‌ترین نکات خرید پارکت

کفپوش‌های چوبی می‌توانند گزینه‌ای عالی برای طراحی فضای داخلی شما باشند؛ زیرا در زیباتر و مجلل تر کردن محیط، بسیار کارآمد هستند. بنابراین، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک پارکت خاص نیز تصمیمی حیاتی و یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است. در ادامه مهم‌ترین نکات خرید پارکت ذکر شده‌اند.

در این رابطه خواندن مقاله ” خرید چوب ترموود | راهنمای خرید این چوب پرطرفدار، زیبا و کاربردی ” میتواند مفید باشد !

برند تولیدکننده

انتخاب محصول از یک برند معتبر همیشه یکی از نکات خرید پارکت است. با خرید از برند معتبر، شما از سطح بالای کیفیت و خدمات اطمینان دارید. هنگام خرید، برند‌های موجود را بررسی کرده و سعی کنید از نمایشگاه‌‎های عرضه برند‌ها دیدن کنید تا بتوانید بهترین پارکت را انتخاب کنید. برندهای اروپایی انتخابی ایده‌آل برای خرید پارکت هستند زیرا سابقه‌ای طولانی در شناخت و کار با چوب دارند.

رنگ سطح پارکت

کفپوش‌ها همیشه باید دکوراسیون را تکمیل و تقویت کنند. همواره رنگی را انتخاب کنید که با دیوارها و مبلمان مطابقت دارد. رنگ‌های مختلف موجود را بررسی کنید و برخی از آن‌ها را فهرست کنید. اگر حیوان خانگی دارید، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید؛ زیرا بر روی روان حیوان تاثیر دارد.

بافت پارکت

بافت نقش مهمی در برجسته کردن نمای کلی دکور دارد. گزینه‌های زیادی برای انتخاب بافت پارکت وجود دارد، از بافت‌های یک‌نواخت و صاف گرفته تا بافت‌های برجسته و ناصاف. در صورت تمایل می‌توانید پارکتی انتخاب کنید که ظاهری سوخته، دودی یا لکه دار داشته باشد. بسته به نوع استفاده از فضا، باید بافت پارکت مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال بافت های صاف و بدون برجستگی برای اتاق کودکان ایده‌آل هستند.

بافت پارکت
بافت پارکت

نوع پرداخت سطح

منظور از پرداخت سطح، پوششی است که به محافظت از کفپوش چوبی کمک می‌کند. روکش‌های روغنی به چوب آغشته می‌شوند تا حس طبیعی لمس چوب را ایجاد کنند. روکش‌های لاکی براق یا مات، پوششی بادوام و شفاف ایجاد می‌کنند که از سطح در برابر آسیب محافظت می‌کند. روکش موم سخت نیز حس طبیعی می‌دهد اما بیشتر مستعد ساییدگی و پارگی است.

درجه‌بندی پارکت

درجه‌بندی چوب بر اساس تعداد و اندازه برجستگی‌ها، شیره و تنوع رنگ در آن‌ها انجام می‌شود. شما می‌توانید از نوع کاملا یک‌دست (درجه اول) تا بسیار برجسته (روستیک) و حالت مابین (کلاسیک و کاراکتر) را برای پارکت مورد نظر خود انتخاب کنید.

ساختار کلی پارکت

کفپوش چوبی مهندسی شده در قالب 2 یا 3 لایه با هسته HDF، ساخته می‌شود. ضخامت تخته ها از 7 تا 21 میلی متر، به‌علاوه لایه دوم از 2.5 میلی متر تا 8 میلی متر و سپس لایه بالایی متغیر است. ساختار ایده آلی که مطابق با میزان استهلاک متوسط ​​روزانه انتخاب می‌شود، ضخامت 14-15 میلی متر با لایه رویی 3.5-4 میلی متر و هسته‌ای از چوب توس است.

حالت نصب پارکت

نصب کفپوش به اندازه خود کفپوش مهم است. برای این کار به مشاوره تخصصی و خدمات حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. کفپوش‌های چوبی بسته به نوع و ساختار تخته ها، ناحیه ای که باید پوشانده شود و غیره را می‌توان چسباند یا به‌صورت شناور نگه داشت. برای مناطق کوچکتر، بهتر است حالت نصب شناور را انتخاب کنید. برای نصب صحیح کفپوش خود با افراد مناسب مشورت کنید.

حالت نصب پارکت
حالت نصب پارکت

تعمیر و نگهداری؛ از مهم‌ترین نکات خرید پارکت

کفپوش‌های چوبی باید ابتدا خشک شده و سپس تمیز شوند. کفپوش‌های لاکی در مقایسه با سطوح روغنی که نیاز به توجه منظم دارند، راحت تر نگهداری می‌شوند. در صورتی که پارکتی با سختی زیاد دارید، نیاز به توجه و نگهداری خاصی دارد.

گارانتی‌های خرید پارکت

هنگام خرید کفپوش چوبی، مطمئن شوید که محصولات تحت گارانتی مناسب برند هستند. در اینجا است انتخاب یک برند خوب خود را نشان می‌دهد. همواره به دنبال یک برند معتبر بروید تا از بهترین کیفیت و خدمات مطمئن شوید و در صورت خرابی پارکت قابلیت تعویض با کمترین هزینه را داشته باشید.

 گواهینامه‌های مخصوص

بسیار مهم است که مطمئن شوید چوبی را انتخاب می‌کنید که از منابع پایدار تهیه شده باشد. شورای نظارت بر جنگل‌ها یا برنامه تایید گواهینامه جنگل، مسئولانه از جنگل‌های جهان مراقبت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که کفپوش چوبی انتخابی شما دارای این گواهینامه‌ها باشد. با انجام این کار، فرهنگ یک خریدار مسئولیت پذیر را از خودتان نشان دهید.

پارکت؛ از زیباترین المان‌های دکوراسیون
پارکت؛ از زیباترین المان‌های دکوراسیون

با توجه به نکات خرید پارکت، پارکتی ایده‌آل بخرید

کفپوش پارکت از زمان‌های قدیم یکی از المان‌های جذاب طراحی داخلی بوده است. کیفیتی که پارکت را از تخته‌های معمولی متمایز می‌کند، تنوع چشمگیر الگوها و سبک منحصر به فرد آن است. مهم نیست که به دنبال ظاهری معاصر یا مدرن هستید، مهم این است که جزئیات کلیدی را به درستی مشاهده کرده تا بتوانید بهترین پارکت را انتخاب کنید که کف ساحتمان را به نقطه کانونی فضای شما تبدیل کند. بنابراین مهم است که قبل از انتخاب، به زیبایی کلی فضای داخلی خود فکر کنید. برای اینکه کفپوش را در بهترین حالت نگه دارید و ظاهری عالی داشته باشید، حداقل هر سه سال یکبار از روغن برای پارکت روغن استفاده کنید. این کار زیبایی طبیعی کفپوش های شما را افزایش می‌دهد.

کفپوش بخشی ضروری از دکوراسیون منزل شماست، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد نوع کفپوشی که می‌خواهید انتخاب کنید، باید مراقب باشید. علاوه بر این، هنگام تهیه کفپوش چوبی برای خانه خود باید نکات ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید.

برچسب ها: