نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند

بیشتر اوقات با این سؤال مواجه می‌شویم که چرا پارکت به صدا افتاده یا چرا متورم شده و بادکرده است. همه ما همواره به دنبال پاسخی برای این سؤال هستیم تا بتوانیم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم. پاسخ بسیاری از این سؤالات به نحوه اجرا و نصب پارکت چوبی باز می‌گردد.

برای نصب پارکت لازم است که نصاب از اصول و نکاتی مطلع باشد. فراموش نکنید که بعد از خرید کف‌پوش کار شما به پایان نرسیده و نصب اصولی پارکت چوبی و اجرای آن نیز موضوعی بسیار مهم است. اگر فکر می‌کنید که خودتان توانایی لازم برای انجام این کار را ندارید، بهتر است ریسک نکرده و از افرادی که از تجربه کافی در این زمینه برخوردارند، کمک بگیرید.

زیرا با رخ دادن کوچک‌ترین اشتباه حین نصب پارکت، طول عمر آن را کم می‌کنید و متحمل ضرر مالی زیادی نیز خواهید شد. در این مقاله قصد داریم به نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند، بپردازیم.

11 مورد از نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند

پارکت‌های چوبی یکی از زیباترین و مجلل‌ترین کف‌پوش‌هایی به حساب می‌آیند که پوشش کف اماکن مسکونی، اداری و یا تجاری را به شکل خاصی تغییر می‌دهند. این کف‌پوش‌ها که قیمت بالایی نیز دارند، نیازمند مراقبت و نگهداری دقیقی هستند.

در این صورت می‌توانید سالیان سال از قدم زدن بر روی پارکت‌های چوبی خود لذت ببرید. رعایت نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند یکی از راهکارهایی است که می‌تواند از پارکت شما نگهداری کند و آن را بادوام سازد. در این قسمت از مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که لازم است نصاب قبل از اجرا و نصب پارکت بر آن مسلط باشد.

11 مورد از نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند

1. شرایط آب و هوایی برای نصب پارکت

شرایط آب و هوایی یکی از نکاتی است که لازم است نصاب قبل از اجرای کفپوش چوبی در مورد آن اطلاعاتی کسب کند. نصاب باید با نحوه اجرای پارکت در شهر مورد نظر شما آشنایی داشته باشد. شاید با خود فکر کنید چرا لازم است که نصاب بر چنین موضوعی مسلط باشد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که داشتن آگاهی نسبت به شرایط اقلیمی یک منطقه به نصاب کمک می‌کند تا در اجرا و نصب پارکت در مکان‌های مرطوب و یا خشک و سردسیری بداند که باید چه روشی را برای نصب در نظر بگیرد.

2. بررسی و سنجش سطح رطوبت قبل از نصب پارکت

قبل از نصب و اجرای پارکت، نصاب باید میزان رطوبت سطح را بسنجد و از درجه مناسب رطوبت آگاه باشد.

3. صاف و هموار کردن کف قبل از نصب پارکت چوبی

از دیگر نکاتی که نصاب قبل از اجرای پارکت باید به آن توجه داشته باشد، عدم وجود هر گونه فرورفتگی بر روی سطح است. فرورفتگی می‌تواند باعث اختلال در فرایند اجرای پارکت شود.

4. نصب پارکت و بررسی کیفیت قرنیزها

هنگام نصب پارکت چوبی باید در مورد قرنیزها نیز تصمیم‌گیری شود. شاید دوست داشته باشید که قرنیزهای قدیمی را همچنان نگه دارید و یا تغییری در قرنیزها ایجاد کنید. این مسئله را به نصاب اطلاع دهید. همچنین باید هنگام انتخاب قرنیز به ضخامت و جنس کف‌پوشی که انتخاب کرده‌اید توجه داشته باشید. بدین معنی که باید بین این دو سازگاری وجود داشته باشد.

5. تمیز کردن سطح زیرین پارکت چوبی

سطح زیر نصب باید کاملاً تمیز شود و حتی ریزترین موارد هم نباید نادیده گرفته نشود. شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد، اما هر چیزی حتی به اندازه دانه شکر هم می‌تواند باعث شود که صدای آزاردهنده جیرجیر پارکت به گوشتان برسد.

. تمیز کردن سطح زیرین پارکت چوبی

6. تحلیل و بررسی میزان جذب رطوبت سطح زیرین پارکت قبل از نصب

از دیگر نکاتی که نصاب باید قبل از اجرای کف پوش در نظر بگیرد، بررسی میزان رطوبتی است که توسط کف جذب می‌شود.

7. نصب پارکت و باز شدن راحت در‌های اتاق و ورودی

از دیگر نکات مهم قبل از اجرا و نصب اصولی پارکت چوبی، رعایت فاصله بین تایل‌های پارکت و درها است. نصاب باید مطمئن شود که نحوه قرار دادن پارکت مشکلی برای باز و بسته شدن در اتاق‌ها و یا در ورودی ایجاد نخواهد کرد.

8. تهیه ابزارهای مورد نیاز برای نصب پارکت

از دیگر نکات مهم برای نصب پارکت این است که نصاب نسبت به تهیه و آماده‌سازی ابزارها و تجهیزات مناسب اقدام کند. هر آنچه که برای تکمیل پروژه نیاز است باید قبل از اجرا مهیا شود تا کار نصفه نماند و در عرض چند ساعت شاهد درخشش پارکت‌های چوبی و زیبایی آن در محیط باشیم.

9. انتخاب فوم مناسب و متناسب با پروژه نصب پارکت چوبی

فوم‌های مختلفی برای اجرا و نصب پارکت‌های چوبی وجود دارند. لازم است که نصاب فوم متناسب با پروژه در حال اجرا را خریداری کند. فوم سایلنت به ابعاد ۲ میلی‌متر یکی از متداول‌ترین فوم‌هایی است که برای نصب پارکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر قرار است کف‌پوش را بر روی سیستم گرمایش از کف نصب کنید، حتماً می‌بایست از فوم‌های پشت فویل دار استفاده شود.

10. هم دما نمودن پارکت با محیط

طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت پیش از اجرای پارکت لازم است که بسته‌های خریداری شده در محیط نصب قرار گرفته شوند. البته باید در کارتن‌ها هم باز شوند تا هوا به داخل جریان داشته باشد. هم دما کردن پارکت و محیط باعث می‌شود که پارکت هنگام نصب دچار انبساط و انقباض نشود.

11. اندازه‌گیری اصولی و دقیق پارکت

نصاب باید قبل از اجرا و نصب پارکت چوبی بداند که قرار است آخرین قطعه یا تایل کجا قرار بگیرد. برای این لازم است که فضا و تعداد تایل‌های خریداری شده با دقت اندازه‌گیری شوند. همان‌طور که در این قسمت هم توضیح داده شد، تمامی مشکلاتی که بعد از نصب پارکت به وجود می‌آیند از عدم مهارت و تسلط نصاب و یا خود فرد در مورد چگونگی نصب کف‌پوش‌های چوبی ناشی می‌شوند.

این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بسیار زیاد نصب اصولی پارکت چوبی است. چنانچه این چند نکته اصولی و طلایی را در دستور کار خود قرار دهید، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

اندازه‌گیری اصولی و دقیق پارکت

نصب دقیق و اصولی پارکت‌ چوبی در مجموعه پارس آرای کوهستان

اجرا و نصب پارکت چوبی فرایندی چندجانبه است که لازم است تمامی نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد را کاملاً لحاظ کنید. نظارت بر اجرای پارکت‌های چوبی باعث می‌شود که از نتیجه کار خود لذت ببرید و ماندگاری کف‌پوش را دوچندان کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با سال‌ها فعالیت در زمینه عرضه، نصب و اجرای پارکت، با بیش از 1000 پروژه موفق در اکثر شهرها و رعایت تمام نکات اصولی که نصاب پارکت چوبی قبل از اجرا باید بداند همواره رضایت شما مشتریان گرامی را جلب کرده است. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد قیمت و یا شرایط نصب در محل زندگی خود، می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

 

برچسب ها: