آشنایی با نکات خرید چوب ترموود

طی سال‌های اخیر، استفاده از ترمووود در نمای ساختمان‌ها، دکینگ و دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های کاری بسیار رایج شده است. این مصالح چوبی قیمت بالایی دارند و در هنگام خرید آن‌ها باید به نکاتی مانند برند سازنده و نوع درخت آن‌ها توجه داشت تا در زمان استفاده دچار افت کیفیت نشوند. رعایت این نکات در هنگام خرید چوب ترموود می‌تواند عمر و دوام سازه چوبی شما را افزایش دهد. در این مطلب با مهم‌ترین نکات خرید انواع ترموود مناسب آشنا می‌شویم.

آشنایی با نکات خرید چوب ترموود
آشنایی با نکات خرید چوب ترموود | پارس آرای کوهستان

چوب ترمووود چیست؟

ترمووود یک مصالح چوبی است که تحت فرایند حرارتی به نام ترموکردن رطوب و اسید‌های خودر را از دست داده و در برابر رطوبت، پوسیدگی، قارچ‌ها و کپک‌ها مقاوم می‌شود. باتوجه به مقاومت بالای این چوب در برابر حرارت، از آن در فضاهای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. همچنین ترمووود بسیار زیبا است و استفاده از آن در قسمت‌های مختلف ساختمان، جلوه‌ای زیبا به ظاهر آن می‌دهد. عموما بیشتر چوب‌های ترمووود بازار ایران وارداتی هستند و از کشور فنلاند به داخل کشور وارد می‌شوند. قیمت چوب ترموود نسبتا بالا است و باید آن را از مجموعه‌های معتبر خریداری کرد.

کاربرد چوب ترموود

باتوجه به مقاومت بسیار بالای ترمووود، از این مصالح چوبی در قسمت‌های مختلف ساختمان مانند نما، روف‌گاردن و پارکینگ فضای باز استفاده می‌شود. چوب ترمووود کاربردهای دیگری در ساخت عرشه‌های چوبی (دکینگ)، سونای خشک، حاشیه استخر‌ها، آلاچیق‌ها، سایه‌بان‌ ویلاها و پرگولا دارد. باید اشاره کرد که مدل‌های مختلفی از چوب ترموود در بازار موجود است که مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و نور خورشید متفاوت می‌باشد. همچنین برای عمر و دوام بیشتر چوب ترموود در قسمت‌هایی که در معرض شرایط محیطی قرار دارد، باید از رنگ‌های محافظ مخصوص استفاده کرد.

مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چوب ترموود

قیمت خرید چوب ترموود بالا است و افرادی که می‌خواهند از این مصالح در ساختمان‌های خود استفاده کنند، باید بهترین و باکیفیت‌ترین نوع ترمووود را تهیه نمایند. به همین علت در هنگام خرید چوب ترموود باید به نکاتی مانند نوع درخت چوب ترموود و شرکت فروشنده آن توجه داشته باشند. توجه به این نکات در هنگام خرید چوب ترموود باعث می‌شود که با هزینه مناسب، بهترین ترمووود موجود در بازار را تهیه کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چوب ترموود آشنا می‌شویم.

خرید از شرکت‌های معتبر و باسابقه

تولید ترمووود بسیار پیچیده و دشوار است و کیفیت فرایند ترموکردن در دوام و کیفیت چوب ترموود تاثیر زیادی دارد. به همین علت چوب ترموود موردنظر خود را باید از فروشگاه‌ها و مجموعه‌هایی خریداری کنید که اعتبار و سابقه لازم در این زمینه را داشته باشند.

مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چوب ترموود
مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چوب ترموود

طی سال‌های اخیر مجموعه‌های زیادی اقدام به فروش ترمووود کرده‌اند اما محصولات بسیاری از این مجموعه‌ها استانداردها و کیفیت لازم را نداشته و ترمووود آن‌ها پس از نصب و گذشت زمانی کوتاه تغییر رنگ داده یا پوسیده می‌شود. همچنین بیشتر مجموعه‌های باسابقه در زمینه فروش چوب ترموود، این مصالح را از خارج کشور وارد می‌کنند. محصولات وارداتی نسبت به نسخه‌های تولید داخل کیفیت بسیار بالاتری داشته و در برابر حرارت و نور خورشید مقاومت بهتری دارند.

توجه به نوع درخت چوب ترموود

نوع درختی که با استفاده از چوب آن ترمووود را می‌سازند، بر کیفیت، دوام و مقاومت چوب ترموود موثر است. عموما ترمووودهایی که از درخت‌های کاج منطقه اسکاندیناوی تولید می‌شوند، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ترموودهای ساخته‌شده از درخت‌های دیگر دارد. البته باید اشاره کرد که ترمووودهای ساخته‌شده از چوب درختان راش و گردو نیز کیفیت بسیاری خوبی دارند و از آن‌ها می‌توان در تمام قسمت‌های ساختمان استفاده کرد. یکی دیگر از مولفه‌هایی که در کیفیت و استحکام چوب ترموود تاثیر زیادی دارد، قسمتی از درخت می‌باشد که چوب ترموود از آن ساخته شده است. ترمووودهایی که از مغز درختان کاج یا راش ساخته می‌شوند، کیفیت بسیار بیشتری نسبت به ترمووودهای دیگر دارند.

ضخامت و ابعاد استاندارد چوب ترموود

در هنگام خرید چوب ترموود باید به ابعاد آن توجه داشت؛ چرا که چوب ترمووود در ابعاد و سایز‌های مختلف تولید می‌شود که از هر یک از این مدل‌ها در سازه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. در هنگام خرید باتوجه به مکانی که می‌خواهید از ترمووود استفاده کنید، باید ترمووودی با ابعاد مناسب خریداری نمایید.

عموما ترمووودهای استاندارد در ضخامت‌های 16 الی 42 میلی‌متر تولید می‌شوند. همچنین باید اشاره کرد که ترمووودها در عرض‌های 42 الی 180 میلی‌متر نیز تولید می‌شوند. ترموودهایی با عرض کم مناسب ساخت سازه‌های چوبی مانند پرگولا هستند. از ترموودهایی با عرض زیاد نیز در نمای ساختمان استفاده می‌شود.

ضخامت و ابعاد استاندارد چوب ترموود
ضخامت و ابعاد استاندارد چوب ترموود

توجه به ترک‌های سطح چوب ترموود

اگر در سطح چوب ترموود موردنظر خود ترک مشاهده کردید، به این معنی است که فرایند ترموکردن این چوب به خوبی انجام نشده و کیفیت ترمووود پایین است. ترک در سطح چوب به دو علت عدم ترموکردن صحیح و کیفیت پایین چوب، در سطح ترمووودها ایجاد می‌شود.

مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف قبل از خرید چوب ترموود

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید چوب ترموود، مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف قبل از خرید است. بسیاری از مجموعه‌ها نمونه کار چوب ترمو خود را در اختیار مشتری می‌گذارند؛ بنابراین شما می‌توانید با مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف، بهترین انتخاب را انجام دهید.

توجه به گرید چوب در ترموود

یکی از مهم‌ترین نکات خرید چوب ترمو، توجه به گرید این چوب است. ترمووودها در گریدهای مختلفی ساخته می‌شوند که این گریدها نشان‌دهنده کیفیت ساخت و فرایند ترموکردن آن‌ها می‌باشد. گریدهای A و B بهترین گریدهای چوب ترموود برای خرید هستند.

تناسب اقلیم و نوع چوب ترموود

تناسب اقلیم ساختمان یا سازه شما با مشخصات چوب ترموود اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که برخی از مدل‌های ترمووود در برابر برخی شرایط محیطی مانند رطوبت بالا یا نور خورشید مستقیم مقاومت کمتری دارند. بسیاری از ساختمان‌ها در اقلیم‌های بسیار گرم قرار دارند و برخی ترمووودها در این محیط‌ها براثر نور خورشید پوسیده می‌شوند.

تناسب اقلیم و نوع چوب ترموود
تناسب اقلیم و نوع چوب ترموود

خرید بهترین چوب ترموود از مجموعه پارس آرای کوهستان

همان‌طور که عنوان شد یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چوب ترموود، خرید این محصول از مجموعه‌های معتبر و باسابقه است. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌ها در زمینه فروش و اجرای چوب ترموود می‌باشد. پارس آرای کوهستان یکی از اولین واردکننده‌های این محصول به بازار ایران است. همچنین شما می‌توانید اجرای سازه‌های چوبی خود را به متخصصین مجموعه پارس آرای کوهستان بسپارید.

برچسب ها: