نکات خرید ترموود؛ پارامترهایی تعیین‌کننده در یک انتخاب موفق

برای خرید چوب ترموود به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ چه عواملی باعث می‌شوند تا بتوانید در خرید این متریال موفق باشید؟ ترموودها با توجه به جنس چوب اولیه و چگونگی ترمو شدن به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها نقش مهمی در تعیین کیفیت و همچنین طول عمر ترموچوب‌ها دارند. نکات خرید ترموود با توجه به پارامترهایی مثل کاربرد ترموود در فضا و میزان مقاومت‌ آن‌ها، می‌توانند شما را در راستای رسیدن به یک انتخاب موفق راهنمایی کنند.

نکات خرید ترموود
نکات خرید ترموود؛ پارامترهایی تعیین‌کننده در یک انتخاب موفق

مشخصات متریال؛ از نکات مهم در خرید چوب ترموود

از مهم‌ترین نکات در زمان خرید ترموود، آشنایی با مشخصات و استانداردهای ترمو چوب‌ها است. امروزه این متریال از محبوبیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل افراد سودجو با تولید ترموودهای بی‌کیفیت در این بازار فعالیت می‌کنند. برای اینکه بتوانید این افراد متقلب را از تولیدکنندگان معتبر این متریال تشخیص دهید، باید با مشخصات اصلی چوب ترموود باکیفیت آشنایی پیدا کنید. دقت داشته باشید که خرید ترمو چوب‌های بی‌کیفیت و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا بعد از مدتی شاهد ترک‌خوردگی، رنگ‌پریدگی و در نهایت پوسیدگی آن‌ها باشید.

در این رابطه خواندن مطلب ” مشخصات چوب ترموود ” میتواند مفید باشد !

در ادامه به برخی از این مشخصات مهم اشاره می‌کنیم:

  • آن دسته از ترموچوب‌هایی که چوب اولیه آن‌ها از مغز درختان بریده شده است، از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشند
  • اگر قصد دارید تا متریال ترموود را در نما استفاده کنید، ضخامت چوب‌های تهیه شده باید 18 تا 21 میلی‌متر باشند
  • یکی از نکات مهم خرید ترموود، وجود ترک در سطح ترموچوب‌ها است که نشان از بی‌کیفیت بودن آن‌ها دارد
  • تعداد گره‌های روی سطح ترموچوب‌ها می‌تواند نقش موثری در تعیین کیفیت آن‌ها داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که طول حدودا 4 متر از چوب دارای بیش از 1 یا 2 گره بود، این موضوع می‌تواند نشانه‌ یک ترموود باکیفیت باشد
  • وجود لکه‌های تیره در سطح ترمو چوب‌ها، نشان از پوسیدگی آن‌ها دارد
  • از دیگر نکات قابل توجه در خرید ترموود این است که همه تولیدکنندگان معتبر ترمو چوب از تاییدیه رعایت استاندارد در پروسه ترمو کردن چوب برخوردار هستند

نکات خرید ترموود با استانداردهای کیفی بالا

از نکات مهمی که در زمان خرید ترموود باید توجه ویژه‌ای به آن نشان دهید استانداردهای کیفی این متریال است. در زمان خرید با استفاده از این نکات می‌توانید ترموچوبی باکیفیت را تهیه کنید. با این کار هم در وقت و هم در هزینه‌ها تا حد بسیار زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

از جمله استانداردهای کیفی چوب ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اصولا ترموچوب‌ها دارای رنگی مخصوص به خود هستند. وجود این رنگ به دلیل حرارتی است که در پروسه ترمو شدن به این چوب‌ها اعمال می‌شود
  • در شرایطی که ترموچوب‌ها از چوب درختان کاج اسکاندیناوی تهیه شده باشند، روی سطح آن‌ها گره‌های پروانه‌ای به شکل منظم دیده می‌شود
  • آن دسته از ترموودهایی که از مغز چوب درختان تولید می‌شوند، کیفیت بالاتری دارند. تشخیص این کیفیت معمولا با مشاهده ابتدا و انتهای الوارها صورت می‌گیرد
  • به هر میزان که رگه‌های روی چوب بیشتر باشد، این موضوع نشان‌دهنده این است که چوب اولیه به مغز چوب نزدیک‌تر است
  • ترموودهای درجه A باید هیچ‌گونه ترک‌خوردگی و یا گره سوخته بر روی سطح خود نداشته باشند
  • صاف و صیقلی بودن سطوح ترموچوب‌ها، نشان از کیفیت مناسب آن‌ها دارد
نکات خرید ترموود با استانداردهای کیفی بالا
نکات خرید ترموود با استانداردهای کیفی بالا

فاکتورهای مهم دیگر در خرید ترموود

ترموود، چوب حرارت دیده‌ای است که برای کف و یا نمای ساختمان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همین موضوع باعث می‌شود فضای اطراف زیبایی و جلوه خاصی داشته باشد. نکات خرید ترموود دربرگیرنده فاکتورهایی مهم هستند که به شما کمک می‌کنند مناسب‌ترین ترموود را با توجه به نوع کاربری آن در سازه انتخاب کنید. در ادامه به این فاکتورهای مهم نگاهی خواهیم داشت.

ضخامت پروفیل در انواع ترموود

حداقل میزان ضخامت پروفیل در مورد انواع چوب ترموود، 2 سانتی‌متر است. به شما ضخامت‌هایی که کمتر از این مقدار هستند را توصیه نمی‌کنیم. با توجه به سبک طراحی و چگونگی دکوراسیون آیتم‌های محل زندگی و یا کار شما این امکان وجود دارد از که از ترموودهایی با ضخامت‌های بیشتر استفاده شود. در نتیجه می‌توان گفت که ضخامت پروفیل، یکی از نکات مهم در خرید ترموود به شمار می‌آید.

به سراغ برندهای معتبر بروید

یکی از نکات مهم در خصوص خرید ترموود، خرید از محصولات برندی معتبر است. برای داشتن آرامش خاطر از خرید خود بهتر است این متریال را از برندهای معتبر و جهانی تهیه کنید تا مشکلی در زمان خرید و کیفیت ترموود ایجاد نشود. با مشاوره و تحقیق در مورد برندهای معتبر تولیدکننده ترموود در دنیا می‌توانید خریدی مناسب را تجربه کنید.

فاکتورهای مهم دیگر در خرید ترموود
فاکتورهای مهم دیگر در خرید ترموود

تنوع پروفیل ؛ از نکاتی که  در خرید ترموود کمتر به آن توجه شده است

تنوع پروفیل‌ها، از نکات خرید ترموود مرغوب هستند. توجه به این نکته همیشه مهم است که شرکت تولیدکننده ترموود آیا پروفیل مورد نظر شما را تولید می‌کند یا خیر؟ در اصل می‌توان گفت که به هر میزان که محدوده تولید محصولات در یک شرکت بیشتر باشد، مرغوبیت و کیفیت کالا نیز به نسبت بالاتر خواهد رفت. در شرکت‌های تولیدکننده به هر میزان که که تنوع پروفیل‌ها بالاتر باشد، مرغوبیت ترموود نیز بیشتر خواهد بود.

پروژه‌های انجام شده از طرف شرکت عرضه‌کننده را بررسی کنید

یکی از نکات قابل توجه در خرید ترموود، شناخت شرکت تولیدکننده و انجام تحقیقات درباره آن است. پیش از خرید ترموود از این مراکز، بهتر است حتما پروژه‌ای که توسط فروشنده چوب ترموود اجرا شده است را با دقت بررسی کرده و اتمام پروژه مربوطه را با ترموود نصب شده مشاهده کنید. شما با کمی تحقیق می‌توانید نهادها و افرادی که با این شرکت همکاری داشته‌اند را پیدا کنید و از آن‌ها در مورد اجرا و نصب چوب ترموود سوال بپرسید.

تنوع پروفیل ؛ از نکاتی که  در خرید ترموود کمتر به آن توجه شده است

شناخت نکات خرید ترموود؛ عامل به‌کارگیری هر چه بهتر این متریال

درست مانند خرید هر متریال دیگر برای دکوراسیون فضای داخلی و خارجی، در خرید ترموود نیز باید برخی معیارها و نکات را مانند ابعاد و اندازه در نظر بگیرید. اصولا ابعاد بزرگ‌تر و ضخامت بیشتر چوب‌های ترموود به معنای قیمت بالاتر آن‌ها است. از طرفی چوب‌های ترموود که ابعاد بزرگی دارند، کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت. توجه به نکات خرید ترموود باعث می‌شوند بتوانید از این متریال به بهترین شکل استفاده کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان‌ است. پارس آرای کوهستان با چندین سال سابقه در امر دکوراسیون داخلی و خارجی، عرضه کننده مستقیم ترموود نما، پروفیل‌های ترموود فنلاند و همچنین طراح بزرگ‌ترین پروژه‌های نمای ساختمان، روف گاردن و سازه‌های چوبی از جمله آلاچیق و پرگولا در سراسر کشور است.

برچسب ها: